Armagedon: Växa eller krympa?

Startat av Clifford, oktober 06, 2004, 04.45

Föregående ämne - Nästa ämne

Armagedon: Växa eller krympa?

Armagedon ska behålla lokalen, satsa på fler unga medlemmar och ständigt försöka öka.
21 (52.5%)
Armagedon ska anpassa sig efter nuvarande medlemmar, öka deras inflytande, fokusera på det vi gillar och satsa på en kamratlig anda för kompiskretsen.
19 (47.5%)

Antal personer som röstat: 37

Omröstningen har avslutats: oktober 06, 2004, 04.45

Clifford

En debatt som har aktualiserats både här på forumet och på andra ställen på sistone är vad Geddon ska vara för förening.

Ska vi vara en "kompisförening" för likasinnade, där vi träffar varann och umgås på våra villkor? Kanske låta bli att jaga nya medlemmar och hitta en mindre, effektivare lokal.

Det andra alternativet är det som oftast varit det gällande, med mer eller mindre lyckat resultat, nämligen att ständigt försöka växa och ständigt öka mängden aktiviteter, medlemmar och bidrag.

Nu så vill jag ha en sansad debatt här, så jag slipper använda mina über-moderator skillz.

Huggorm

Jag tycker att lokalen är bra. Istället för att jaga nya medlemmar kan vi alltid ta in "lätta medlemmar" som aldrig kommer att besöka lokalen.
Detta kan man göra på konventet tex pris för vanlig snubbe eller redan medlem 300kr men om du går med i spelföreningen Armagedon idag för 50kr så får du gå in för 220kr.  :D
Jag är redan medlem så jag tjänar tyvärr inget på detta själv om ni nu trodde det.
Död åt Tengil!

Heavy

Persoligen avstår jag från att rösta eftersom det borde finnas ett tredje alternativ som går ut på att "Det spelar egentligen ingen roll vilket så länge folk börjar aktivt ta ansvar för föreningen"..

Det är förmodligen där problemet ligger, och problemet kommer att kvarstå (om än i mindre skala) även om Gedon flyttar till en billigare lokal. För gratis lokal lär vi ju knappast aldrig få tag på..

Helst skulle jag själv se ett större engagemang från medlemmar i stort och en nyrekrytering, det är det enda sättet Gedon kommer att överleva på 20 år till.. Det man behöver ha lite i åtanke om man skaffar en ny lokal (vilket trots min ovanstående åsikt är det enda som gäller i nuläget) är att medlemsantalet med allra största säkerhet kommer att sjunka ytterligare.. Vilket betyder, som ni säkert kan räkna ut, ytterligare mindre inkomster för föreningen..


Men det är förstås min inte-så-ödmjuka åsikt som dom säger över-där..

/Heavy
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"Persoligen avstår jag från att rösta eftersom det borde finnas ett tredje alternativ som går ut på att "Det spelar egentligen ingen roll vilket så länge folk börjar aktivt ta ansvar för föreningen"...

Jag röstar på Heavy, för hans sammanfattning ovan e så j*vla sanningsenlig så att det är skrämmande :evil:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Björn

Jag tycker personligen att vi skall följa alt. 1

MEN att det måste finnas en stark förankring (eller åtminstone ganska stark) bland medlemmarna i allmänhet och i styrelsen i synnerhet...

Jag kommer propager för mitt alternativ till dess att jag märker att jag är allt för ensam om min åsikt.... Då kommer jag nog helt enkelt byta åsikt (det är svårt att segla optimist-jolle i orkanvind...)

Martin Larsson

Spännande att se att det finns hela 4 medlemmar som tycker något alls :x
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Ang. att ha fler alternativ: Tyvävrr kan jag inte addera val till en poll efter att den skapats. Jag håller med Heavy, bortsett från att de som anser att någon borde göra något oftast inte gör något.   :lol:

Heavy

Citat från: "Clifford"Ang. att ha fler alternativ: Tyvävrr kan jag inte addera val till en poll efter att den skapats. Jag håller med Heavy, bortsett från att de som anser att någon borde göra något oftast inte gör något.   :lol:

Det är ju trots allt så att det är lättare att klaga än att "göra något" *s*

Nåja, allvarligt dock..
Jag tror att många som är mer eller mindre aktiva på detta forumet men inte arbetar aktivt för förening på annat sätt verkligen skulle engagera sig mer om de kände att deras idéer och tankar får gehör..

Så är det iallafall för mig i vissa fall..

Heder åt dom som trots allt kämpar i orkanvinden (som Björn uttryckte det)...
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ivar

Extremt svår fråga att ta ställning till!
Därför har jag inte ännu svarat då jag fortfarande funderar på vad jag vill. Kan ju vara så att det stämmer in på vissa andra också.
Man kan väl tycka utan att uttrycka.
Jag har i alla fall mycket självmotsägande åsikter, min hjärna o mitt hjärta tycker olika o ligger i luven på varann.
Ambivalens, aaarghh!!!!!!!!!!!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Björn

Ivar, jag tycker att det är bra att du visar att du inte tycker att detta är en enkel fråga. Inte jag heller (även om det kanske verkar så) Detta handlar ju inte bara om vad vi vill ha för åsikt på pappret, utan vad vi vill jobba för.

Det sämsta som kan hända är att folk egentligen tycker nr2 men röstar på nr1 för att den känns mer ambitiös och seriös, men sedan inte tänker engagera sig (obs! att egagera sig kan man göra på många olika sätt, jag uppmanar inte att folk skall kandidera till styrelsen i första hand) VAR ÄRLIGA  :!: Men tänk efter både med hjärta och hjärna :!: (och kanske någon annan kroppsdel också  :wink: )

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"Heder åt dom som trots allt kämpar i orkanvinden (som Björn uttryckte det)...

Instämmer till punkt och pricka(riktas i första hand mot styrelsen)

Sen till frågan:
Jag försöker se det hela ganska krasst.

Antingen så är man en lat geddonit som inte vill göra så mycket och då är det alternativ 2 som gäller, eller så ser man möjligheterna och då är det alternativ 1 som gäller.
Dock har man ju kunnat konstatera efter att sammanfattat ett par andra trådar som i princip diskuterat detta(Lokalen som helhet, Aktiviteten på forumet samt geddons ekonomi) att det okända alternativet 4 är populärast: Om jag inte gör något så gör någon annan det istället :x
Skulle vara kul med någon förändring gällande detta, för oavsett vad förändringen är så kan den omöjligen skada :shock:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Huggorm

Citat från: "Clifford"Ang. att ha fler alternativ: Tyvävrr kan jag inte addera val till en poll efter att den skapats.
kika lite till så ska du nog se att det finns vissa funktioner  :wink:  om det inte är något lurt med just geddons forum vilket i sig inte skulle vara så konstigt..
Död åt Tengil!

Heavy

Citat från: "Björn"Det sämsta som kan hända är att folk egentligen tycker nr2 men röstar på nr1 för att den känns mer ambitiös och seriös, men sedan inte tänker engagera sig

Hear, Hear !!
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ivar

CitatAntingen så är man en lat geddonit som inte vill göra så mycket och då är det alternativ 2 som gäller, eller så ser man möjligheterna och då är det alternativ 1 som gäller.

Jaså det var så enkelt?

Nej det är det inte, inte för mig i alla fall, min värld är inte svartvit o det finns mer saker att ta hänsyn till än engagemang. Armagedon har varit o håller på att bli en fritidsgård men ingen (vad jag vet) vill jobba gratis som fritidsledare i lokalen med allt som det innebär.

Förändringen vore väl att våga satsa på alternativ 2, vi har ju i föreningen alltid gått på 1ans linje. Medlemsantalet skulle vara mindre, lokalen skulle vara mindre o medlemsavgiften högre.

Armagedon är en tunnelmask(möjligtvis en Ziplodit)  som växt så mycket o slukat allt i sin väg, att skelettet inte hunnit med o det håller på att kollapsa. Är föreningen till för de existerande medlemmarna eller för de imaginära blivande medlemmarna?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Clifford

CitatArmagedon är en tunnelmask(möjligtvis en Ziplodit) som växt så mycket o slukat allt i sin väg, att skelettet inte hunnit med o det håller på att kollapsa. Är föreningen till för de existerande medlemmarna eller för de imaginära blivande medlemmarna?

Wow lixom...för att komma från en Ericssonanställd var det riktigt smart sagt ;)

Allvarligt talat, en mycket god iaktagelse.