Brädspelsrummet - Riva vägg eller ej?

Startat av carlsson, oktober 05, 2005, 08.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Ska vi bygga ihop Gröna rummet med rummet bredvid?

Ja
16 (84.2%)
Nej
3 (15.8%)

Antal personer som röstat: 19

Omröstningen har avslutats: april 23, 2006, 08.12

Heavy

Det känns liiiite dumt att dra igång medans det står ett parti asl uppställt.. :/

Sen har jag inte 100% klartecken från styrelsen på det än heller (men jag ser det mer som en formsak)..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

oscar

Men vi borde väl kunna ordna fram färg och kunna förbereda det lilla rummet för renovering? Efter vad jag förstår så är ASL:arna snart klara.

Tycker ju att det är lite kul att greja med rivning, målning och dyl.
:P
Men, jag är ju Brekal liksom...

Heavy

Jaja, kom in så tömmer vi det iallafall då :) Sitter på klubben hela dan så.. Eller ja, sömn är ju kul med, så jag kanske försvinner, slå en signal hgit och kolla först..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

oscar

Topp! Jag ringer runt 13-tiden.  :D
Men, jag är ju Brekal liksom...

Heavy

Citat från: "oscar"Topp! Jag ringer runt 13-tiden.  :D

Tittar på klockan.... 14:55



:D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Lindbergh

Jag vet inte hur de andra ASLarna ser på det, så jag talar väl för mig själv att det kan väl vänta att riva väggen tills vi har spelat klart?

Det är tillräckligt hög ljudnivå i Gröna-rummet när vi sitter 4 spelare i det, det lär inte blir mindre ljud på grund av att väggen rivs och det lär inte gå fortare att spela klart vårt parti ASL i lugn och ro.

Vill Geddon ha en halvsunkig Webb-kamera i rummet kanske, för lite on-line?

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Heavy

Ja, vi vill ha webbcam :)

Tänken är väl att vi väntar med att välta väggen helt innan ni är klara med ASL, men man kan plocka ut rummet brevid och välta ut den delen av väggen så länge..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Lindbergh

Okey, jag tar med mig min logitech usb-webbkamera på tisdag...det finns säkert något användningsområde till den, om inte annat för att se att lokalen är öppen...den är rätt kass, med grynig bild och halvkass upplösning...

Skulle nog bli måttligt road om ASL-et blev plötsligt en byggarbetsplats  :evil:

...men idén i sig är ju bra!


L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Martin Larsson

Har bara skummat igenom det som folk sagt så detta kanske står nån annan stans i tråden, so be it :arrow:

Jag och Heavy + nån till har pratat om att vi kanske skulle tas och ställa brädena på tvären i rummet, dvs dela av det i en Axis sida och en Allies sida(för att förtydliga - helt, dvs så att det fysiskt inte går att korsa rummet).
Personligen tycker jag att det låter som en skitkul idé. Man kommer faktiskt åt allt från ett håll av kartan, och det lär skapa en mer tydlig Axis - Allies stämpel på spelet. Sedan är det faktiskt ett faktum att vi kommer att vara ännu fler spelare än någonsin, så det kan nog vara en god idé av det skälet oxå, och springandet kommer att nå nya höjder.
Dessutom kan ju då de respektive sidorna inreda sin halva av rummet med lämplig propaganda osv 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Da !


Har en massa sovietiska propagandaposters i digitalt format liggande på nån skiva.. :) Bara att trycka och tapetsera väggarna med :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Good thinking Comrade General :!:

Spatajse pomöset :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

soulreaper

Är väldigt gärna med på en rivning/ommålning har dock aldrig varit inne på armagedon men efter vad jag har läst tycker jag att det låter som ett väldigt bra initiativ att riva och göra ett stort rum. har dessutom antagligen tillgång till bil så jag kan åka runt och fixa grejer på och utanför stan.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

oscar

Med risk för att verka trög...
Tre frågor:
1. Ska vi köra på Andreas Carlssons vackra skiss?
2. Skall det målas?
3. Behöver vi köpa in ngt?
Men, jag är ju Brekal liksom...

Heavy

Citat från: "oscar"Med risk för att verka trög...
Tre frågor:
1. Ska vi köra på Andreas Carlssons vackra skiss?
2. Skall det målas?
3. Behöver vi köpa in ngt?

1. Nja, vi ska nog ifrångå den och ställa bordet tvärs över rummet istället, och så att säga dela av det med det.. Så de axis får en sida och egen dörr, och De Högvördiga, Övermagninfika och för att inte säga Snygga, Allierade får en.. :)

2. Ja, samma färg i hela rummet vore ju trevligt..

3. Ja.. Färg, lampor, camotyg till gardiner samt mer hyllor är väl det som jag kommer på rakt av.. Lite kopieringskostnader för ev. posters med Sovjetisk och tysk propaganda tillkommer, men jag kan nog fixa detta väldigt billigt om inte gratis..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

oscar

Okidoki... Tror dock inte att vi får plats med alla kartor på ett bord bara. Vi ska spela med följande spelbräden:

1. Asien
2. Europa
3. Skandinavien
4. Afrika
5. Amerika
6. Taskforces
7. Produktionsspiralen

Har ställt in mina kartor och spelbräden i ASL-rummet. Om man tittar på dom så får man en uppfattning om hur mycket spelyta som krävs. Vi behöver ha minst ett bord till för Afrika och Amerika. Förmodligen kan vi i vanlig ordning klämma in Taskforces och Produktionsspiralen i hyllan men det brukar bli en hel del skuffande kring just det hyllplan där tidigare nämnda spelbräden är lokaliserade  :)

Saker som ska göras således:
1. Bestämma färg (vad sägs om vitt?)
2. Handla färg och målartvätt
3. Ta ner hyllor och tömma rum på saker
4. Riva vägg
5. Slipa, städa och målartvätta
6. Titta på färg när den torkar (roligare än Melodifestivalen enligt somliga)
7. Fixa bord
Har jag glömt ngt? Det vore bra om vi kunde bestämma färg och handla innan helgen. Jag kan ställa upp och köra nästan när som helst.
Men, jag är ju Brekal liksom...