Brädspelsrummet - Riva vägg eller ej?

Startat av carlsson, oktober 05, 2005, 08.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Ska vi bygga ihop Gröna rummet med rummet bredvid?

Ja
16 (84.2%)
Nej
3 (15.8%)

Antal personer som röstat: 19

Omröstningen har avslutats: april 23, 2006, 08.12

carlsson

Efter att ha diskuterat i WiF-tråden om huruvida man ska bygga ut två rum i lokalen till ett enda stort brädspelsrum, så har jag själv funderat på detta ganska mycket och i viss mån ändrat min negativa ställning till detta projekt. Jag är dock inte odelat positiv
Jag startar därför en ny tråd här där vi kan diskutera ärendet och förhoppningsvis komma fram till något som alla, i vår demokratiska förening, vill och stödjer!

Fördelar
- Vi får ett stort spelrum där man antingen kan ha större sessioner samtidigt, eller flera små.
- Det blir tydligt var i föreningen brädspelarna håller hus.

Nackdelar
- Jobbet måste göras.
- Ett mindre rum försvinner. Detta är i mitt tycke den största nackdelen.

Kommer inte på mer för- och nackdelar just nu, men alla är välkomna med åsikter

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Domar'n!

Det går inte ändra i pollen efter att den är gjord (blir SQL-fel när jag försöker). Vill också ha med alternativet "Vet inte / Spelar inte mig någon roll".

Fixar du Cliffan?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Heavy

Jag är tokmycket för..

1 - Bra med mer utrymme i föreningen för "vuxna" spelare som får vara lite ifred för livet i lokalen när dom spelar, om dom vill det..

2 - Mittenrummet används väldigt sällan, bra att utnyttja de delar av lokalerna till nått vettigt..

3 - det är jäkligtg mysigt med ett större brädspelsrum där man kan ha ett main-spel igång under lång tid, men samtidigt lite mys med kortare spel på nått bord bredvid.. Man får sas dubbelt så mycket spel för samma tid :D


En ide som finns i min skalle är att helt enkelt flytta väggen så mittenrummet blir mindre.. Man skulle få en meter eller så extra i brädspelet, samtidigt som man behåller det mindre rummet till förråd.. Så vi tillslut kan få ett vettigt diorama/pillar-rum.. Nackdelen är att det vore bra med en dörr i varje ände till det som blir ett klart avlångt rum.. en ide är ju med att, om man tar bort väggen helt, att flytta ut väggen mot rummet en bt med så rummet blir lite mer kvadratiskt..

Jobbet är enkelt ordnat med ett par kobolder och en arbetsledare.. det stora jobbet består i att ta ner hyllorna med spel från väggen :)

Jag säger:

Använd ytan som vi trots allt betalar för till nått vettigt !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

carlsson

Bifogar en bild på hur jag har tänkt det om det blir av.
Eller, öh, det var iallafall vad jag tänkte göra. Men det verkar inte gå att bifoga bilder i forumet??!


Löser det på ett hemligt sätt:


Jag håller dock INTE med om att mittenrummet inte används, och det är som sagt också det jag ser som mest negativt med att låta det rummet försvinna. Igår hade vi, förutom vår kampanj i brädspelsrummet, två ASL-partier igång samtidigt, och det var fullt i hela lokalen på spelare. Ett av partierna ägde rum i mittenrummet, och det är inte första gången. Jag ser det rummet som väldigt bra, men men...  8)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Clifford

Tyvärr är det en nackdel med nuvarande Php att man inte kan ändra polls, kan iofs vara en feature för att man inte ska kunna ändra statistik, ens som admin.

Martin Larsson

Mmmm, man kan dock ta bort posten helt och göra om den....men men...

Jag röstade JA :!: i pollen därför att det "andra rummet" inte använda alls just nu. Visst ska det erkännas att jag inte är på gedon 7 dagar i veckan och inte har stenkoll, dock har jag nästan aldrig sett rummet användas på 2 år nu...dessutom kommer ju Andreas "extrabord" ge möjligheter för att lira Asl även här inne under rådande Wif omgång. Håller helt med heavy, om vi nu ska betala en massa för att ha en stor lokal så ska den oxå användas.
WiF kommer att aktivera drygt 15 personer i ca 1 år, vilket gör att även detta rummet används en del istället för som nu att vara avlastningsyta för en dator och ett bord...

Väggarna mellan rummen är(om jag inte är helt ute och cyklar) av flyttbar karaktär, dvs de går att plocka ner(a´la lego) och sedan lagras och vid behov sättas upp igen :idea:

Ser inga som helst hinder för att använda ett utrymme som står och samlar damm dagligen till något nyttigt, speciellt inte eftersom man lätt kan dela på allt igen :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Citat från: "Martin Larsson"
Väggarna mellan rummen är(om jag inte är helt ute och cyklar) av flyttbar karaktär, dvs de går att plocka ner(a´la lego) och sedan lagras och vid behov sättas upp igen :idea:
:

Stämmer bra, stjärnskruvmejsel är det enda som behövs..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Daniel

Jag tycker också att vi ska slå ihop rummet. Ytan i det mindre rummet försvinner inte, den flyttas ju bara in i ett större rum, och det är inget problem att köra två spel samtidigt i ett större rum, dessutom så kanske man kan bli av med endel av de missljud som finnsi det lilla rummet. Jag tycker att det är jobbigt att sitta i det rummet med dörren stängs på grund av att det bl.a. ekar. Med ett större rum så kan detta avhjälpas!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

carlsson

Det verkar ju onekligen som att ombyggnadsförslaget har vunnit med en förkrossande seger.

Jag föreslår att ombyggnationen sker innan WiF-start. Jag är gärna med och meckar.
Är min skiss ovan okej att utgå från?
Någon som har några fler idéer eller önskemål på hur det ska se ut och vad rummet ska innehålla?
Ska vi måla hela rummet grönt?

Min tyska världskarta från 1931, vill vi ha kvar den i spelrummet, eller är det bara jag som tycker det är fint och trevligt? :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Clifford

Citat från: "carlsson"

Min tyska världskarta från 1931, vill vi ha kvar den i spelrummet, eller är det bara jag som tycker det är fint och trevligt? :)

klart den ska va kvar, precis som mina krukväxter!

carlsson

Aha - Så det är DINA växter!!

Plötsligt så var dem bara där och ingen visste vem som hade placerat dit dem.  :D
Dem mår ju ungefär 1892% bättre nu än vad dem gjorde när du ställde dit dem...  :lol:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Daniel

Jag kan också hjälpa till och fixa till rummet, säg till när det är dags bara!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Heavy

Det är väl bara att vi kommer överens om en lämplig lördag och kör.. Ja, måla hela rummet i en färg är nog väldigt vettigt.. Ska det vara två färger kanske vi skulle måla halva grått och halva rött ;)..

Som varande lokalansvarig är jag gärna med och bestämmer lite, och tillika bygger.. Som styrelsemedlem så pratar jag med resten av styrelsen om det och kollar om nån har några invändningar..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Lindbergh

Låter som en utmärkt idé att använda den ytan till något vettigare än vad den har använts till tidigare. Det gick från ett rökrum till WiF-rum, till ASL-rum, för att sedan bli någon sorts rum där någon dumpat prylar (igen). Gröna rummet blev väl sammanfattningsvis ett litet reserv-rollspelsrum som blev för varmt innan ASLarna flyttade in dit.

Det är viktigt att försöka anpassa ytan till det behov som medlemmarna har om det är möjligt, annars betalar vi för yta som inte används vilket är förhållandevis dumt. Har föreningen inte medel till det, kan jag förstå en viss ovilja!

Carlssons skiss är mycket bra, det behövs mycket hyllor och det är viktigt att utnyttja höjden för att kunna förvara boxar, pärmar och anteckningsmtrl. Belysningen blev avsevärt bättre efter carlssons idé att sänka ned den, den kan nog sänkas ytterligare för att få ett bättre ljus? Kanske emil kan skaffa schyssta lampor till lågt pris från markslöjd igen?  :wink:

Jag har ställt två magnettavlor + en massa magneter där, Geddon har en okey whiteboard som vi kan smälla upp igen. Vad gäller bord och andra tillbehör rekommenderar jag IKEA, då deras ben, bordsskivor, hyllplan, konsoler och annat är i regel billigare än många andra i området! Du skulle exempelvis kunna köpa 4 mindre skivor till ett mycket bra pris för att sedan ordna ett långt, brett bord om det hade varit aktuellt....

Då jag stöttat i fixandet av både saneringen av rökrummet och det gröna rummet när dessa skapades, är jag självklart med på nya förändringar om jag har möjlighet!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

oscar

Ska vi köra imorgon? Jag kan hjälpa till efter kl 13 (ska till Brukshundsklubben). Säg bara till så kan jag åka jojo runt om i stan och fixa prylar. :D
Men, jag är ju Brekal liksom...