Skitsnack

Startat av Robin, juni 03, 2005, 18.40

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dagle

För alla er som sitter någon timma för mycket framför datorn:
http://aoeu.info/
Minskar skador och ökar hastigheten du skriver. Tar faktiskt inte så lång tid att lära sig som man för skulle kunna tro.

sebbe

dvorak finns inbyggt som layout i osx, så jag testade det för ett tag sen, men kom aldrig in i det. mest för att svenska tecken inte fanns. kanske skulle skaffa ett tangentbord man kan modifiera lite och testa igen, se om det är mer bekvämt.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

Modifiera är bara fail ändå. Om du någonsin tittar på tangentbordet så gör du fel typ. Jag bytte bakgrundsbild i 3 dagar till layouten, visst var det jobbigt när man var tvugen att titta men att flytta på huvudet när man skriver kan lätt bli en dum ovana. Sedan är det ganska stor skillnad mellan svorak och dvorak, helt enkelt så är svorak anpassat för att vi har fler tecken (och lite annat). Har kört Svorak A5 i snart 3 år och det är sjukt trevligt, speciellt när/om man programmerar.

Zomg! Varför snöar det nu för? Säkert bara för att jag skulle gå ut. :o

Martin Larsson

Dvorak? Dlobok? nån mer som tänkte helt på annat? :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ivar

Dvorak är väl en kompositör?
Från Tjeckien 1800tal...
O så var det Arthagus falk också!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Clifford

Nån som åker bil förbi Gbg framöver och kan tänka sig ta med en liten dator från Borås? Den gamla p3:an (om den står kvar) som jag haft stående på Armagedon till ingen nytta skulle få ett bättre hem här...

Apanpapan

Det skulle kunna gå bra. Hänger en del på Hisingen Island nuförtiden.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)


Ewers

Mycket roligt! Dessutom intressant att läsa bloggen efter.

/F 8)

Martin Larsson

....
Hur gör ni när ni samlar in fakta till andra svar? Utgår man från sin egen övertygelse?

- Han fick svar enligt sanningen. Det vet ju alla att det här är sanningen....

Inte Erik.

- Han är felinformerad.

:laughing5:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Sparvel

Jag gillade limerick tävlingen dom hade ;)
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Martin Larsson

Dagens schema spoilerat av SJ, gogo Sveriges näst sämsta myndighet :evil:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Citat från: "Martin Larsson"Dagens schema spoilerat av SJ, gogo Sveriges näst sämsta myndighet :evil:

Japp. Jävla skit!
Jag vann combat med 13.

Robin

Humm. Mer chokladkrig på jobbet. Den här gången utan regler och handskar. Hur ska detta gå  :?
Jag vann combat med 13.