MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Odöda mot Dvärgar slutade 3-0
Lite trött så en något oinspirerad writeup.

Jag fick välja att börja med boll och tänkte att det kunde vara bra med ett snabbt runninggame innan dvärgarna slog ihjäl allt för många.
Första blocken blir 2 dödskallar. +2 dödskallar på reroll :P
Dvärgarna får därför in gott med tryck och pushar in på min planhalva.
De passar även på att blitza ut min mumie med Guard som blir skadad. Miss next game, men som tur är kickar regen in.

Jag lyckas i efterföljande runda få händerna på bollen med en ghoul, springa upp på ena flanken och hålla undan dvärgarna med lite tur. TD i runda 4 tror jag det blev.

Dvärgarna sätter upp för en utjämnande drive och spelet fortsätter. Det kommer dock en liten öppning och jag blitzar in för att slå loss bollen.
Tyvärr blir det push. Men i dvärgarnas runda blir det dödskalle utan rerolls (om jag minns rätt) så bollen kommer loss och första halvlek slutar efter lite bank och spring med 2-0 för de odöda.

Jag har fler spelare på plan tror jag, så lite fördel. Men det utjämnas någorlunda när dvärgarna får in KO's och nån skada. En ghoul dör. Något väntat, AV7 och inne i närstrid är att be om det.
Dvärgarna försöker i vilket fall på sig ett litet running game med början till cage. Som tur är så lyckas min mumie med sina 2gfi's att blitza ned bollbäraren och efter lite spänning har återigen
en ghoul lagt vantarna på bollen, lyckas undvika att bli nedblitzad av en dodge:ande dvärg. Efter ett running game så slutar det 3-0 i sista rundan.

Intressanta fakta: Tärningarna gav dödskallar lite hit och dit. Dvärgarna led av flera failade GFI´s. Diving Tackle på dvärg är oväntat och sjukt bra!
I de sista rundorna var det bara 7 dvärgar på plan mot 8 odöda.

Kul match och god stämning! Tack :)
/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

Någon chans att de två sista matcherna i omgången kommer spelas tror ni?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Brain

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet mars 23, 2017, 11.46
Någon chans att de två sista matcherna i omgången kommer spelas tror ni?

Har gett datum jag kan till min motståndare då jag kan. Jag har förhoppningar om att match skall ske men har ännu inte fått något svar.

Tomas Davidsson

mlkr

Har vi mobnummer till de saknade coacherna?


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious

Brain

Citat från: mlkr skrivet mars 23, 2017, 12.26
Har vi mobnummer till de saknade coacherna?

Kan inte på rak arm vilken den andra matchen är men min motståndare är kontaktad via mobil. Vet att det funkar då vi hade vår initiella matchbokning via SMS
Tomas Davidsson

KOBOLDKUNGEN

OK!

Den andra matchen är Mean Mountain Orcs mot Helfhem Rockers. De kanske inte är så sugna längre men vi vill ju helst se att de spelar klart ligan förstås.

Nästa säsong kommer man få möjlighet att byta lag om man vill.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Finns det någon risk att det tillkommer nya gamers/lag i framtiden? Jag skulle kanske kunna ragga upp 2 till utomstående.

KOBOLDKUNGEN

Personligen håller jag det gärna litet och familjärt och inom föreningen. men någon till är jag öppen för att ta in om manfallet till nästa säsong blir stort.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

Jag har som roligast när det är familjärt & inom föreningen. Annars kan jag lika gärna joina valfri random liga. Spelet i sig är väl kul, men roligast är ju när det blir snack med motståndaren (Discord ftw) & finurlande mellan matcher (forum/fb)


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious

emil

Visst, vi kör väl på föreningsliga då, men det hade varit kul om vi var fler bara. Ett alternativ vore om man körde så man möttes 2 ggr/säsong. Facebook & Discord vet jag inte vad det är. :D

Raslurbat

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet mars 23, 2017, 14.54
OK!

Den andra matchen är Mean Mountain Orcs mot Helfhem Rockers. De kanske inte är så sugna längre men vi vill ju helst se att de spelar klart ligan förstås.

Nästa säsong kommer man få möjlighet att byta lag om man vill.

Pratade med Martin i dag. Han tänker genomlida alla omgångar till det bittra slutet.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

KOBOLDKUNGEN

Citat från: Raslurbat skrivet mars 23, 2017, 17.35
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet mars 23, 2017, 14.54
OK!

Den andra matchen är Mean Mountain Orcs mot Helfhem Rockers. De kanske inte är så sugna längre men vi vill ju helst se att de spelar klart ligan förstås.

Nästa säsong kommer man få möjlighet att byta lag om man vill.

Pratade med Martin i dag. Han tänker genomlida alla omgångar till det bittra slutet.

Haha, that's the spirit :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Han skrev något om att avinstallera "skiten", men skönt att höra att han fått lite andra perspektiv efter min match. :D

Martin Larsson

Det finns nog risk att det avinstalleras efter ligan, det hotet är inte borta för spelet....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

mlkr

Äntligen! Svenska Ligan på FUMBBL kör omstart med splitter nya lag start måndag 27e.
Nu slipper man bli sönderbankad av extremskillade clawpomb-lag. Men med tanke på hur erfarna några av coacherna är så blir man sönderbankad av ren skill ändå :P
17 lag anmälda so far.

Necromantic
Necromantic
Undead
Undead
Khemri
Halfling   
Dark Elf   
Dark Elf   
Underworld
Lizardmen
Lizardmen
Human
Wood Elf
High Elf
Norse
Goblin
Orc


Några till anmälda lag så blir det 3 divisioner. Så vill ni spela bra BB utan massa grafiskt & ljudligt krimskrams är det bara att joina ;)
Tips - RNG:n är inte åt helvete heller. Broccooli är med också.

/M
/Veni Vidi Vicious