MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Citat från: Brain skrivet januari 23, 2017, 20.05
Citat från: emil skrivet januari 23, 2017, 20.04
Citat från: mlkr skrivet januari 23, 2017, 19.53
Hojta när ni ska lira för man kan väl specca va?
Å se till att joina Brain's Discordkanal så man kan lyssna in och höra skitsnacket coacherna emellan ;D
Discord? Är nytt för mig. En fråga: Jag kör PCn inkopplad i högtalarsystem för att slippa hörlurar(med mikrofon). Om jag kör mickat så blir det rundgång va? Eller? Eller måste man skaffa hörlurar med mick?

Torde bli rundgång då, ja
Ja då kör jag nog utan ett tag till iaf, tackar.

PS. Greger, du har meddelande. DS

KOBOLDKUNGEN

Uppdaterat huvudposten i tråden och även gjort alla till writers så man kan publicera matchrapporter och annat kul om man vill!

Jag och Brain drar igång våran match snart med :)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

#77
Första matchen i ligan avklarad!!!

Rocky Horror Allstars VS Mean Mountain Orcs!

De odödas coach Dr. Frank-N-Furter hälsade Mean Mountain Orcs coach välkommen till hemmaarenan "Transylvanian Convent"
Coinflip gav orcherna mottagandet av kicken. De ställer upp på bred front något till vänster av LOS. Norman Bates, Rocky Horror Allstar's kicker snavar till och placerar olyckligt bollen precis i mitten av LOS där ett hulkande troll står och blänger.
Trollet fångar inte bollen. Däremot fångar Black Orcen bredvid upp den och börjar matchhen med att blitza ned en zombie och därefter DODGE:a(!) sig fri över mittlinjen för att direkt sätta press på de odöda. Resterande orcer pressar sig fram och intar defensiva positioner kring bollen. Första halvlek är därefter en långsam drive upp mot endzone där de odöda hela tiden lyckas att omplacera sig och sätta upp nya TZ's för orcherna att hantera. Det slutar med en GFI in i endzonen som placerar orcerna på 1-0 i runda 8 av första halvlek MEN NEJ! Den misslyckas och orcherna faller precis på mållinjen! Det resulterar även i smashed hip på den olycksaliga orchen! De odöda lyckas förståeligt inte vända innan domaren blåser av. Men de höll nollan!

Andra halvlek börjar Orcherna med 3 spelare mindre på plan och de odöda med en zombie mindre. Andra halvlek kan kort förklaras med en hård drive på de odödas högra flank. Mumier, Wights och zombier går först med ghouls som plockar upp bollen och kommer ikapp. Fler KO's mot orcherna och det finns till slut inte mycket att sätta emot. De odöda sätter 1-0 i runda 14. Orcherna försöker därefter sig på en desperat men snyggt genomförd drive som de odöda lätt stoppar då de är numerärt överlägsna.

Vinst till de odöda. Vet inte hur man länkar replays... ?

Överlag körde orcherna på hårt med risktagande. Black Orcs som dodge:ade flertalet gånger, GFI's och 1D-blocks. Mycket lyckades. Båda lagen låg jämnt i antalet blocks men de odöda lyckades bryta igenom armour hela 6 gånger med 3 skador + 3 KO's som följd. De odöda fick en KO samt en regenererad miss next game. Kul game första halvlek. Tense och bra tryck! Andra halvlek blev ganska lopsided då det mesta gick bra för de odöda och inte så bra för orcherna...
/Veni Vidi Vicious

emil

Fråga: Kör vi med Stadium Enhancements? Om jag tolkat mitt spelschema rätt så möter jag orcher på bortaplan 2 matcher i rad, så det kan spela roll i framtiden menar jag. Att ha hemmaplan eller bortaplan.

emil

#79
Groggy Headbutterz VS Nurgle Gurgles 0-2

1st Half: Blizzard, Groggy började med boll. Kick Off och vädret blir perfekt blodbollsväder. Groggys lag började veva mot några Rotters i LOS, varav en Rotter Totte Totten blir knockad för resten av matchen. Han såg vi inte mer på plan efter det, j-a simulant. Bollen transporterades under några turns till en väldigt trång situation på Groggys högerflank. Han var på väg igenom Gurgles försvar, när en Pestigor fick en lysande idé. En Blitz senare låg Groggys Thrower i publikhavet och blev väl omhändertagen. Bollen kastades in igen så Gurgles kunde börja kontra på sin nu tomma högerflank. Rut Rutten, med boll, transporterade bollen säkert och snabbt till en TD i 8th turn 1st half. 0-1!!!

2nd Half: Bollen sparkas mycket skickligt till Groggys fördel, en följande Blitz för Groggy på det och det såg mycket mörkt ut för Gurgles. Särskilt när en Blitzer ur Groggys lag lätt tar bollen från sitt egna lags kick. Efter en för tidig Turn-Over för Groggy så hamnar dom dock i knipa, bollförande Blitzern hamnar i publikhavet efter en Blitz av en Pestigor. Bollen kastas in, denna gång till fördel Gurgles. Återigen visar stjärnämnet Rut Rutten vilken formidabel Pestigor hon är, som sprintar ner och gör sin andra(!) TDn i matchen. 0-2!!!

Efter det så visade båda lagen prov på sin orutin, och Turn-Over efter Turn-Over avlöste varandra och inget ordnat spel någonstans på plan. En annars snäll match med bara en Badly Hurt för Groggys.

Med lite mer skills & rerolls i båda lagen så kunde matchen ha varit välspelad, nu var det en del slump som avgjorde. Groggy Headbutterz coach har lite hemarbete och göra med sitt lag, och vissa grundläggande blockregler. Han utnyttjade inte sin Blitzers & Black Orc Blockers fulla potential. Troll är Troll, och dom är stupid, så där finns det inte så mycket man kan påverka.

KOBOLDKUNGEN

Citat från: emil skrivet januari 23, 2017, 22.35
Fråga: Kör vi med Stadium Enhancements? Om jag tolkat mitt spelschema rätt så möter jag orcher på bortaplan 2 matcher i rad, så det kan spela roll i framtiden menar jag. Att ha hemmaplan eller bortaplan.

Jäpp, det gör vi nog, tror inte det går att stänga av!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Dagens asgarv bjöds man på i matchen Rocky Horror Allstars VS Mean Mountain Orcs vid orcernas bollplock och pass i två tacklingszoner på trollet som inte rörde en min när bollen studsade av honom  ;D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


KOBOLDKUNGEN

Publicera gärna matchtider här och joina Brains discord så kan man både se matcherna live och höra trashtalket :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet januari 23, 2017, 23.24
Dagens asgarv bjöds man på i matchen Rocky Horror Allstars VS Mean Mountain Orcs vid orcernas bollplock och pass i två tacklingszoner på trollet som inte rörde en min när bollen studsade av honom  ;D
Den var snygg! Första gången jag sett ett Troll med Really Stupid försöka ta emot en boll. I normala fall försöker han ju iaf.

mlkr

Hur kollar man andras replays? :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

emil

Cabal TV i spelet, sök efter coachnamn eller vad du känner för. Finns både livesändning och replays.

mlkr

Topp! Får hoppas att följande matcher är lika bra som min&Johanssons första halvlek. Där var det tryck, vändningar & skoj hela vägen fram tills det blåste av. Ska bli intressant att kolla över er andras spelade matcher. Kika in spelstil samt planera hur mina odöda ska möta upp :) BB är något av det bästa GW gjort ^_^

Synd bara att Cyanide mjölkar plånboken med varje lag de släpper :/ fast i det stora är det värt det i utbyte mot rent nöje :D


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

Brain

Citat från: mlkr skrivet januari 24, 2017, 11.25
Synd bara att Cyanide mjölkar plånboken med varje lag de släpper :/ fast i det stora är det värt det i utbyte mot rent nöje :D

Tur att bara den spelare som vill spela DLC-laget behöver köpa det och inte båda

Tomas Davidsson

emil

Vad jag förstått är Cyanide ett förhållandevis litet företag. Mjölka vet jag inte. Jag kom över BB2 & samtliga släppta lag billigt, alltid rea med jämna mellanrum på Steam. Jag har redan ca 300 spelade timmar, tror jag, så det blir inte många kronor/timme på det. Tror TT-versionen är dyrare.

emil

Ha ha ha! Vad f-n är det för ngt spelschema jag fått? Orcher, orcher, undead, dwarfs. Om mitt lag står på benen efter de matcherna så har jag nog redan titeln inom räckhåll. J-a arrangörer... ;)