MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN


Deadline omgång 8, söndag 16 april!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


mlkr

#301
--Matchrapport Kuppala mot Rocky Horror's--

2-0 till Kuppala med totalt 22 spp tror jag det blev.

Tärningsmässigt ensidig. Började med en dålig blitz och i hindsight borde jag kanske inte pushat upp så hårt som jag gjorde. Men samtidigt - hade det inte blivit stun-bonanza rundan efter hade det kunnat funka :)
Ghoul dog, Ghoul fick -1 AV, Zombie miss next game, KO's, Stun och hej vad det går ;D Har ett sjukt cripplat lag som inte kommer göra något resten av säsongen. Men nya tag :)

smärtsamt
/M
/Veni Vidi Vicious

emil

#302
Sicket flyt Ted verkar ha då... Mlkr, du missade (medvetet?) resultatet i eran match.

@Brain

Crusaders of Glory förtjänar stryk? Jag kan spela 17:00-21:00 vardagar, och 11:00-22:00 helger. Just nu är jag upptagen tisdag & torsdag i denna veckan hitintills, samt söndag 14:30-18:00. Plocka något som är lämpligt för dig, så kryssar jag i kalendern. Jag behöver Rotters, så jag kommer försöka döda lite spelare i ditt lag bara... ;)

mlkr

Citat från: emil skrivet april 02, 2017, 22.36
Sicket flyt Ted verkar ha då... Mlkr, du missade (medvetet?) resultatet i eran match.

@Brain

Crusaders of Glory förtjänar stryk? Jag kan spela 17:00-21:00 vardagar, och 11:00-22:00 helger. Just nu är jag upptagen tisdag & torsdag i denna veckan hitintills, samt söndag 14:30-18:00. Plocka något som är lämpligt för dig, så kryssar jag i kalendern. Jag behöver Rotters, så jag kommer försöka döda lite spelare i ditt lag bara... ;)

miss av mig :) uppdaterade med matchresultat. 2-0 Kuppala!
/Veni Vidi Vicious

emil

#304
Kan det här vara ett alternativ för arrangörer(na) av MMMT m.m?: http://challonge.com/sv

*edit* Jag prövade en "bracket" med 10 lag och det fungerar iaf.

*edit II* Nurgle Gurgles VS Crusaders of Glory onsdag 18:00 MMMT Time. En & annan Block blir det nog, mer vågar vi inte lova. ;)

KOBOLDKUNGEN

Finns ju en inbyggd i spelet men annars kan la det va tjäckt!

Alver mot Orcer ikväll 19.30ish!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Mer än vad jag visste. Funkar den i spelet med 10 lag också?

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Det stämmer, men jag menar i ett cup/slutspelsträd. För vad jag minns så har ni arrangerat så topp 8 spelar slutspel, emedans plats 9-10 får en tröstmatch mot varandra?

KOBOLDKUNGEN

Japp, men det går att arrangera lite hur som helst.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#310
Nurgle Gurgles VS Crusaders of Glory 3-0.

Det blev en ovanligt blodig inledning p? matchen, en d?d & en Badly Hurt efter f?rsta rundan som Nurgle Gurgles inledde med boll. Fanns inte s? mycket motst?nd kvar p? slutet av matchen. Vi ?r ganska sn?lla i vanliga fall. :)

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=899004843

2 matcher kvar i denna omg?ngen, sedan ?r sista matchen innan Slutspelet/Cupen eller  vad det nu ?r, har jag f?rst?tt det som. Blir tydligen Nurgle-derby i sista matchen, tur jag skaffat mig konserv?ppnare.

Martin Larsson

Nurgle gurgle off, sl? ihj?l varandra riktigt ordentligt ni 2, det verkar ni ju gilla ::)


Vad ?r tie breakers i tabellen f?rresten?
Vad g?r i 1a hand (efter vinster) av draws, inb?rdes m?ten osv?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

KOBOLDKUNGEN

Round Robin points calculation: +3 per win, +1 per draw, +0 per loss.
If two teams are to a tie and the two teams have met before in the competition, the winner is
the winning team of this match. If two teams are to a tie and they haven't met before, or if they met but the match ended as a draw, the winner is chosen randomly
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Citat från: Martin Larsson skrivet april 05, 2017, 21.35
Nurgle gurgle off, sl? ihj?l varandra riktigt ordentligt ni 2, det verkar ni ju gilla ::)
Jo, jag kan avsl?ja att det ?r en del i min kommande matchplan, att dels sl? s?nder Knights of Kuppalas spelare. Men jag har bara en konservburks?ppnare i laget, och han har 2 Guard. Sedan ?r det fortfarande TDs som g?ller f?r att vinna matchen, och det ?r inte s? l?tt alltid att f? med sig bollen i n?got som liknar ett spel.

Martin Larsson

#314
Citat från: emil skrivet april 06, 2017, 15.13
Citat från: Martin Larsson skrivet april 05, 2017, 21.35
Nurgle gurgle off, sl? ihj?l varandra riktigt ordentligt ni 2, det verkar ni ju gilla ::)
Jo, jag kan avsl?ja att det ?r en del i min kommande matchplan, att dels sl? s?nder Knights of Kuppalas spelare. Men jag har bara en konservburks?ppnare i laget, och han har 2 Guard. Sedan ?r det fortfarande TDs som g?ller f?r att vinna matchen, och det ?r inte s? l?tt alltid att f? med sig bollen i n?got som liknar ett spel.

Det hade jag aldrig kunnat ana att det ingick i Nurgle Gurgles strategi :o ::)

Tycker det verkar som att alla ?r b?ttre p? att spela boll ?n alver s? det ska nog g? bra ska du se >:(
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.