Styrlelsens (o)rätt att arvodera

Startat av CharlieCharlieLarsson, februari 17, 2013, 12.36

Föregående ämne - Nästa ämne

CharlieCharlieLarsson

Nu har jag lämnat in en motion till styrelsen som jag kanske inte själv röstar ja till. Kom till årsmötet, rösta ja och sitt sedan i styrelsen och arvodera nån mupp till att göra allt jobb/skit i styrelsen, rösta nej och använd kommande verksamhetsår till att högljutt klaga över bristande sortiment i kiosken :)

Väl mött alla, och ha det bra till på söndag!!

Då jag upplever att styrelsen ofta känner sig belastad av de administrativa uppgifterna i föreningen vill jag väcka frågan om arvodering. Kanske är det klokt att låta styrelsen anlita någon att administrera bidragsansökningar, bokföring, fakturabetalningar, kiosk etc. Under diskussioner i föreningen har förslag på begränsningar uppkommit. Arvoderad får inte sitta i styrelsen, bara den tydligt definierade uppgiften X skall få arvoderas och i så fall med exakt X kronor.  Jag avhåller mig från att inkludera den typen av begränsningar/exakta definitioner i min motion men hoppas naturligtvis att tillträdande styrelse tar årsmötets synpunkter i beaktande om motionen godkänns.
Jag, Charlie Larsson, yrkar att:
•   Styrelsen ges en budget på 10.000 kr för arvodering av enskilda för utförandet av för föreningen essentiella uppgifter.
La la la la, la la la la, Elmo\'s world.
La la la la, la la la la, Elmo\'s world.
Elmo loves his goldfish, his crayon\'s, too.
That\'s elmo\'s world.

carlsson

Intressant. Går säkert att få bidrag för det också. :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com