Diskutera magiclekar här!

Startat av pannan, augusti 03, 2009, 20.22

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Citat från: "pannan"http://sales.starcitygames.com//deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=32520   leken top8ade ju en ptq, men tycker inte den ser jättehet ut, tankar?

kan bygga den så vi kan speltesta den.
Får tänka på att turneringen gick i Salt Lake City så där är tänkande fortfarande att något skall vara svart eller vitt... :-)
Tomas Davidsson


Plutonergy

Citat från: "pannan"http://sales.starcitygames.com//deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=32520   leken top8ade ju en ptq, men tycker inte den ser jättehet ut, tankar?

När jag såg leken på starcitygames har jag funderat på leken ett tag iomed att jag har de flesta korten, göra leken och försöka SMkvala med den.
Nackdelen är att så gott som alla lekar kör med en Jace 2.0 och kan bouncha iona.
Spelar man iona så utgår jag från att man säger vit i en vit/blå lek för att slippa ringar och pathar. Man säger kanske svart i en jundlek?...

Man får in ängeln säger vit, ochså bounchas den med jace, det är ju sannolikt en jace ute i spel när man fått igång landet.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

pannan

jo, vet inte om leken är lika bra som den ser rolig ut direkt :)

Robin

Jag tror vi kan tweaka leken lite. Perimeter captain och Herdon-field purists känns som rätt heta kort att slöa ner motståndaren med. Frågan är om de kan ersätta skyfisher/lone missionary kombon/synergin med resten av leken.

Vad tror ni om detta?

Artifacts
1 Expedition Map

Artifact Creatures
3 Pilgrim's Eye

Creatures
3 Kor Cartographer
3 Kor Skyfisher
3 Hedron-field Purists
3 Perimeter captain
4 Wall Of Omens

Enchantments
4 Oblivion Ring

Instants
4 Path To Exile

Legendary Creatures
2 Iona, Shield Of Emeria

Sorceries
4 Day Of Judgment
2 Martial Coup

Basic Lands
20 Plains

Lands
4 Emeria, The Sky Ruin

Sideboard:
3 Devout Lightcaster
4 Kor Firewalker
3 Luminarch Ascension
2 Marshal's Anthem
2 Celestial Purge
1 Emrakul, The Aeons Torn
Jag vann combat med 13.

Robin

Jag vann combat med 13.

pannan

Linden, hittade en cryptvariant bland mina lekfiler som en kille gick bra med ett tag:
4 crypt
17 swamp
3 sign in blood
4 gatekeeper of malakir
4 vampire hexmage
2 fleshbag marauder
4 nighthawk
4 architects
4 dragger
4 malakir bloodwitch
4 carbatid
2 sorin markov
1 kalitas
3 consume spirit


fleshbag marauder kan ju vara nice mot tec långsamma lekar som lägger ut en baneslayer kanske, även för din version.
Hade fått för mig att det var denna helgen ni skulle till smkvalet i gbg, men verkar ju vara ytterligare en vecka.

Xyzar

Har också funderat lite på fläskbag, men jag gillar inte riktigt den där, vill hellre köra min blåsvart som går hårdare ut på unearthen. Roligare att spela =). Men frågan är vad man ska cutta. Blir väl decktechande i veckan, imorgon någon?
There is no IRL, there is only AFK.

pannan

ska jobba kväll onsdag och torsdag, sen är jag ledig fre, lör, sön iaf.

Robin

http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/boab/92

!!!!

brain brain brain! du har alla korten till denna va?!! finns det fortfarande tid att spela en LCQ till SM? i så fall är jag fett sugen på att spela en variant av denna :D
Jag vann combat med 13.

dagle

Funderar lite på vad han har banefire till...
Får man igång loopen så borde väll jagboltardej funka ganska bra? Och med ponder borde det vara ganska enkelt att få till det så man hinner kasta tillreckligt många boltar innan man deckar. Frågan är om motståndaren vill äns vill ha en match som tar 15 min extra bara för att se om du kan hantera att fiska warps och boltar samtidigt, utan bara ger sig när man ser warpkombon. Vilket gör banefire till en dålig removal?

Robin

Jo, lite fundersam till det själv.

Min take:

http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=57769

Ifall du inte är kompis med mig på SvM:

4 lightning bolt
4 pyromancer ascension
4 explore
4 ponder
2 staggershock
2 surreal memoir
2 harrow
3 survival cache
4 fog
3 naya charm
2 captured sunlight
4 time warp

3 exotic orchard
2 forest
2 mountain
2 plains
2 island
2 terramorphic expanse
3 evolving wilds
1 rootbound crag
1 glacial fortress
1 misty rainforest
1 scalding tarn
1 sunpetal grove
1 arid mesa


SB:
3 Flashfreeze
3 swerve
3 negate
3 hindering light
3 path to exile
Jag vann combat med 13.

Brain

Citat från: "Robin"http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/boab/92

!!!!

brain brain brain! du har alla korten till denna va?!! finns det fortfarande tid att spela en LCQ till SM? i så fall är jag fett sugen på att spela en variant av denna :D

Jag har det mesta till den, ja.

Saknar Någon Charm och två Accension vad jag vet.

Dagle, citerar hans Banefire s vara/icke vara tal:
Banefire is an obvious win condition of choice here. If you don't mind heavy thought you can simply chain enough turns to start looping your Lightning Bolt with Naya Charm and finish your opponent off that way. Most of my readers prefer having a cheat spell that lets them win the game without having to take a math test, though, so this seemed like a good one-of inclusion.


Angående Robins lek:
Du vill köra 4 charmar, de är motorn. Ej att glömma bort är hur acension aktiveras vilket medför att man vill köra 4 av de flesta sorc/Instants
Tomas Davidsson

pannan

få ner honom till 5 eller så kan säkert funka, men möter man tex uw control så finns det en del listor som kör både x cancel och x deprive, och då är det rätt gött att ha en banefire.

pannan

Eller ha 4 negate i brädan som kommer in mot dig