Intresseförfrågan: Konflikt-/Krigsspelsdag

Startat av Daniel, september 07, 2008, 16.07

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Jag är fett på någon annan dag en den 29:e då är jag nämligen i falun och jag åker tyvärr inte ner till borås för att spela krigsspel den dagen.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Usually_Insane

Apropå ingenting: Cold shoulder har släppts på PDF av GMT.
Det är ett scenario om det norra frontavsnittet i ardennerslaget för FAB: The Bulge
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Daniel

Citat från: "Usually_Insane"Apropå ingenting: Cold shoulder har släppts på PDF av GMT.
Det är ett scenario om det norra frontavsnittet i ardennerslaget för FAB: The Bulge

Ahhh... trevligt, får man ta hem och prova!

Förresen så har jag beställt Conflict of Heroes: Awakening the Bear
Efter att ha läst reglerna och kollat lite på det så verkar det vara ett helt lysande komplement till ASL som faktiskt går att spela på under 60 min för de minsta scenariorna. Det är dessutom anpassat för 2 till 4 spelare med specifika scenarios för 4.

kolla in: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/24800

Jag funderar lite på att hålla en krigsspelsdag söndagen den 28:e december också, finns det intresse?

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Brain

Citat från: "Daniel"
Jag funderar lite på att hålla en krigsspelsdag söndagen den 28:e december också, finns det intresse?

Tyska spel den 27, Ameritrash den 28 (på menlösa.. förlåt värnlösa barns dag)  :geek:

KLART JAG ÄR PÅ!
Tomas Davidsson

asgard af hellum

Är det start kl 10 på lördag den 29/11 som gäller?

Och jag antar att vi håller till i Armageddons lokaler?

Få se om jag får med mig nån mer, men min bror, som är mest intresserad, kommer få barn i dagarna nu och kan tyvärr inte närvara.

Räknar med att kunna delta själv iallafall...

MVH Anders

Fluff

kanske ska kika ner en stund den 29.. borde egentligen packa och städa lägenheten. men man kanske kan titta lite och säga hej.
ät en makaron till!

Brain

Citat från: "asgard af hellum"Är det start kl 10 på lördag den 29/11 som gäller?
Och jag antar att vi håller till i Armageddons lokaler?

Jupp på alla punkter

Kommer se till att jag är nere i tid till att öppna (Peter W, kan du hämta upp mig?)

Har slängt upp en egen tråd för den 29/11
Tomas Davidsson

Usually_Insane

Citat från: "Brain"
Citat från: "asgard af hellum"Är det start kl 10 på lördag den 29/11 som gäller?
Och jag antar att vi håller till i Armageddons lokaler?

Jupp på alla punkter

Kommer se till att jag är nere i tid till att öppna (Peter W, kan du hämta upp mig?)

Har slängt upp en egen tråd för den 29/11

Visst 8.00 eller? ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

har kommit ut små-kartor till Conflict of heroes, bra att använda för att plotta hidden units eller artilleri: http://www.conflictofheroes.com/firefights.html

Kartorna finns nedanför firefightsen, som iofs också skulle vara intressanta, tyvärr verkar dom flesta kräva karta #6 :(

Edit: förresten, jag har en sak till dom skademarkörerna i CoH, om du ville påminna mig om det nästa onsdag kan jag kanske ta med mig den på torsdag... om jag kommer ihåg, ibland undrar jag vad jag gjort med minnet alltså :(
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit