ASL Pool 2 diskussionstråd

Startat av carlsson, februari 01, 2007, 00.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Snart onsdag  :D

Efter jobbet på onsdag åker jag direkt o köper mat och skall köpa äntligen på Burger King, intresserad?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Kanske. Jag messar dig i morgon i så fall!

Då är jag nere runt 1730.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Alright, nästa speldag siktar vi alltså på onsdagen den 7/1. Jag har kund inbokad förmiddag den dagen, så vi kan ju köra igång runt lunch då!

Vi siktar på det och dyker det upp några andra möjligheter för dig kan du ju höra av dig!

God jul och gott nytt år! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Helloo!

Har uppgraderat Gröna rummet med en ny växt, modell större, som står vid det trasiga fönstret. Det blir väl gröna rummet i dubbel bemärkelse snart  :D Har även tagit dit en ny stol som jag märkt upp som jag skall ha i stället för pinnstolen...

Hur löser du lunch nästa onsdag? Jag skall handla mat på  :shock: BK igen, nyårslöften till trots  :wink:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Då var det snart dags att glömma bebisspyor för några timmar och fortsätta masslakten av galna tyskar...

Nästa onsdag, den 1:a April, funkar det för dig?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Åh så roligt :D  :D ! Skall kolla hur veckan ser ut och om det fungerar, återkommer!

Förstod på Ewers att det var nära att allt sket sig i och med att några byggarbetare renoverade fönstren - vi klarade dock oss som det verkar?

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Gobbos Spider

Det stämmer. Byggarna bestämde sig för att bygga utan att säga till och dessutom fel fönster. There is something Muppet in Lithuania.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Lindbergh

Tur att de inte förstörde mer! [-o<

Vi kör den 1 april, jag kan från typ 17:30 eller så fram till sedvanliga runt 22!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

:!: Just det, nästa onsdag (3/6) kan inte jag. Kan vi flytta till måndag istället?

Ev kan jag redan nu på lördag om det är intressant...?   :wink:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Attans, måndag kan jag inte  :(  jobbar sent och lär inte komma loss förrän typ 19...

Skall till 95% sannolikhet spelleda på lördag från 13, det skulle vara innan 13 i så fall  :wink:

Har ju inte så mycket kvar av mina trupper  :cry: och har dessutom förlorat ALLA mina HMG insåg jag i bilen hem  ](*,) så Karmanov får ta fram sina MMG :shock:

Jaja, två dygn kvar  :D
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Hur ser det ut på söndag (7/6) för din del?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Helloo!

Jag kan från typ 08:30 på onsdag om så önskas, är riktigt spelsugen för att knyta ihop säcken! :D

Ha det gott!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Helloo!

Jag kan från typ 08:30 på onsdag om så önskas, är riktigt spelsugen för att knyta ihop säcken! :D

Ha det gott!

L

Helllooo Mr R.O.F.!

Ska se vad jag kan göra. Jobbar ju fortfarande, men det vore skönt att bli helt klara, städa och fixa!

Har läst igenom mina rapporter på ASLSweden och har ett antal superbra idéer för säker vinst, för en ny omgång!

:)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

biggabush

Carlsson,

Kommer du ner i morgon lördag till Geddon på ASL-dagen? Låt mig veta i s f för då kommer jag ner och hämtar Raaco-skåpet. OK?
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Lindbergh

Citat från: "carlsson"Har läst igenom mina rapporter på ASLSweden och har ett antal superbra idéer för säker vinst, för en ny omgång!

:)

Aha, redan ute efter revansch  :D

Jag antar givetvis en eventuell utmaning! Måste dock pröva och spela RB som tysk också, verkar ju lika kul!

Jag skall skriva några rader Pro Memoria som ryss, det finns några grundpelare som ryssen måste göra - annars är det ju fett kört efter några dygn  :shock: ...ja, bortsett från att ha en fantastisk tur och åkallat The God Of ROF - 7 skott med en av 45:orna och vad var det, åtta med den andra?!  :lol: så jekla coolt!

Kändes remarkabelt att Major Karmanov lyckades undan STUKA-attacken, ren skicklighet  :D

Hör av dig när du vet om onsdagen!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954