ASL Pool 2 diskussionstråd

Startat av carlsson, februari 01, 2007, 00.15

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Jag slutar 17 på tisdagen och beger mig som vanligt ner till föreningen då. Ni avgör när vi börjar...
Ang sluttid så är jag gärna trött på onsdagen om vi får lira lite... :D

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Då ser jag till att vara på föreningen vid 17 denna gången.  :roll:

/F  8)

Lindbergh

Jag kommer ned vid 17:00 typ och hoppas att det är öppet!!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

GrandPA

Jag slutar ju som sagt sent den här veckan och kan inte komma tidigare än 19:30 varken tisdag eller torsdag. Men det är ju bara att börja utan mig. Jag vill dessutom höja en varningsflagga för torsdagen. Även om ingen har sagt något på jobbet kan jag lista ut med röven att det är möjligt att man måste jobba över. Alltså slutar jag kanske ännu senare på torsdag men som sagt spela utan mig i så fall, vi måste ju komma framåt i kampanjen. :cry:
All for one and more for me

Lindbergh

Ok, då kanske vi kan spela lite längre i dag, typ till 23? Då kanske vi kan köpa och sådant på torsdag och göra set-up?  :?

(säger jag med förhoppning att dagen tar slut på en "1")  :D

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

GrandPA

Jag hoppas idag är ryska för imorgon annar har jag missat att vi bytt speldag. Jag kan hålla på länge då jag inte börjar förän 11 dagen efter.
All for one and more for me

Lindbergh

Hmmm...hjärnsläpp från min sida - var nog redan mentalt på morgondagen i går, det vill säga idag  :? eller??  :D

Känns gött att vara L E D I G idag och slappa!!!

Synes vid 17-tiden, så kanske vi kan spela lite längre idag då!!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Jag har sällan sett någon slå så usla tärningsslag som du PA... Jag lider med dig, bara så du vet.
Du ska nog se att det vänder, när de ryska avrättningsplutonerna har "delegerat" Kapten Svenwolski och leder in Generel Svenwalski i fabriksområdet den 19:e Oktober... ;)


Hur som helst, angående torsdag: Vill herrarna Lindbergh och Ewers att jag köper med mat till er?

:)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Lider med PA för jag vet hur det känns att inleda en kampanj med bajs-tärningsslag. Det blev ett hål i vår flank och PAs farhåga att carlsson skulle släppa sitt ksp-näste och avancera blev besannad - åter igen ett tecken på hans prekognitiva förmåga...fast när jag såg hans dubbelsexa på hans nya 7-0 ledare blev jag gråtfärdig  :cry: ni måste ha typ hämtat upp tio poäng på en-två rundor efter mina klantiga misstag i huset och PAs casualty reductions??

När dimman lättade i KGP kunde det ju bara gå åt ett håll och när vi med usla tärningsslag tillsammans med att den "dynamiska duon" med Stefan Land & Brain rullade dubbelettor och annat lågt gick det som det gick?! Var är "von schoff" (10-3) när vi behöver honom?  :D

Enda trösten i helvetet var att vår första OBA var både prisvärt och effektivt - när vi väl fick in det efter att ha skjutit spotting rounds sedan runda 1a...att nu vår OBA ledare är DM är förvisso intet förvånande då ewers krittar vår HIP  :cry:

LÅter bra, äter i stort det mesta - hade planer på att ta vägen förbi orion annars för en räksallad med pasta...vad hade ni tänkt er?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Jag äter vad du äter så länge det är varm mat och innehåller dött djur. Undviker pizza och pommes frits om jag kan.

Man kan väl säga att ni har balans mellan er (PA & LH). Jag har inte ens sett Brain slå 4 och under så många effektslag i rad som du levererat, alltså måste PA vara din motvikt för att inte världen skall rämna.  :wink:

Sugen som tusingen att fortsätta och trodde en kort stund när jag vaknade att det var redan idag.  :cry:

/F

Lindbergh

Hmm...sant, jag hade en slagserie som var otroligt bra och levererade 3,4,5 som resultat och mina sniper activations var bra, ända tills vi nu inte har lyckats aktivera dem på mer än 12 gånger  :evil:

Inte pizza bara, åt det förra veckan...

Vi fortsätter om cirka 25 timmar  :wink:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Hum-hum...regelfunderingar...

Sätter man upp våra Armoured Cupolas med en stor glut ala KV-1A eller sätter man upp dem som en mindre glut ala TCA [Turret Covered Arc] vid set-up? med ett "?" så ser det ju ut som infanteri eller en MMC och då kan man ju jävlas rejält med den onde tysken?

Det spelar en stor roll inser jag - vi satte upp stora gluters, men det skall väl vara små? eller? Vi satte ju upp våra nya vagnar (våra T-34 torn) bajs-fel i så fall  :cry:

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Egentligen sätter man bara upp ett torn, det torn man använder vid TCA.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Ok, då vet jag det - det var ju skit ock att vi gjorde fel - alltid lär man sig något! Det hade ju varit mumma och sätta upp en TCA-glut under ett "?" och när man rusar på den i tron att det är en 4-2-6 så strippar man sin concealment och smäller på med sin 76 mm  :D

En annan fråga - I och med att man kan fortifiera en byggnad och flera våningar för att kunna sätta en pansarvärnspjäs (stor glut) inne i huset...kan man då fortifiera upp till taket och därmed sätta en 82mm MTR på taket?

I verkligheten är det nog få byggnader som står pall, men i och med att detta är ASL kanske det går? Som reglerna är uppbyggda torde det ju gå? eller?

Med tanke på att vi banne mig behöver nya HMG efter denna dag, så kanske det får blir en understödspluton  :)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Ang Dug-in AFV; Är det inte så att ni får sätta upp dom HIP?

Ang MTR på taket så följer regelcitat här:
23.423 GUNS: No weapon depicted on a 5/8" counter may occupy an upper level of a building [EXC: Mortars (23.85); Fortified Building (23.93)]. A non-vehicular weapon on a 5/8" counter may be set up or pushed into a building/rubble only if it is either a small target (C2.271) or an AT/INF Gun that is not a large target.

23.85 GUNS: No 5/8" counter weapon may occupy a rooftop, except for a mortar of ? 82mm which must be dm to be portaged to/from the rooftop (or between different Location of it). Such mortars may fire from those rooftops. A Gun may never be Emplaced (C11.2) on a Rooftop.

Det vill säga: En Mortar som kan plockas isär (dismantle) kan också sätta upp på taket, utan behov av fortifiering. Alla mortars, såvitt jag vet, kan plockas isär, och således placeras på tak för eldgivning (sålänge dom är ?82 mm).


Inga konstigheter va? :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com