Operation Flashpoint - vad händer?

Startat av Clifford, maj 27, 2005, 14.53

Föregående ämne - Nästa ämne

dagle

kanske är på lite om vi spelar med hamachi :D

sebbe

jag tog mig friheten att medelst adminkrafter installera civil war mod på tre datorer, kort recension:

fördelar:
jävligt bra karta (gettysburg)
många fräcka gubbsar
jättebra känsla med trummisar och grejer.
närstrid =)

nackdelar:
inga uppdrag utöver kampanjen
dumma AI (iallafall i kampanjen)
krångel med att få många saker att fungera i multiplayer.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Jävlar !

Det är ju riktigt kul med OFP igen !!

Men man blir lite fundersam om man inte skulle bära in de 4:a nya burkarna i stora datasalen så man kan vara fler och lira samtidigt på ett vettigt sätt :)

Eller kanske nån med egen dator kan tänka sig att flytta ut den till nya datasalen?? Då skulle det ju bli 5-6 av gedons burkar i stora salen, och det är ju lagom till co-op.. Bygga WoW rum innne i nya salen t.ex. så slipper vi dom jävlarna med sitt teamspeak..  :twisted:  Var helt övertygad om att Bubba satt och pratade med oss i onsdags kväll, men han jiddrade med nån via headsetet :)

Headset och teamspeak skulle kanske funka för att köra opf i båda salarna, skulle ju ge lite känsla med såklart !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Brain

Citat från: "Heavy"
Headset och teamspeak skulle kanske funka för att köra opf i båda salarna, skulle ju ge lite känsla med såklart !

Instämmer på ovanstående. Bättre att ha OPF i två salar ifall vi får för oss att köra mot varandra.

Bara Cliffen kommer tillbaka från dyngan så jag kan få alla patchar/moddar så kommer jag och min Lap oxå att leka krig
Tomas Davidsson

Heavy

Enda är ju att det inte är gratis med 8 headset. Vi har lagt lite mycket cash på datorerna i år *orolig styrelsemedlem*
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Bästa sidan att ladda ner addons, missions och mods är ??

Jag hade en jäkla hög med sidor för ett år sen eller så, men har loosat alla och hitar ingen bra..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Apanpapan

FDF är svincoolt! Vi måste spela med FDF! Saatana perkele! Tulta munille!
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Heavy

FDF är kool som fan.. Men jävligt svårt :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Tebax från dyngan!

Lite svar och frågor:

Sebbe: Har du fixat en separat mapp för Gettysburg, och en egen shortcut?
Har du tankat ALLA delar (tror det var tre, en grund, en pistolanimationsgrej, och en fanbärargrej)?

Brain: Jorå, jag fixar allt du behöver när du tar med Laptopen.

Heavy:
Absolut bästa Ofp-sidan är www.ofp.info
Bästa mission-skaparsidan är www.ofpec.com, även om man inte kan tanka uppdrag där.
Till FDF tankar man bäst uppdrag på deras egna sida.

Heavy

I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Brain

Citat från: "Heavy"Enda är ju att det inte är gratis med 8 headset. Vi har lagt lite mycket cash på datorerna i år *orolig styrelsemedlem*

Behöver inte belasta Geddons budget, har du inte med några själv så har du ingen radio....  :twisted:

Köpte mina lurar med headset för 149:- på Kjell & Co för lite mer än ett år sedan. Funkar felfritt
Tomas Davidsson

Clifford

Mitt problem är att hemma använder jag 5.1 surroundhörlurar, de är svinbra men går inte att få med mick.

På Geddon kan jag ju iofs alltid skaffa en mick till min burk, men den burken är så kass...

Heavy

Näe, det skulle inte kännas så bra om bara det som köpte/hade med sitt headset kunde spela via teamspeak..

Iofs så är en intressant tanke att bara squad ledarna har headset, och en ledare per rum :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Jag vill vara med!!!

:lol:

/F

sebbe

Citat från: "Clifford"Sebbe: Har du fixat en separat mapp för Gettysburg, och en egen shortcut?
Har du tankat ALLA delar (tror det var tre, en grund, en pistolanimationsgrej, och en fanbärargrej)?
jag har fixat en egen mapp, men genvägen på skrivbordet verkar inte dyka upp överallt, trodde den skulle göra det ioochmed att jag är admin, men jag har kanske gjort fel.

vet inte heller om jag har tankat alla delar, men både flaggor, pistolanimation och själva spelet fungerar. det enda jag har hittat som inte fungerar är att använda vanliga gevär i multiplayer, men bara de som man kan slåss med. pistoler och kanoner och annat fungerar utmärkt.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45