Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Judas

Citat från: "Spiff Rymdspionen"På tal om ingenting.

Lördagens lir börjar 13:00. Mattias fixade röda rummet, så 200 gerf till han.

Lördag 20/5?

Jimp

är det något nytt datum planerat för nästa spelning med mitt imba gäng? har ju varit borta lite över en vecka. bara så jag kommer back on track =)
Ill dance for Gil!!

Spiff Rymdspionen

Mjao.. Lördagen den 20de för grupp Habulonien (tror jag). Rätta mej om jag har fel (snälla!).

Jimmy, tror bestämt det är den tredje juni som gäller för er nästa spelning.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Jimp

okie, ja då är det ingen risk att jag missar någon här i dagarna då bara för att jag inte visste =)
Ill dance for Gil!!

Clifford

Nu har jag skapat 3 hemliga grupper för kampanjen. Hittade följande info i början på den här tråden, men den är ganska inaktuell:
Grupp 1 består av;

Charlie
Hake
Maxi
Martin Larsson
Mattias Alfredsson
Mikro

Eventuella Habulonska Hallborgare har jag hört bananflugorna viska om.

Grupp 2 består av;

Dale
Gunilla
PA(aaaaa)
Ewers
Markus Johansson
Robin

Hörde en del *mycket* intressanta ideer. Nu snackar vi sammanhållning och svårt rollspel.

Grupp 3 består av;

Pasi
Ros
Heavy
Erik Sala
Nisse  
[/size]
Min grupp är grupp tre och där vet jag vilka som är med, men de andra grupperna behöver anmäla sig, eller om Carlos kunde sammanställa en lista över vilka som är med var? Och gärna deras användarnamn på forumet.

Grupp 3 är klar iaf.

:druid: Enar Branke for King!

Ewers

Grupp 2 stämmer bra som det  står förutom att Jimmy skall vara med också.

/F

Spiff Rymdspionen

Tar och sammanställer det i takt med att jag spelar med grupperna, så det kanske tar 2-3 veckor, max.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Jimp

jupp jag är också med i grupp 2
Ill dance for Gil!!

MonkeyPiss

yo fan va bäst våran grupp är, grupp 3 for president!!!

high tribe five

G-LAB, Ryan, Ulvis, K-Hal, Dj Einar och last but not least AD-ela

Klogar A Tribe Called

P.S H-vy ska du vara med i gänget så får du fria dig från ditt bihang 26:e puss
Påven är död, länge leve jesus

Clifford

GRupp 2 är nu också fixad, ska strax fixa klart 1:an med

Spiff Rymdspionen

Angående grupp Habulon med Charlie, Maxi, Mikro, Hake, Mattias och Larsson, när sa vi att vi skulle lira nästa gång? Jag pratade med Maxi, och han nämnde att datumet inte var så bra. Så vi kanske får boka om, när det nu var.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Judas

Ja jag undrar också det.
Skrev frågan på vårt "fantastiska" forum (vårt privata) för en vecka sedan, men det verkar ingen annan än jag besöka.

Spiff Rymdspionen

Två saker;

Det vore jättebra om grupp Habulon kunder verifiera spelning den 1/7. Jag kan ha fått fel på datumen igen, men den här gången är jag i alla fall ute i god tid.

För det andra. Jag brukar ha för vana att aldrig ändra saker under pågående kampanjer, men jag är oerhört missnöjd hur jag självt framställt färdigheten Upptäcka Fara. Hade tankar om att ta bort den helt inför denna kampanjen, vilket jag nu ångrar att jag inte gjorde.

Vad jag dock kommer att göra är att tona ner färdigheten kraftigt. Hädanefter kommer Upptäcka Fara enbart att vara ett substitut för stridsberedskap när karaktärerna inte har anledning att förvänta sig problem och effektivt har släppt garden. Med andra ord, i områden eller i situasioner där rollpersonerna förväntar sig strid, trubbel eller generellt är försiktiga så kommer färdigheten /aldrig/ att användas.

Bakgrunden till detta är att färdigheten inte ska ersätta och framför allt aldrig vara lika bra som rollspelad försiktighet, speciellt inte i en kampanj som skall vara både farlig och (lite) mindre tärningsbetonad än de tidigare.

För dom som tycker att Upptäcka Fara har blivit något dom inte ursprungligen hade tänkt sig när dom köpte färdigheten, så löser vi det med exp och så inför nästa spelning.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Clifford

Efter situationen med fällan i skogen har jag själv ångrat att jag som magiker plöjde ner tokmycket XP i upptäcka fara, till ingen nytta.

Därför är jag väldigt intresserad av att växla den färdigheten mot nåt annat, kanske språkkunskap eller höja mina formler. (fast det spelar ingen roll då jag ju alltid slår 20 vad gäller magi...)

Ewers

Du är inte ensam om att slå 20 för magi...  :(

/F   8)