Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

deadbolt

tycker varje grupp ska ha en egen tråd :roll:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Apanpapan

Ulvis has left the building.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Spiff Rymdspionen

Fick redan förfrågan av Cliff hurvida vi ville ha grupptrådar. Tyckte det lät bra, men det blir upp till var och en och bistå honom med sitt riktiga namn samt användarnamn om de vill ha tillträde till sin respektive tråd.

Psst, Heavy. Hur funkar den 26te mars för en första spelning för dig? Vi pratade om att träffas 15:00 och hålla på till runt 21:00. Om det går bra så skulle vi kunna sitta ner en timme i förväg och göra klart din karaktär.

*admin-edit* jag behöver inte era lösenord/cliff*
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen

Kommer att ske mindre gruppändringar framöver i kampanjen. Det är lite olyckligt då grupperna är så nya, men det kommer i kölvattnen av det ökade intresset bland de yngre talangerna i föreningen.

För ungefär ett halvår sedan kom delar av föregående styrelse med iden att ungdomsgrupper skulle kunna ingå i längre rollspelskampanjer, dvs en grupp med enbart yngre nybörjare. Personligen var jag lite osäker med hurvida det skulle fungera. Efter en del funderingar kom jag till slutsatsen att jag personligen nog skulle föredra att blanda erfarana med oerfarna spelare. Eftersom ungdomsantalet (under arton) är rekordhögt på Armagedon just nu och flera av dessa har förfrågat hurvida det är möjligt spela rollspel, så har jag valt att upplösa grupperna som de existerar för att introducera lite nytt blod.

Istället kommer nya grupper att bildas och bestå av 3 erfarna rollspelare och 3 yngre talanger (dock som allra yngst 10 år). Det kommer att kräva en del organisering och en del ändringar i befintliga karakärers bakgrunder. Rent praktiskt så kommer det också att innebära att kampanjen kommer att gå mot ett 'snällare' tema. Spelningar kommer dessutim som senast att pågå till 21:00. Kanske senare på Lördagar.  Det kommer nog att införas någon kontakt med kidsens föräldrar, vilket jag kan tänka mig att disponera till ni som spelar i kampanjen nu för lite bonusgerf.


Mer info om detta kommer!
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Apanpapan

Jag tänker då fan inte agera dadda på min fritid oxå. Jag är lite tjurig nu men det är min spontana reaktion.

Ett hedervärt initiativ dock. Men helt felt sätt att göra det på.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Dina

Jag håller med Apan. Förslaget suger.
So long, suckers!

Heavy

Ok, jag gick inte på den iallafall :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Getsen

Så jävla roligt :D :D :D
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Apanpapan

Jag är trött. Jag ska döda Carlos. Men jag gick på den. Jag får döda alla som har läst forumet oxå... Jobbigt.  :lol:
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

deadbolt

harr harr harr  :lol:  undra vilka som spelar med strutar på imorgon...
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Clifford

:laughing3:   :toothy8:

april april!

deadbolt

annandag påsk 14.00 , nitat, spikat och sönderslaget. over and ost...
*edit* går numera alldeles perfa med annandagen, dock kan jag inte förrens 16.00.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

MonkeyPiss

jovars för min del så gärna både lör,sön och annandag påsk för jag är grymt ledig på helgerna
Påven är död, länge leve jesus

Dina

Vi börjar 14.00 iaf, så får du komma när du kan.
So long, suckers!

deadbolt

jo det förstod jag, utan strut...
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "