Buggrapportering för hemsida och forum

Startat av Clifford, juni 24, 2005, 13.17

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Angående Ted så hittar jag en medlem "tkransby", jag misstänker till 99% säkerhet att det är Ted. Koboldkungen kanske kan be honom maila A.C.

Brain

Citat från: carlsson skrivet juli 30, 2018, 16.28
Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet juli 30, 2018, 15.32
Samma för Ted, vet inte vad han har för användare dock. Dessutom verkar vissa ha problem med att skicka meddelanden. Brain m fl har försökt skicka till till mig utan att det gått iväg.

Okej, vi kollar på detta!

Kan vara att forumet inte vill samarbeta med safari. Chrome funkar
Tomas Davidsson

carlsson

Nu är problemet med att mail vid "Glömt lösenord" inte kommer fram åtgärdat.


Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Zot

Tack för hjälpen med login-krånglet!

KOBOLDKUNGEN

Skickade meddelande till Kari idag från chrome på android som han inte fick. F. ö. kan jag inte se någon utkorg eller skickat, bara en inkorg.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


carlsson

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet augusti 15, 2018, 18.53
Skickade meddelande till Kari idag från chrome på android som han inte fick. F. ö. kan jag inte se någon utkorg eller skickat, bara en inkorg.

Uppfattat. Vi kollar.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Nu har jag och Bohlin testat detta fram och tillbaka med olika konton, och vi får inga fel öht.

Kan ni beskriva exakt vad det är som felar?
Är det mailen som inte kommer fram, eller är det meddelanden på forumet som saknas?
Har ni rätt epostadresser i er profil på forumet?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

KOBOLDKUNGEN

För min del har jag bara haft problem enligt ovan, alltså chrome android. Men många andra har skickat till mig utan att jag fått det. Har inte på mail notifications, tror jag, utan kollar forumet efter meddelanden. När jag skickat meddelanden fårn windows/firefox har jag aldrig haft problem, såvitt jag vet.

Något jag undrar dock är var man ser sin utkorg/skickat folder på den konfigurationen. Kan inte hitta någon sådan, bara en inkorg. Det är också vad många sagt som misslyckats med att skicka till mig, att de inte kunnat se om meddelandet gått iväg. Om det beror på att de inte hittat utkorgen eller om meddelandet inte funnits där kan jag inte svara på dock.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


carlsson

Okej. Nästa gång det händer behöver vi ha lite detaljer så att det går att felsöka.

För att se sina skickade meddelanden; Gå in på dina meddelanden, håll sedan muspekaren över ordet "Meddelanden" och välj "Skickade meddelanden".
Jag får dock känslan att de skickade meddelandena töms efter en viss tid, för jag ser bara nyligen skickade där.

Se bilaga.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

emil

Det ena fältet, den i högra hörnet, funkar inte inloggningen på.

"Ett fel har uppstått!

Tiden för din session gick ut medan du skrev inlägget. Var vänlig och gå tillbaka, och försök igen."


Möjligt att ni redan vet, men tänkte ni ville ha nåt att göra...  ;)

bohlin

Citat från: emil skrivet augusti 18, 2018, 19.30
Det ena fältet, den i högra hörnet, funkar inte inloggningen på.

"Ett fel har uppstått!

Tiden för din session gick ut medan du skrev inlägget. Var vänlig och gå tillbaka, och försök igen."


Möjligt att ni redan vet, men tänkte ni ville ha nåt att göra...  ;)

Fixat nu. Något fel med temat tydligen.

Usually_Insane

kollade just in hemsidan för BSK 37, på butiker står det:
CitatButiker
Vill du som försäljare deltaga på BSK36?
Vi välkomnar alla förfrågningar och har som mål att kunna erbjuda ett brett spektrum av butiker och varor åt våra besökare.

Du når oss på bsk@armagedon.se

boldat av mig.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit