internet

Startat av dagle, juni 11, 2005, 17.45

Föregående ämne - Nästa ämne

dagle

jag tog just ner min dator men internet funkar inte...

fick höra något om någon adress men förstår inte hur detta skall fixas

hur gör man?

Clifford

Man kollar grannen till högers inställningar och adderar 1 till IP-numret.
*EDIT* Och man kollar att man inte använder någon annans login här på forumet också!  :evil:

dagle

man tar först och loggar ut sig från mitt konto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hatar den där autoconnect funktionen... hmmm den funktionen är inte bra på geddons burkar. Man skulle kunna göra funktion som låser en autologin till ett ip....

Clifford

Men jag tror att autologinfunktionen bara stör om ni slår på den lokalt. Stäng av "remember login information" i explorer eller var det nu är nånstans.

CitatIf you do not check the Log me in automatically box when you log in, the board will only keep you logged in for a preset time. This prevents misuse of your account by anyone else. To stay logged in, check the box during login. This is not recommended if you access the board from a shared computer, e.g. library, internet cafe, university cluster, etc.


Ewers, Heavy, Sebbe och flera andra har varit inloggade vid Geddons datorer "permanent" när jag suttit där. Det är bara att logga ut, kryssa AV rutan "log me in automatically" och logga in igen.

Martin Larsson

Ett tips är ju att inte acceptera datorns förslag att den logar in en automagiskt när man sitter på publika datorer :shock:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.