Vem är Vem på forumet?

Startat av Clifford, maj 27, 2005, 02.25

Föregående ämne - Nästa ämne

Nilsson

Hejsan! Jag heter Elias Nilsson och är 14 år. Jag är Anders Berstens halv-son. Jag spelar mycket dator spel (för mycket) men också mycket brädspel och rollspel. Jag spelar med mina polare (dom som inte tycker jag är nörd) och tycker speciellt om rollspel. Har spelat men Anders någon gång...
Japp, det var jag ungefär.. :D

Ha det...

TheRevenger

Erik Brink
Bor: Dannike
Spelar: Warhammer, Rollspel och de flesta Brädspel
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Elbeth

Det kanske är dags att presentera mig då jag faktiskt har varit medlem sen förra året. Elbeth kommer från att jag vid något tillfälle inte kunde använda det jag från början brukade använda och de vanligaste förkortningarna av Elisabeth var upptagna.

Jag och min man bor i Borås och vi båda flyttade hit på grund av studier och vi träffades på Högskolan.

Jag är en inbiten spelare som spelar det mesta inom brädspel men har även börjat med lite rollspel. Utöver spel älskar jag att läsa böcker.

Nog om mig. Jag hoppas att vi ses på Geddon.


Hoppsan jag glömde visst att skriva vad jag heter. Malin Fermstad är det och inget annat.
I\'m a nice girl, I promise, I really am a nice girl.

Jimp

Aja, efter några år är det väl bra att skriva här med, Jimmy Karlsson heter jag. Flyttade hit från Stockholm via Kramfors och Östersund, inte den bäst planerade rutten kanske men så vart det. Kom till Borås med studier i tankarna, sen fick jag jobb och girig som man är känns det bättre med en lön än ett lån och studierna glömdes bort.

Spelar det mesta som känns kul för stunden, mest blir det rollspel.

Är en utav gruppen kallad Kramforsarna.
Ill dance for Gil!!

sebbe

shit, jag har inte heller skrivit. bättre sent än aldrig.

Sebastian sebbeklang är jag.

min morbror introducerade mig för rollspel när jag var 10 typ och några år senare tänkte jag börja spela figurspel och sprang förbi geddon typ två gånger. ytterligare några år senare blev jag medlem och stökade runt. sen blev jag student utomsocknes och är inte på plats så ofta
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Beast

Kanske skulle jag presentera mig.

Heter gör jag Björn Westling, född 1968.

Jag har varit intresserad av spel i hela mitt liv, och med en äldre bror som var intresserad också så körde vi igenom många av Alga-spelen under 70-talet. Fortfarande är jag svag för Algas "Energi".

Och när brorsan började gymnasiet så hamnade han i dåligt sällskap och var borta hela kvällarna. Han spelade rollspel, och då främst AD&D. Och efter en del tjat så lärde han mig reglerna - så kunde jag börja spela, i den mån det man gjorde kan kallas för rollspel (sju karaktärer samtidigt med 18 i alla världen, etc.)

I samma veva började jag spela Bridge, vilket jag fått med modersmjölken.

Brorsan, Per, var medlem i Armagedon i ett antal år, och jag gick med i Geddon så småningom. Är livstidsmedlem sedan länge.


Jag spelar sällan rollspel numera. I nuläget är det en enda kampanj som jag är engagerad i som spelare.

Dataspel är något jag aldrig hinner köra.

Men vad jag oftast hinner är brädspelande.
Jag förknippas väl främst med Diplomacy, som jag arrat på BSK ett antal gånger, och där jag även varit ute och tävlat internationellt. Har ett par mästartitlar i lag, men inga individuellt.

Och så är jag väldigt fast i tågspelsträsket - 1826 är en speciell favorit.

Nej, nu måste jag återgå till jobbet...
War is justice,
death to all kinds of humans

Kaka

Hej hej!

Elaine heter jag, född 1990, Kaka kommer från ett stort intresse för - just det - kakor! Baka, äta, dekorera och diskutera kakor är alltid roligt. I övrigt är jag en föreningsmänniska sedan många år med ett onyttigt intresse för stadgar och liknande småskit som kan ställa till det för annat folk.

I spelväg är jag ett stort fan av allt som kan kallas kortspel. Jag börjar också så smått få ordning på min 40k-arme av stuket ORKS!

roligt

Tja, borde postat detta för ett bra tag sedan men så går det.

Det är jag som är Lallo, spelar magic, rollspel, datorspel, brädspel.

det var typ det....
Var med och spela.

CharlieCharlieLarsson

Jag heter Charlie. Jag spelar rollspel på föreningen och använder den som fritidsgård. Jag var med i styrelsen förr i tiden.
La la la la, la la la la, Elmo\'s world.
La la la la, la la la la, Elmo\'s world.
Elmo loves his goldfish, his crayon\'s, too.
That\'s elmo\'s world.

Anathema

Kan ju presentera mig jag med.

Tony heter jag, 29 år gammal, bott i Borås sen 2008. Kom hit från Jämtland via Karlstad och Göteborg.

Har spelat Magic i min ungdom samt en hel mängd olika rollspel men har fastnat för Vampire:tM och CoC. Tänker spelleda framöver när jag fått spela lite som rp för att hitta tillbaka till stämningen. Är inte medlem i Armageddon men tänkte komma förbi och kolla stämningen och verkar det bra så betalar jag för mig!

Ha det!

bohlin

Patrik heter jag, 34 år gammal och bor i Viskafors. Har väl varit lite småaktiv i armageddon och BSK mest i yngre år men har trillat tillbaka på det senaste. Har blivit lite av en webbkobold på senaste här. :)

Spelar gärna Rollspel (Expert, Trudvang, StarWars), Brädspel och Datorspel när familjen tillåter.

vektorama

(jag kan väl lika gärna göra mitt första inlägg i den här tråden)

Adam heter jag. 30 år gammal. Bor på Trandared tillsammans med min fästmö och våran hund.
Jag var aktiv i föreningen på 90-talet, och har inte varit där på många år. På senare tid har jag tagit upp 40K igen, samt utvecklad ett intresse för brädspel i allmänhet, så jag kommer dyka upp i lokalerna igen så fort mina Astartes Ultra är måla och klara för strid  ;)

vektorama

Citat från: Meldon skrivet november 24, 2011, 18.46
Betyder detta att du kör Ultramarines? om det är fallet så kan vi snart köra hela battle for Macragge jue :)

Det stämmer  :)
Jag har knappt några figurer ännu dock. AoBR-marines + 5 tactical än så länge. Dvs 15 st tactical, 5 st terminators, 1 st dread och en Kapten.

Plutonergy

Namn: Billy Larsson
Född: 1979

Är från början Göteborgare men kärleken ledde mig till Borås, bor på Trandared med min flickvän och dotter. Spelar en hel del Magic the Gathering nere på föreningen arrangerar Magic-Draft på söndagar i föreningens lokal sedan ett par år tillbaka, då och då dyker jag upp och spelar brädspel och när tiden tillåter tänker jag försöka göra debut i både ASL och Rollspelrummen som jag tror verkar kul.

http://imageshack.us/photo/my-images/855/billyshoroskop.jpg
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Elbeth

Hej alla igen.
Tänkte att det var dags att uppdatera mitt status då delar av det inte stämmer längre.

Jag är fortfarande gift, med min matleverantör. (Jag vet att några av er där ute kanske tror att mat är viktigare än min man jag är ledsen att göra er besvikna.... ni har rätt ;)

Vi har dock hunnit flytta två gånger sedan förra inlägget om mig. Först flyttade vi till Göteborg eller snarare en bit utanför blev det. Sedan januari 2012 bor vi i Kållerd vilket innebär enligt Göteborgare att vi bor på landet. Kan inte hålla med. Kållered har mataffärer och IKEA där jag växte upp fanns inte detta på gångavstånd (i alla fall inte enligt mig) och man slipper ha kor utanför ytterdörren.

På grund av att jag inte tycker om att köra bil är det sällan jag är på Geddon efter att vi flyttade från Borås. Spelade mest brädspel på Geddon och efter ett minnesvärt GothCon spelar jag här i Göteborg mest MahJong.

Oh om ni inte vet det redan så är jag liten, svarthårig och ettrig. (Tja, kanske inte så ettrig men det lät bra). Jag gillar också att baka, äta och prata kakor. Mums.
I\'m a nice girl, I promise, I really am a nice girl.