Arrangemangstext till hemsidan - borgen

Startat av Greger, oktober 05, 2014, 18.09

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Arrangemangstext till BSK, om någon vänlig själ kan lägga upp den under diorama? Ivars och min lilla borg skall användas, är tanken.

(Titel:)
"Äsch, prat, det kommer ingenting"

Horatio kallar det för fantasier.
Han vägrar tro på den makabra synen
som du och jag har sett två gånger redan,
och därför bad jag honom hålla vakt
med oss i natt. Så att om spöket kommer
kan han få se det själv och tala till det.

Äsch, prat, det kommer ingenting!

Sitt ner! Låt oss bestorma dina öron
som hittills vägrat höra vår rapport
om vad vi såg...


Frågor och svar:
Ja, säg vad var det egentligen som hände den där ödesdigra natten på slottet? Kommer sanningen någonsin komma fram, eller är den ens viktig? Är det kanske inte viktigare att män och kvinnor av vikt, sådana som ni själv, bestämmer vilken version som skall göras offentlig, för att undvika pöbelns panik och larm? Och hinner ni i tid för att undvika en katastrof?



Arrangemanget

Typ: Rollspel/diorama - stor medeltida borg i 25-30 mm skala, med figurer.

System: En diorama-anpassad variant av "While We Were Fighting" (WWWF) av Peter Nordstrand.

Arrangörer: Greger, Ivar och kanske rent av Peter, om han hinner.

Historia: en smula mysterie, en nypa hovpolitik, ett knippe experimentellt berättande och vips så har vi gjort oss ett medeltida kriminaldrama med okänt slut. Du som spelare hjälper till att berätta hur det går.

Längd: Ca 3 timmar

Tider: Lördag kl 11-14, 16-19, 21-24

Lokal och skjuts: Borgen som används som spelplan finns i föreningen Armagedons lokaler, så en bilresa på 10 minuter ungefär ingår. Samling vid receptionen innan avfärd, vid angivet klockslag.

Antal spelare: 3-6 pers beroende på intresse.

Brasklapp: det finns en liten chans att vi gör något helt annat på slottet än vad vi sagt i ett av spelpassen, det är en del av charmen.


-----------------
Och gärna lite snitsig formatering på det, tackar och bockar! :-D