Warmahordes Poäng

Startat av Meldon, mars 29, 2013, 18.48

Föregående ämne - Nästa ämne

Meldon

Tänkte att det kunde vara skoj att ha lite mer koll på hur många matcher man vunnit mm, så jag tänkte upprätta en liten poänglista.

1 poäng för vunnen match och 0 för förlorad. Enkelt och bra. Vill ni vara med på listan så är det bara att skriva i här under så uppdaterar jag listan :)

Namn                                  Poäng                                 Matcher

David Ljungquist                      2                                           5
Kristian Bergström                   2                                           6
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Meldon

There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Lord Black

vad sägs om att göra om listan att bara ta med torsdags matcher?
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Kan vara en bra ide som Kristian skriver.

Man kanske tom kan få folk att skriva en kort beskrivning om vad som gick bra/dåligt i slaget (från sitt perspektiv)?
Tror dem flesta kan lära sig något av det och så blir det mycket mycket mer levande 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Jag satte mest upp denna listan för att hålla reda på min total poäng, vill ni ha en lista med resultat bara från Torsdagar kan jag lägga till det under :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

Citat från: Meldon skrivet april 13, 2013, 18.48
Jag satte mest upp denna listan för att hålla reda på min total poäng, vill ni ha en lista med resultat bara från Torsdagar kan jag lägga till det under :)

Blir så när man inte har en telefon som gillar omvärlden  ;)


Ska klottra ihop lite om mitt å Jonas game imorrn...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Ok jag och Jonas spelade Outflank, Bethayne mot Carver och Carver gick först.

Jonas avancerade lite passivt med sin arme runda 1-2 så jag fiskade in en BaconWarhog med Gallows och fimpade den botten av 2.
Sedan eskalerade spelet till en grindfest där bägge 2 bitvis slog dåligt på ett par viktiga tärningsslag. Mitt ursprungliga fiskande gav mig dock en viss edge och slutligen fick main Hog Carver gå för en desperationsattack på min kvarvarande heavy som misslyckades, och han dog på min runda.

Vi hade bägge tagit 1-2 CP var när spelet tog slut, men grisarna var också slut så Carver hade inget val mer än att köra på :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lord Black

Då kan jag väll försöka sammanfatta lite vad som hände när jag med Skorn leda av eHexeris mötte Robins onda mercenary leda av Ashlynn D'Elyse (Highborn Covenant med allierade Cygnar har jag nu lärt mig att det var) lista och på nästan ren tur lyckades med det enda sätt jag kom på att få dö på hans Def 17 Warcaster.

Det inleds med att Robin börjar mörda mina Reivers efter att de grundligt missuppskattat hur långt hans Gunmages kunde skjuta men på något sätt överlever lite av enheten och fastnar i närstrid men en solo som jag med väldig tur lyckas döda på slutet och det var allt som hände på (Min) vänster flank.

Under tiden så avancerar mitt domedags block med Bronzback, Tiberion och en Gladiator mot mitten och tar lite skytte eld för att sedan bli nerslagna(och döda också alla min beast handlers) med ett skott från en Mule kannon(tror jag den heter) vilket visade sig rädda mig från att bli slamad (går tydligen inte att slama någon som ligger ner) av hans infanteri som på grund av en häck inte kunde få in en charge och därmed inte lyckades döda min Gladiator (överlevde med 2 hp). 

Efter den tursamma överlevnaden så brutaliserade mina Titaner bort hans inf blob för att hamna  en position där eHexeris kunde dubbel casta Ashes to ashes genom Tiberion som var min "Arcnode" på en Warjack som stod jämte Ashlynn och därmed blev automagiskt träffad vilket gjorde det möjligt att fräsa skiten ur den hala jäklen.

Vad kan man nu lära sig av det här jo, var fan inte lat och läs vad fiendens saker gör ordentligt för hade inte Robin varit snäll och berättat lite vad vissa solos som jag inte kollade så noga på kunde göra hade allt kunnat gå väldigt mycket sämre. I övrigt är lärdomen att i det här spelet så kan det gå precis hur som helst då jag trodde jag var totalt körd fram till sista rundan.

nu hoppas jag bara någon kan få ut något av den här dåligt skrivna smörjan så ses vi nästa torsdag då jag vill spöa lite Troll  ;D
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Citat från: Lord Black skrivet april 16, 2013, 18.41...I övrigt är lärdomen att i det här spelet så kan det gå precis hur som helst då jag trodde jag var totalt körd fram till sista rundan...

Det är helt korrekt, man har alltid en viss chans att vinna även om det ser illa ut på bordet, vilket är både intressant, frustrerande, komiskt och spännande.

Hailmary assassinations är ett koncept man ska vara medveten om, helt klart 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

#9
Då ska vi se hur minnet är (kan redan nu säga att jag nog rört ihop någon runda här å där):

50 ptsslaget jag Å AG spelade får inte va med, bara 35pts rapporter här  8)


Spelade Incursion mot Kristians Skorne, Bethayne mot Hexeris2 och Bethayne gick först.

Runda 1 sprang folk som vanligt inåt bordet. Till vår delade glädje hade vi bägge majoriteten av vårt infanteri på den sidan som flaggan försvann från...
Runda 2 var snabb den med. Jag lyckades arca in en Eruption of Spines som tog samtliga beastmasters + något mer. Hexeris hämnades med att arca in en Ashes to Ashes som dödade främst ett gäng Hex Hunters. I övrigt positionerade bägge sidorna.
Sedan small det. En featad Gallows halade in Gladiatorn och mellan featade spells från infanteriet och applicering av Angelius + Scythean + Stinger så dog både Tiberion och Gladiatorn. Samtidigt smet min forsaken till den ensamma bortersta flaggan och gav mig 2 poäng eftersom jag rensat bägge flaggorna.
En ganska trubbad motattack senare, Hexeris för långt bak och en Bronzeback som Frenzyade på en Hex Hunter, tjänade jag mer poäng och vann på scenario.

Tror det där scenariot alltid är "fel flagga försvinner för 1/bägge spelarna", jag vann på att den som försvann gjorde det denna gången :o



Sedan spelade jag och Jerry Rallying Point, Bethayne mot Vladimir2 och Bethayne gick först igen.
Runda 1 sprang folk som vanligt inåt bordet på olika vis. Jag chargeade och teleportera in min Effigy i min zone. Vlad hittade en trevlig mur att gömma sig bakom medans Khadors många gossar sprang om dem inte håll på med konstiga ordrar, allt medans Mortaren började lägga bombmatta.
Jag halade in Drago med en 5a på Gallows och slog honom till 1 box movement kvar med min Angelius, resten av listan positionerade runt. Vlad svarade med att Feata och skapa 5 übermensch som gick lös på mig, och mellan dem och Mortar har majoriteten av mina Hex Hunters dött och min korvgryta är fortfarande inte full. Min Angelius får smaka sprays så det svider, men någon av de ivriga bakre medlemmarna i WG enheten ger Drago hans sista poäng i skada någonstans på vägen. Detta var nog till Jerrys fördel iofs eftersom de kvarvarande slapp "target in melee" penaltien.
Jag svarar med att Feata och 2 Eruption of Spines senare och mina kvarvarande Hexhunters aktivering så alla utom 4 Pikemen döda. Resten positionerar runt en del. Pikemensen gör sitt bästa för att döda mina Hex Hunters, men med Ashen Veil är dem riktigt hala och kommer mestadels undan. Det dör Korvgrytefolk till mortarn och WG hittar nytt göttigt mål i min Scythean, den får ont. Destroyern som följt i Pikarnas kölvatten contestar min zone.
Jag healar beasts för 6 fury och skapar en shredder till slut. Hex Huntersen dödar av de sista pikmensen och lyckas Hexa Destroyern. Min Scythean går in och dödar lite winterguards. Den som är kvar i melee tar 1 för laget och går iväg i bitar så att alla andra kan skjuta en massa på den, den klarar sig lite bättre med Tenacity än sisst. Destroyern omplacerar sig igen och är i vägen i min zone.
Här börjar vi bägge ha löjligt ont om tid kvar...
Jag Gallowsar ut Destroyern, Hexar honom igen och står ivägen med Hex Hunters så han inte kan komma in i zonen, ger Destroyern en fet smäll i ryggen med min Angelius och får 1 poäng, yay! Min Scythean binder upp de flesta WGs som är kvar och kontestar den andra zonen. Jerry kan inte komma in i min zone eftersom Destroyern inte kan komma undan och min Scythean sätter stop för att han ska få poäng och Jerrys tid tar slut. Jag hade en dryg halvminut kvar själv så det var illa på alla klockor...


Det var ganska lustigt när bägge spelarna blir mer och mer pressade av att tiden börjar ta slut, till skillnad från när bara 1 blir det :P
Det blev ännu mer intressant av att ingen av oss hade några poäng och castersen höll sig längt borta från varandra. Vlad tog skydd bakom sin Effigy och jag dansade sidleds på min sida bordet på betryggande avstånd.
Är fortfarande extremt bra på att spela upp min tid med Bethayne, någon gång ska jag lära mig men jag undrar hur lång tid det kommer ta...




I övrigt får AG sluta gå på fotboll på torsdagar och vara speltroll istället! :P
Kör hårt nästa vecka, jag kommer börja resa runt en massa nu och det är högst tveksamt om jag är med eller inte sommaren ut...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Vlad är helt klart en caster som jag måste använda lite oftare  8) Efter första spelningen som känns det som att han har potential att vara riktigt elak  ;)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Asså dem där 4-6 übermenschen som han featar fram en runda är sjukt jobbiga, minst sagt....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

plus den lilla detaljen att han kan få units i sin area att avända fokus för att boosta saker och ting skapar ju en ny nivå av ondska  8) det i kombination med bloodtokens  :o
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Mjo asså combon av att han själv får bättre stats permanent vis olika mängder skada och att han dessutom får mer focus varje gång han tar skada är trevlig, det är liksom ingenting som uppmuntrar dåliga assassination attempts direkt iaf :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

#14
Japp två segrar i kejsarinnans ära. Vlad går från klarhet till klarhet, men nästa gång så blir det att spela med en annan caster  ;)

dvs 3 matcher och av dem två vinster  8)

David, Kristian och jag blev nog alla lite tagna på sängen hur elaka ironfang pikemen blir när vlad gör sin feat. Räknar inte med att lyckas lika väl med det nästa gång ::)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton