PRERELEASE Magic

Startat av dagle, april 11, 2005, 21.22

Föregående ämne - Nästa ämne

dagle

Det har kommit sig så att det finns nu för första gången på länge en riktig magic affär i borås. Med detta följer också andra tillgångar så som att man kan arragera vissa typer av arragemang som man inte kan anordna utan en butik. Så att vi har tänkt att arrangera en prerelease. På en prerelease får man spela med de kort som kommer ut i handeln förens om en månad.

För detta arragenmang så kommer jag och jonathan (på eb i stan) vara arrangörer. Tanken är att det skall arrageras på geddon, men då jag inte tror att det är speciellt bra eller att man får ur magic synpunkt tvinga dem att bli medlemmar första gången är detta ingen smart ide.

Saker som behövs att fixa är bord/stolar då det inte är speciellt skönt att spela i snea soffor med ännu konstigare bord... och då det nya dator rummet installerades har det blivit mindre utrymme. Men det finns en del bord som går att använda, ganska optimalt skulle vara att låna alla dator borden då de är i rätt höjd, men då det är upp till styrelsen men det är en tanke... annars borde det att gå att låna/hyra från någon (tror inte skolor då det är en vanlig helg).

Det hela kommer att kosta ca 250 kr för delatagarna men då korten kostar nästan det priset. kommer med mer info snart.. på onsdag.

ooooops kanske skrev det under fel topic men då jag ville informera...

Heavy

*Skriver i egenskap av fd vice ordförande då detta diskuterades på tidigare styrelsemöten*

Tanken från EB Games sida som vi förstod det var att det fungerade alldeless utmärkt att vara på gedon, och köra dealen att ingen behöver bli medlem, men om man köper 4 boostrar för 100 kr ingår ett medlemsskap gratis om man vill det..

Tanken från oss är att hyra/köpa in bord och stolar till evenemanget och rensa ut "allt" i stora rummet på gedon och ställa upp långa rader med dessa för alla hugade spelare. Har även pratats om att köpa in filtduk att ha som spelyta på borde så det blir lite mer gôtt att spela på.
Bara man kör en deal med att folk blir peppade från EB´s sida att bli medlemmar så tror jag inte att det ska vara några problem för gedons sida att fixa vare sig lokalutrymme eller stolar/bord..

Saker och ting kan ha ändrats de sista veckorna iom hur styrelsen numera är uppbyggd, men detta var vad vi pratade om tidigare iaf.. :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

*edit* Heavy hann före mig med ovanstående */edit*

Väldigt bra att det händer något på denna fronten! Ang. bord kan jag säga att man kan ordna det på olika sätt, ett vore att köpa billiga fällbord ala husvagnssemester på Silvan/Göfab/annat lågprisställe.
Ett annat sätt är att låna ihop bord, men det suger. Jag tycker fällbord är bra för då kan Geddon ta fram den när vi har liknande evenemang.

Hursomhelst, mitt andra förslag lyder så här:
Istället för datortid får medlemmar 3 boosters om de köper medlemskort i samband med prereleasen. Kanske kan dessa boosters också komma från den nya utgåvan. (vill folk ha datatid istället funkar ju det med såklart) Även om de inte köper medlemskort får de naturligtvis spela på Geddon under prereleasen.

Försök få Jonathan hit till forumet så vi kan diskutera detta.

Heavy

Ja, köpa bord är ett vettigare alternativ om det blir bra ekonomi i affären..

Ewers mumlade nått om att hans gamla jobb hade en massa klaffbord att sälja.. Vi får ge oss på honom..


Däremot är plastbord och liknande bara skit och inte värt att slänga pengar på.. Klassiska Folkets-Hus bord is da shit..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

dagle

hmmmm mycket bra förslag....
hela grejen med det är att man köper ett stor packet och några bostrar och så spelar man med dem och inga andra kort.... så skulle man kunna göra att man skulle kunna öka medelems antalet är det bra

sebbe

när vi bestämde att man skulle få datatid för medlemskort har jag för mig att det diskuterades en del huruvida det var tillåtet eller inte, men att det nog gick bra sålänge man endast fick det för att testa föreningens datorer.
kan vara värt att tänka på, vet inte om liknande tankesätt kan appliceras på boostrar.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Citat från: "sebbe"när vi bestämde att man skulle få datatid för medlemskort har jag för mig att det diskuterades en del huruvida det var tillåtet eller inte, men att det nog gick bra sålänge man endast fick det för att testa föreningens datorer.
kan vara värt att tänka på, vet inte om liknande tankesätt kan appliceras på boostrar.

Det är exakt samma förfarande, inga problem. Om Geddon äger boostrarna får vi ge dem till vem vi vill.

Dagle: Jo, de flesta har nog koll på draft-tanken, men det är väl ok att köpa kort vid sidan om, även om man inte kan spela med dem? Eller får man bara köpa kort till turneringen och inga fler?

Isåfall kan vi ju ge bort boosters från en tidigare expansion.

dagle

Citat från: "Clifford"
Citat från: "sebbe"när vi bestämde att man skulle få datatid för medlemskort har jag för mig att det diskuterades en del huruvida det var tillåtet eller inte, men att det nog gick bra sålänge man endast fick det för att testa föreningens datorer.
kan vara värt att tänka på, vet inte om liknande tankesätt kan appliceras på boostrar.

Det är exakt samma förfarande, inga problem. Om Geddon äger boostrarna får vi ge dem till vem vi vill.

Dagle: Jo, de flesta har nog koll på draft-tanken, men det är väl ok att köpa kort vid sidan om, även om man inte kan spela med dem? Eller får man bara köpa kort till turneringen och inga fler?

Isåfall kan vi ju ge bort boosters från en tidigare expansion.

Det kommer inte att vara legalt att köpa de nya bostrarna vid sidan.... men att att en person köper dem av eb genom geddon borde gå (till prereleasen alltså), men då måste de användas

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"Ja, köpa bord är ett vettigare alternativ om det blir bra ekonomi i affären..

Ewers mumlade nått om att hans gamla jobb hade en massa klaffbord att sälja.. Vi får ge oss på honom..


Däremot är plastbord och liknande bara skit och inte värt att slänga pengar på.. Klassiska Folkets-Hus bord is da shit..


Helt klart ska vi ha vikbara träbord. Plast suger fett. Träborden går ju dessutom att använda till div. figurspelsturneringar oxå för att lägga borden på osv :)

Skitbra ide och initiv, gör gör gör fix fix fix :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat från: "dagle"

Det kommer inte att vara legalt att köpa de nya bostrarna vid sidan.... men att att en person köper dem av eb genom geddon borde gå (till prereleasen alltså), men då måste de användas

Ok, men det går väl inte pga att om korten måste vara del av draften (alltså användas) så "tvingar" vi folk bli medlemmar isåfall, vilket ju inte var tanken. Bättre då att vi ger bort boosters från en tidigare utgåva i utbyte mot medlemskort.

En lösning vore kanske att Geddon köper säg 20 draft-uppsättningar av de nya korten, och säljer dem till självkostnadspris med inkluderat medlemskort. Det är dock ingen vidare sund ekonomisk lösning, så jag tror mer på att locka folk att bli medlemmar med hjälp av lite bonusgrejer typ.

Martin Larsson

Alla sätt är bra så länge som de blir medlemmar enilgt mig, dock kanske man ska låta bli det(för oss) minst fördelaktiga alternativet 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dagle

Citat från: "Clifford"
Citat från: "dagle"

Det kommer inte att vara legalt att köpa de nya bostrarna vid sidan.... men att att en person köper dem av eb genom geddon borde gå (till prereleasen alltså), men då måste de användas

Ok, men det går väl inte pga att om korten måste vara del av draften (alltså användas) så "tvingar" vi folk bli medlemmar isåfall, vilket ju inte var tanken. Bättre då att vi ger bort boosters från en tidigare utgåva i utbyte mot medlemskort.

En lösning vore kanske att Geddon köper säg 20 draft-uppsättningar av de nya korten, och säljer dem till självkostnadspris med inkluderat medlemskort. Det är dock ingen vidare sund ekonomisk lösning, så jag tror mer på att locka folk att bli medlemmar med hjälp av lite bonusgrejer typ.

Det jag menar är att man skulle kunna ge dem rabbat typ... annars skulle det gå att ge andra bostrar..

dagle

skulle behöva hjälp med ställen som man kan skaffa bord... då jag inte vet var man kan få det billigt eller låna... sedan vill undrar jag om det är ok för de som sitter i nuvarande styrelse (kommer att ta upp det med dem den 1 maj med "nya") om att vi kommer att ha hela nästan hela geddon den 29 maj(kanske den 28 eller 21 eller 22) och era tankar... behöver ha ideerna innan 1 maj då (om ni kommer på något senare så skriv)...

tackar på förhand

Heavy

Kolla med:
BAFAB Kontorsmöbler i Borås AB      
Alingsåsv. 9, 504 38 BORÅS    033-15 80 75

Dom säljer (svindyrt) men dom kan mycket väl hyra ut med om man har lite tur..

I första hand skulle jag dock hugga Ewers !
Han har med lite tur möjlighet att skaffa bord och stolar till ett schysst pris och gedon skulle inte må dåligt av att köpa in såna..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Ewers skulle kolla detta väl?