Apocalypse

Startat av Meldon, november 22, 2009, 19.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Meldon

Tänkte jag skulle kolla om det finns intresse för att spela ett apocalypse slag nere på geddon någon dag? Space marine spelare finns det ju gott om så kanske space marines mot alla andra..??
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Clifford

för en som varit ute ur warhammer-loopen sen innan Apocalypse, vad är de främsta skillnaderna, utöver shitloads med poäng och mer av allt?

Ewers

Intresse anmäls härmed.

Clifford: Massor med mer poäng och lite annorlunda listor är den enda viktiga skillnaden.

/F

cracked_open

Plus att stratagems kan användas för att boosta upp vissa taktiker ;) Plus att man inte rollar för reserver utan att de kommer när man kallar på dem  :wink:

Jag kan tänka mig en apochalypse runda
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Meldon

Tanken med det är att man ska kunna använda alla modeller man har mot alla den andres modeller. Vilket kan betyda att det inte är poängjämt men den som ligger under får lite extra strategier som tröst.. :P

Man använder inte heller nån sorts forceorganisation, Bara att hysta in allt man har.. :D
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Lord Black

x tusen poäng Tyranider står redo att döda så säg bara till när de flesta kan så kan jag ta med böcker med regler och formationer så folk kan planera och skriva ihop listor för det är nog en väldigt bra ide att ta det en separat dag då själva slaget lätt kan ta en dag eller två om vi blir många.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Lord Black

Kanske borde förtydliga för er som inte vet så är en av skillnaderna med Apocalypse att man kan köpa formationer som ger olika bonusar, som exempel kan marins bygga ihop första kompaniet och få en drive med fördelar förutsatt att man har de specificerade modellerna och så bör jag väll nämna att Deathwing har en egen formation vilket kanske kan få en viss spelare intresserad :wink:
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Meldon

Men 4 spelare än så länge låter ju bra, Vi kan ju köra Imperiet mot tyrnaider om inte annat. Eftersom folk jobbar o sånt på dagarna (jag på nätterna) sä förslår jag att vi lägger det nån helgdag eftersom det kommer nog ta en stund att spela klart.

Har ni något förslag på en bra dag att spela..??
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

cracked_open

lättast är nog att lägga upp ett par alternativ så får man lägga intresse på de olika helgerna. Så brukar det bli någon/några av helgerna som alla kan. Själv sitter jag med ett otroligt roligt skift arbete som inkluderar helger så jag arbetar 2av6 helger.

Imperiet äter allt motstånd. Mina guards krossar tyranider any day 8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Citat från: "cracked_open"Imperiet äter allt motstånd...

Du har helt missupfattat allt Jerry: Carnifex goes OmNomNomNomNomNom heter det, dvs 'fexen äter allt, dock behöver inte detta betyda att det går bra för tyraniderna för det :P


Gällande Apocalypse så är jag försiktigt intresserad. Samtliga bör inse att jag mer än gärna kallar spelet retardalypse istället för dess rätta namn. Jag har inte spelat det hittils, men Apoc är ju ett "inte för 5 öre balanserat supplement utan tänkt att vara skoj supplement" och detta medför lite detaljer...Jag tror att det kan vara skoj, men jag tror även att det kräver lite tanke bakom det. Fixed pts per sida är en sådan, ta med allt du har funkar liksom inte. Om man lyckas hålla det till IG mot Tyranids så behövs ingen specifik uppdelning mellan olika armeer per sida, annars är nog även det en mycket bra ide.
Man bör nog även hålla de prylar man köper på en rimlig nivå, dvs 10 Land Raiders mot Tyranids låter lustigt, men lär förstöra spel-upplevelsen för samtliga. Vill du verkligen verkligen spela mot detta med arme xxx om du var på andra sidan bordet? är en jävligt viktig kontrollfråga här...Öppna listor är kanske också en bra ide...
Nästa detalj är tveklöst ett måste: inte en enda jävla figur får proxyas :idea:
Precis som det så vackert står i regelboken "med flera 100-tals modeller per sida så kommer det inte funka". Har modellen en flamer så är det en flamer, inte en melta gun :idea:

Samtliga måste läsa igenom reglerna för hur ett Apoc spel går till mist 2 ggr för att få flyt i det. Deploymenten är långt ifrån som vanligt tex och alla måste vara 100% införstådda i hur budgivningen funkar osv...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Jag får väl säga som Lord Black sa då att vi kanske kan träffas nere på geddon en kväll och skriva en lista som folk kan tänka sig och möta samt även bestämma ett antal poäng som vi spelar med..

Jag kan alla kvällar utom den 30 nov fram tills den 6:e dec, så om vi bara tar ett datum nångång då så kommer jag ner till geddon.
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

jättem jorme

kommer necronerna funka i apocolypse?

Kaka

Jodå, necrons funkar.. Om jag inte har helt fel så finns det listor till alla armeér

Martin Larsson

Citat från: "Meldon"Jag får väl säga som Lord Black sa då att vi kanske kan träffas nere på geddon en kväll....

Personligen jobbar jag 1500-2400, så jag kan inte vara med på nått sånt, men om folk tar å samlas nån dag å snackar så blir det säkert bra 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lord Black

Då kan ju vi börja undersöka när folk kan komma för en förberedande genomgång de första rimliga tiderna är väll nu på fredag kväll någonstans mellan 18-20 eller lördag och söndag den här helgen någon passande tid.
jag skulle föredra när som helst på lördag så får vi gå efter den som kan senast.

och på tal om poäng så känns väll 5000-6000 som en bra max poäng så skall själva slaget inte ta så fruktansvärt lång tid, självklart med reservation för att jag inte är säker på hur mycket tyranider som kan frambringas om man nu skall ha en rasren sida mot blandat imperium vilket känns som något rimligt för mig.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids