Julturnering??

Startat av Brain, november 18, 2004, 14.14

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Blir det någon julturnering i 40K på geddon??

Håller just på och planerar min semester så ett datum vore bra

"This flamers are made for purging,
and thats just what they do.
One of these days this meltagun
gonna blow a hole in you"
Tomas Davidsson

Hail Sigmar

Tja!
det borde det nog bli en 40k tunering  nån gång efter jul och innan nyår, jag kan hjälpa till och vara arragör för det hela. Men Robin borde vara den som håller planeringen för det hela. Han är ju den obestridde geddonmästarn i 40k.
Vad sägs om det Robin???
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Kalle

Hur många poäng spelar man med då?
Estoy solo mirando!

Apanpapan

Tre... högst fyra... poäng då... eller?

"Jag trodde 40k dog när handgranater räknas som vassa stenar"

Winston Churchill
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Hail Sigmar

1750p spelar man med. Vill dessutom säga att det behöver inte vara målat. Men det är ju bra om det är målat. Då det generar victorypoints.  

Tuneringen kommer vara nån helg efter jul eller kanske 2veckor efter jul, då nyårsafton är på en fredag och jag tror att det inte är så många 40Kare som vill spela på nyårsdagen. Möjligtvis så vill kanske Pasi detta, men inte resten av den fredsälskande världen :).
Mvh
Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

emil

Fan! Jag har ju bara 1500p uppmålat för den årliga turneringen. Yäyä, får väl ta lite harlequins som guardian assault-troupes...  8)

Clifford

This year, there will be no stopping the imperial onslaught!

Shpatajse på moset!

:twisted:

sebbe

får se om jag kan vara med, ska åka lite skidor efter nyår, så det kanske krockar.
har fortfarande inte testat nya codex space marines, men det verkar inte vara alltför mycket nytt.
någon som vet om de släpper nån codex dark angels?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Först: Dork Angels lär dröja. Tyranids kommer nog va den nästa listan de släpper om, sen e ju Orks och Algerna(troligen gjord innan Orks) kvar med. Av Chapterlistorna kommer troligen Black Templars först :idea:

Gällande datum så vettef*n, hela julen ligger fett kass. Man kanske skulle köra typ 28-29 trots att det e mitt i en vecka. Det kommer ju att hamna mitt i vecka hur vi än lägger det om vi inte kör 1-2 jan vilket oenkligen kan bli lite lustigt 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Hail Sigmar

Tja!
Ursäkta dröjsmålet, har inte hunnit kolla forumet på sistone tiden. Jag kan vara arrangör för 40k tuneringen, men vill ha assistans av nån duktig 40Kare,typ Robin, som kan reglerna bra, Robin igen . Tycker att det ska va nån slags kompmall,Den är Robin en jävel på,¨special uppdrag, kan sätta lite pengar på att Robin har ngra riktigt coola uppdrag på lager.

Vad sägs om tuneringsstart den 8/1-05? Det är en lördag. Vi kan väl ta ett kollektivt beslut om en dag då tuneringen ska börja. Så om ni har ngra andra förslag när tuneringen ska börja, tyck till!

Mvh
Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Clifford

Vem är, apropå 40k-turneringen, ansvarig för att fixa prispokalen & priser eller dylikt?

Martin Larsson

Citat från: "Hail Sigmar"Vad sägs om tuneringsstart den 8/1-05? Det är en lördag.

Gäller bara att passa in det med Egon, så att de inte krockar. Bord e inget problem, dock utrymme, 14 bord kan ju vi ha, med typ 28 får inte plats...

Annars låter valet av dag bra enligt mig :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Tomten har blivit ond! Hur kan annars julen ligga så jevulskt dåligt?

Hail Sigmar

Tja!
Egon Cup går givetvis i 1a hand! Det är väl Steve som håller i det va???

Vad gäller priser i 40K tuneringen, gäller givetvis att segraren av vår stolta, traditionsrika 40k  tunering att han/ hon ska måla upp en figur från sitt eget lager av gamla GW figurer som aldrig, och kommer nog förmodligen aldrig bli målade ifall de inte vinner tuneringen. För att sen limma fast den på vår VIKTORYPOKAL, tänk äran att få vara med dom bästa 40Kare på Geddon. Vad jag förstår så ska robin klämma fast en spacemarine nånstans på vår VIKTORYPOKAL och att nån person som kan skriva snyggt ska lägga till Robins namn som 40K vinnare 2003 på  VIKTORYPOKALEN.  

MVH
Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Clifford

Citat från: "Hail Sigmar"Vad jag förstår så ska robin klämma fast en spacemarine nånstans på vår VIKTORYPOKAL och att nån person som kan skriva snyggt ska lägga till Robins namn som 40K vinnare 2003 på  VIKTORYPOKALEN.  

Bra, då vet vi att Robin ska fixa, men vem fixar pris i år? Ska det vara nåt? Och vem har skrivit tidigare år?