Vem är Vem på forumet?

Startat av Clifford, maj 27, 2005, 02.25

Föregående ämne - Nästa ämne

Beorn

Hej!
Jag heter Björn Jansson och någon kanske har lyckets se mig någon tisdagkväll sittande och spela mer och mindre obskyra brädspel med Daniel och Mats.

Jag är 25-årig Boråsare men jobbar som datakonsult i Ulricehamn. Jag har varit medlem ca: 1 månad i Armagedon men har tidigare, tillsammans med bl.a. Daniel, drivit föreningen Tomtarnas Spelgille.
Min favoritgenre inom spel hamnar nog under kategorin Tyska brädspel men jag uppskattar även en omgång Blood Bowl eller WHFB.

Vi ses!
Björn

tobias

Tobias Eliasson här, 23 år, kommer ursprungligen från Varberg men bor i Göteborg sedan ett par år.

Spelar mest brädspel, både krigsspel och tyska brädspel. Just nu är det mest krigsspel, ASL är den största anledningen till att jag dyker upp på Armagedon ibland. Annars spelar jag mest hos min förening här i Göteborg, Konfliktspelsföreningen YLVA.

Flängt runt på konvent som en galning i några år nu och lärt känna ett gäng Boråsare. Jobbet som kanslist på Sverok Väst har nog också hjälpt till. Har arbetat i receptionen på BSK i några år nu, när jag inte har arrangerat svulstiga Operation Flashpoint scenarion. Chef i receptionen på BSK 23.
Är med och arrangerar GothCon och har varit C GothCon tre gånger.

Annars lyssnar jag på synthmusik och går på sport.
/Tobias
Jag är bara här för maten och drycken.

Den Gamle

Jag heter Erik Norén och är även jag en gammal räv i geddon-sammahang. Spelar i stort sett uteslutande rollspel när jag är på föreningen.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

RickS

JaJa, man får väll skriva vem man är då.
Rick Stridsberg heter jag och har flyttat till hässleholmen för ett år sedan, lite närmare geddon än föräldra hemmet ute i svaneholm.
Spelar mest 40k på geddon(orker). Har tydligen en bror som hängt på geddon för en massa år sedan.

Robin

Robin Fredman.

Elak 40k-arrangör på BSK de senaste åren, och till BSK24 blir det både Fantasy, 40k samt övergripande ansvar för att de andra figurspelen mår bra.

Har spelat mer spel än vad du har. I dagsläget har det dock trappats ner en del, och är bara aktiv i 2 rollspelskampanjer, Officer i mitt WoW-guild, tar över världen i CIV IV (det är förjävla roligt att bygga "Hollywood"-wonder som indier. BOLLYWOOD!), spelar DOTA (låååååångt innan en viss Asshunter gjorde en sång om det), Magic, Jyhad/Vampire, L5R kortspelet, WHFB & 40k.

Är dessutom till hälften ki-nes. Ni hao.
Jag vann combat med 13.

dagle

Man kan inte vara sämre än robin så here it goes:
För nuvarande kassör i armagedon
Spelar: Allt och inget samtidigt (är nog en bra beskrivning..).
Har en wfbarme och har spelat en del rollspel men och etc :(

På dagarna så pluggar jag på chalmers, annars hänger jag ofta på #gentoo@irc.freenode.org ..

Martoow

Hej, jag heter Martin men de flesta kallar mig för Martoow.
Jag brukar smyga runt i lokalen lite oregelbundet men det ska det nog bli lite ändring på. :)
Spelar en del 40K, inte så mycket WFB som jag hade önskat och alldeles för mycket datorspel(ja, jag är bara 16 bast än så länge). :P
I nuläget håller jag på och bygger upp min tau-armé som troligen inte kommer bli klar det närmsta året... pluggar på bäckäng... och det tror jag är allt som ni behöver veta om mig för tillfället.

:D
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Gimdring

Hej jag heter Erik Martinsson och bor numera i Åmål.
Mellan 1995 och 2000 huserade jag flitigt i Armagedons lokaler eftersom att jag först studerade på höskolan och därefter jobbade på CadPoint.
Jag är s.k. "livstidsmedlem" och brukar dyka in oförhappandes på Geddon 1-2 ggr per år och kolla läget. Tyvärr hinns det inte med något spel, då jag hitintills bara varit på genomresa.
Jag hoppas på att det kan bli ändring på det snart.

När jag bodde i Borås blev det mest Magic-spel men även lite rollspel.
Här i Åmål spelar jag både rollspel, strategispel och table-top med vänner och bekanta.
Allt från Warhammer, Harnmaster, Shadowrun, Dungeons (sällan), Cyberpunk, Axis & Allies, A&A Miniatures, Necromunda, Settlers, Power Grid, Ticket to ride, Railroad tycoon, Alhambra, San Fransisco, Roborally och Puerto Rico.
Tyvärr blir det inte så ofta som man spelar (1-2 ggr per månad) så det händer att man längtar söderut.  :roll:

globetrotter

Det är väl dags att jag presenterar mig, då jag har börjat bli regelbunden läsare av forumet sedan i höstas och även skrivit en del i och med att jag och en kamrat från Göteborg försökte anordna en Puerto Ricoturnering på senast BSK. Dessutom är en av mina intentioner för 2007 att bli medlem i föreningen och tillsammans med Björn och Daniel dra igång något veckovis spelande av Tyska brädspel på föreningen.

Jag är snart 47 år och har spelat spel i någon form hela mitt liv. Det började med schack, tills jag vann över min far regelbundet plus en hel del kortspel. Min bror hade ett Monopol och jag hade Jägersro och Nya Finans, för det fanns inte mycket att välja på under 70-talet. När jag började gymnasiet började jag spela bridge och det var det mesta jag gjorde under hela 80-talet. 1991 så hamnade jag i ett gäng som spelade spel (enda svenska) nästan varje fredagkväll och jag var imponerad av deras stora samling (kanske 30 spel) och fick själv blodad tand och började köpa allt möjligt som fanns i svenska affärer och hade snart en större samling själv.

I slutet av 80-talet och början av 90-talet spelade jag en del Drakar & Demoner med ett gäng som hållt på ett par år tidigare, men detta dog tyvärr ut när den drivande kraften i gänget fick barn. Dock tyckte jag bättre om den "torrare" varianten av problemlösning och utvecklande av karaktärerna än teateraspekten som vissa föredrar, så friformsspel är definitivt inget att tänka på för mig.

1997 startade jag jag min egen hemsida, som då hette "Hnefatafl" efter det äldsta skandinaviska brädspelet. Då vet jag att jag hade 37 st spel. Däribland Settlers och Vikingatid, som det händer att jag fortfarande spelar ibland. Vid den tiden hade jag upptäckt Tradition i Göteborg, som t o m hade tyska spel på den tiden, då det var svårt att få tag på engelska spel utöver Avalon Hill. Regler gick att få tag på via "The Gaming Dumpster", som drevs av Frank Branham eller via "The Game Cabinet", som drevs av Ken Tidwell (nedlagd 2000, men finns fortfarande tillgänglig). Nyheter fick jag från Mik Svellovs site, som fortfaradne finns kvar men uppdateras sällan. Ganska snart blev jag kontaktad av personer från Danmark, Holland och andra personer runt om i världen som gillade brädspel. En viktig kontakt var en kille i Belgien, som jag bytte ett Vikingatid mot Elfenland+Elfengold 1999. Jag träffade honom personligen året efter, då jag och min sambo åkte till Essen första gången. Han introducerade mig till Warfroggänget, Bruno Faidutti, Scott Alden (BGG), Mik Svellov och ett stort andra kända namn inom spelvärlden. Han var dessutom min inkörsport till Belgoludique, där jag om en månad för 4:e året i rad ska spela brädspel fem dagar på raken.

Indirekt via detta gäng kom jag med i en "invitation only" diskussionsgrupp, som hade två andra svenska deltagare, vilka båda bor i Göteborg. Därefter utökades spelgänget snabbt med folk som hade större spelsamlingar än jag själv har (och fortfarande håller de undan...).

Sedan är det spelande både hos varandra och på olika slags konvent som gäller. Här i Sverige är det främst BSK och GothCon som gäller, där vi envetet har placerat oss i korridorer med egna medtagna spel och spelat dem i st för varit med i turneringarna, med något enstaka undantag. Dock hoppas jag att vi har ökat intresset för spelande på så vis genom att få med flera.

Hemsidan bytte namn år 2000 till "Globetrotter Games", då detta var mer gångbart internationellt plus att jag har intentionen att fylla den med mitt andra stora intresse också, dvs resor runt världen. Den lever fortfarande, även om tidsbrist gör att jag konstant ligger minsta 50 spel efter....

Så vi syns på brädspelsdagen här den 27:e januari.
/Carl

biggabush

Biggabush who?

God kväll,

Biggabush decoded:

* Anders Jan Evert Bersten aka Biggabush. Född i Borås 1966.

* En av föreningens fyra grundare - de tre övriga är John Bredal, Krister Lindgren och Jocke Lundwall. Föreningen grundades 1983 (IIRC). Är delansvarig för det hyfsat undermåliga föreningsnamnet samt ansvarig för att logotypen kom att bli det där berget som Jesper Moberg senare mobifierade och formgav.

* Ledamot och eldsjäl åren 1983-1988/89. Under dessa första år hände mycket. Vi sjösatte BSK (eller "Borcon" som somliga med bristfällig smak kallade konventet för) och hade tillen början vår lokal hos KFUM och deras Villa Arla hus i Villastan, först på vinden, senare i källaren.

Vid flera tillfällen under dessa gyllene år hade föreningen som mest 400 medlemmar pga de häftiga festerna vi arrade i lokalen.

* Flyttade till Göteborg 1990. Kom tillbaka till Borås 2000 då jag och min fru Åsa köpte drömhus i Vänga (http://www.dotshop.se/ds/contact.php).
Driver sedan 13 augusti 2004 Dotshop.se

* Började spela D&D och AD&D i augusti 1979 hemma hos Erik Hagberg som tillhörde Magnus Nyman och Ulf Borén fraktionen som var samtida med oss. Dessa herrar bildade senare spelklubben Ostento Vigilium på Bäckängskolan. De första 4 åren var det nästan bara AD&D som spelades i Borås. Förutom Jocke Lundwall som körde Behind Enemy Lines WWII RPG, Almarna (Thomas och Gunnar) som var Traveller och SF freaks och John Bredal som var både och (och senare flera kilo Aftermath!).

* Övergick från AD&D till HarnWorld/HarnMaster 1984 och har sedan dess varit så bortskämd att bara Call of Cthulhu (som är mitt andra-spel) kunnat konkurrera.

* Brädspelsmässigt har det varit mycket Squadleader genom åren (med Mats Olsson, Krister "Choklad" Lindgren, John Bredal, Stefan Nilsson, mfl).

* Nuförtiden är det Harn, Ptolus (se tråden här på forumet) och ASL som gäller.

* I framtiden ska jag bygga en autentisk hövdingahall/mjödhall vikingstyle på tomten. Där ska jag spela tills jag blir gammal och grå.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Waaaagh

ooh, såg en tråd som jag ännu inte har lyckats smutsa ner!!!!! (i o med att en sett detta har en även sett en massa saker jag inte smutsat ner ännu men skit samma, orka som en säger på ren svenska =)

aja, skit snacket undanlagt då

Namn: Henrik Lundh

Född i borås året 1985 vilket gör mig till den absolut första i värden O.O

Har även mitt sätt o se saker vilket brukar missupfattas av massor, men det är ju bara jag som räknas i denna värld så varför bry sig

Har varit medlem i geddon sen, *tänker* kan det varit 97. 98 någon gång om inte tidigare.

Jobbar som lastbils chaffis och älskar o köra saker ju större ju bättre, spelar figurspel, brädspel och annat som erbjuds och verkar intressant =)

Dale

Jag är Dale

End of message

xDantex

hej jag heter Tommi Johnsson och bor just nu i Skene. är nu 20 år och har spelat warhammer mer eller mindre aktivt sen jag var 10 år nu.

Son till mungo_inc. Spelar liksom honom endast warhammer fantasy battles och har genom åren spelat med wod lfes och orcs and goblins. Har precis börjat på en vampire counts arme som aldrig kommer bli klar (om jag känner mig rätt)  8)  :D  

ps: mungo_inc ska fasen inte skylla på mig att han spelar. Han köpte mina första 4000 poäng figurer same en hel armee till min 8 åriga syster som han bekvämt kunde ta ver (för hon var givetvis inte ett dugg intresserad)  :lol:
Recruiting Sergeant: Beautiful baby, Ma\'am.
Pvt. Lei Sahara: Thank you, Sergeant.
Recruiting Sergeant: Trooper likes me, huh?... Hurry up spud, we need fresh meat for the grinder.

Gwarg

Hej allihopa

Jag heter Andreas Danielson och är ganska ny inflyttad till Borås. Jag kommer ursprungligen från Åre i de Jämtländska fjällen och har bott i Kiruna -> Östersund -> Luleå innan jag flyttade ner hit. Jag är 26 år och jobbar som programmerare.

Jag började spela rollspel nån gång i 4'an, 5'an när jag och några kompisar fick tag på Star Wars och senare Drakar och Demoner. Senare i 8'an, 9'an började jag spela Magic och körde ganska hårt. Köpte kort för 10-12 tusen innan jag blev bestulen på mina bästa kort och gav upp. Nu ligger de mest och samlar damm, men om någon vill spela lite med äldre kort så är jag gärna med. Jag har även en 4000 poängs armé med High Elves till Warhammer fantasty som bara är halvmålad och inte spelad på 10 år.

På senare år så har det mest blivit några sessioner med brädspel när jag kommit åt. Men jag har inte hittat någon riktigt trevlig grupp att spela med på länge. Annars har jag varit väldigt aktiv innom online RPG med först EverQuest och på senare år ganske mycket WoW (fast jag har tröttnat på WoW)

Jag har känt lite sug efter att spela lite rollspel igen men vet inte om det är värt att ge sig in i en jätte kampanj. Jag har varit ganska mycke GM tidigare men det var nog 10 år sen nu så kan inte lova att jag är bra på det.  :)
Gwarg Smasha
Eldest of the Smashas
Ginnunga

Zebulon

Hej, jag heter egentligen Anders Bergström och kommer från Karlstad.
En snilleblixt på väg hem efter en begravning slutade i att jag 2003
flyttade till Borås med någon slags ambition att utbilda mig. Igen.
Ännu ett felsatsat studielån senare är jag grymt tacksam över att ändå
ha ett jobb som jag inte hatar varje dag.

Jag är för lat för mitt eget bästa men jobbar, åtminstone periodvis, på
att komma ikapp Peter Siepen. Jag är en 26-åring med en 46-årig
vägbomsvakts fysik. Lättjan tar sig oftast uttryck i form av alltför långa
sessioner med mitt älskade PS2. Och så, naturligtvis, det osunda
förhållande till rollspelslitteratur som gärna uppstår när man inte har
spelat på länge; ni vet, samla och läsa och pilla med Projektet, som
egentligen aldrig kommer att bli färdigt eftersom det ändå inte blir lika
bra i skarpt läge som det verkade inne i huvudet...

Genom en slump hamnade jag i en D&D-grupp här på föreningen och
mitt tönt-jag vädrar återigen morgonluft i en kontrollerad miljö. Min
sambo är delvis tacksam.

Vid sidan av rollspelen leker jag med musik. Det har jag gjort sedan
jag var 13 och på allvar trodde att musik var något jag skulle kunna
tjäna mitt uppehälle på. Jag är kluven inför mina föräldrars uppmuntran
av något som uppenbarligen var lika dömt att misslyckas som SVT's
satsning "Megadrom"....

Spillrorna av min ungdoms ambitioner kan dock avnjutas här:
www.myspace.com/ifyouhavetogogodoktordeath
och här:
www.myspace.com/fritzblau

Mitt roligaste musikminne är när jag och en klasskamrat på gymnasiet
gjorde ett elektro-gig på en MC-klubb i Karlstads hamnområde.
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.