Vem är Vem på forumet?

Startat av Clifford, maj 27, 2005, 02.25

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Hej!

Greger heter jag och är en "gammal" medlem som inte är aktiv i föreningen längre, men som fortfarande tycker att spel är kul. Blir mest dataspel online nu för tiden och då främst Neverwinternights, där jag både DMar och "bygger värld". Spelar Vampire bordsrollspel någon gång ibland, när man lyckas få ihop den gamla spelgruppen. Var länge sedan nu, tyvärr.

Var dioramabyggare och scenarioskrivare för konventet i en massa år, satt i Geddons styrelse i ca 4-5 år (kommer inte ihåg riktigt, heh).

Kul att se er här! :)

Gobbos Spider

Ytterligare en old boys som hittat tillbaks till föreningen som sumpade mine studier.

Heter Stefan och bor i villastan.

Spelar helst rollspel och ASL. Men har blivit inlurad i Bloodbowl träsket av den Onde Elvis.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Jesper Wasling

Och här är ännu en oldboy - född ´67.  

Satt med i styrelsen under andra halvan av 80-talet fram till ´91, mestadels som sekreterare.
Ordförande för konventet ´89, sekreterare de andra åren.
Jösses, det är verkligen en evighet sedan.

Mest stolt över: Skrev en gång i tiden föreningens längsta årsmötesprotokoll - det var på 8 sidor

Största misslyckandet: Försökte intensivt få Armagedon att inse det fantastiska i heraldiken men ...  :-(
*********************************

ex-ex-ex-aktiv, och nu snackar vi 80-tal :-)

Agog

Tja, Agge här då.

Jöttebörrjare nuförtiden (sen 1998), men var aktiv i precis allt på Geddon mellan mitten -80 talet fram tills jag tyckte lokalen lukta för illa mitten -90 talet. Sen blev det visst både rök och skoförbud, men men.  :oops:

Var arrangör av olika grad, rang, evenemang och engagemang på BSK under ungefär samma tid, och slutade väl på topp med fräckt Aliendiorama 96 eller 97. Tror jag (minnet e skit efter 40, så passa på o minns gamla tider redan nu glinungar).  :lol:

Funderar väl på arragera nåt superfräckt igen nåt år, med gamla gardet... Fast om det kommer föräldrar eller press på besök så kommer väl åklagaren och tar oss för peddosar...   :shock:

grrr... Man kan ha kul med spel även efter 30!   8)
Har ju lyckats missa det där med ungar... (pheew!).

För mig var det AD&D och HärnMaster som gällde, samt ASL och andra gamla klassiker till brädspel. Säger som Gruk (förlåt, Greger) att det idag blir mest dataspelande. www.eve-online.com för er som vågar...  :twisted:
//AGOG
( a k a )
Agge
( a k a )
per.augustsson@runbox.com
MSN: Agrikaan
STEAM: Agrikaan
XFIRE: Agrikaan
EVE Online: Agrikaan

"I started out 20 years ago, with two empty hands, I had nothing. And today, I still have most of it."

Clifford

Kan inte alla ni fina medlemmar som skrev så fina förklaringar i den gamla Vem-är-Vem-tråden skriva nya här, och hålla er från att snacka skit?

den gamla tråden hittar ni här:
http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=28

Gunilla Hellén

Jag har nog aldrig skrivit någon presentation här på forumet så jag gör det nu (allt för att slippa skriva på hemtentan).

Trivia:

Jag är nog Sveriges absolut anonymaste konventsordförande genom tiderna. Hade en delad ordförandepost med Brain vilket förklarar mycket. Men nu vet ni, så nu är jag innehar jag nog inte den titeln längre. Mohaha.

Jag har läst alla Geddons protokoll jag kommit över (inklusive det 8-sidiga, fantastisk läsning, mycket snaskigheter har jag för mig)

Jag kom över en bunt utvärderingsenkäter från ett BSK, 15 tror jag, det var kul att läsa men mest för att folk skrivit helt orelevanta saker på dem.

Jag försöker då och då återställa årsboken som någon (Eneqvist?) eller några påbörjat, det går rätt kasst eftersom dokument inte går att öpnna på vanligt sätt eftersom de blivit aningen korrupta av tiden, mjuk- och hårdvarubyten. Man får öppna dokument i WordPad och deleta massa suspekta tecken och det tar tid. Är det någon som sitter och häckar med en okorrupt kopia av den mystiska (enbart för att jag ännu inte lyckats läsa den) årsboken, snälla ge dig till känna och rädda en förening från historielöshet.

Som ni kanske kan utläsa är jag något av en informationsjunkie. Jag tycker alltid att det är bra att sitta på så mycket info som möjlig men ibland går det överstyr.  :wink:

emil

Emil är egentligen "emil", men min farfar hette Emil, på riktigt alltså...

Har valt en avatar som heter "Morte d´Arthur", inte för att jag önskar någons död för jag tycker det är onödigt. Men den är vacker på något vis med de tre damerna som gråter över Kung Arthurs sista likfärd i "snedseglarbåt", den historiskt korrekta benämningen överlåter jag till de som har utbildning inom ämnet.

F.d. kassör och allt i allo på föreningen. Hållt i WHFB-turneringen i för många år på BSK, så jag glömt hur många det eg blivit. Fast fan vad kul det har varit att lära känna andra likasinnade under alla dessa år. :P Är inte så värst aktiv i/på föreningen längre.

Mitt aktiva turneringsspelande i WHFB på div konvent har genom åren dragit hem "tunga" titlar till föreningen, såsom "bästa armé" GothCon 03-04, inofficiella SM SydCon 05, och senast vann jag faktiskt GrenniCon 05...  Bragging rights... Yay! 8)

GunnarBunker

Hejsan!

Jag heter Gunnar och tillhör de äldre herrarna som anmält sitt intresse här i hopp om att hitta söta unga flickor....eller fula gamla kompisar kanske det var, ja.
Började spela Traveller och In The Labyrinth innan D&D tillverkades av de där jävla TSR, och de tog över.
Det har väl hunnit bli test av de flesta rollspel och brädspel innan verkligheten hann ikapp mig ~1998.
Spelar ytterst sällan numera, tyvärr. Men när det blir så är det Vampire eller nått snabbspelat brädspel som gäller.

Bidrog mest till diorama-delen på konvent, men lyckades faktiskt vara Traveller-ansvarig något år också. Hatade annars ansvar på den tiden.

Kul att se så många namn. Jag känner ju igen några av er i alla fall. hehe.
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics, even if you win you´re still retarded.

soulreaper

Här kommer en riktig n00b och presenterar sig...jag har faktiskt aldrig varit med i armagedon men kommer antagligen att gå med i början av nästa år om inte jag ska flytta då..

Pierre heter jag och jag har väl egentligen inte gjort så mycket inom spelens värld hittils men detta hoppas jag kunna ändra på, har eon rollspelet och det ska väl jag och mina vänner börja med så småningom..när nästa löning kommer det vill säga den 25 november ska jag även köpa mig min första whfb armé det var väl istort sett p.g.a. mungoinc som jag blev intresserad av detta dyra spel, och därför sökte jag mig även till detta forum
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

mungo_inc

Citatgrrr... Man kan ha kul med spel även efter 30!

Och visst kan man ha kul med spel även efter 40!! :D

Jag heter Michael Johnsson är 42 år och kommer från Örsås som ligger utanför Svenljunga. Spelar enbart WFB och har gjort så i ca 8 år pga min son.
Ingen taktiker, utan impulsiv och spelar hellre än bra :roll:

Spelar vanligtvis med High Elfs, men har oxå Cult of Ulrik, DoW och en Ogre-arme´på väg.

Är Hattrick-beroende (managerspel på nätet) och har en viss passion singel malt whisky

Årets höjdpunkt är BSK!!! :P

Martin Larsson

Nu ska jag göra admin skitsur och klottra här igen :arrow:

*admin-edit* Gillas och bifalles:!: */admin-edit*

KAN INTE SAMTLIGA SOM ÄR PÅ FORUMET PRESENTERA SIG HÄR(om ni inte redan gjort det), det underlättar fett för nya medlemmar som läser här, vilket ger dem mer möjligheter att följa med i dikskussionerna här, vilket i sin tur gör forumet mer levande :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Barcus

Tjipp och hej.

Heter Marcus Johansson (även kallad Mupp-Marcus men hoppas det smeknamnet har glömts nu).

Spelar nästa allt på föreningen men orkar inte sätta mig och läsa regler till för jobbiga spel därför blir den inte sånna som tex ASL och WiF.

Är gammal kortspels kille spela magic innan men inte länge.

Är styrelsemedlem och har väl varit det i 3 år nu eller nått sånt.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

KOBOLDKUNGEN

Hejhej, Renis kallad.

Började hänga på gedon i slutet av 80-talet istället för att gå i skolan. Spelade allt, brädspel, rollspel, tabletop, och arrangerade kampanjer i det mesta, särskilt förtjust i 2:a världskriget-figurslag/brädspel å bloodbowl. Arrangerade prylat titt som tätt både på föreningen å på konventet. Aldrig varit styrelsemedlem eller liknande dock, officiellt ansvar har jag aldrig varit intresserad av  :)
Under mina glansdagar i föreningen, som pågick drygt 10 år, så hann jag också med att bli koboldernas dags förste, och möjligen siste :?: , kung, Rölkle I  :D  
Sen fick jag helt plötsligt för mig att ta skolan på allvar och börja styrketräna och allmänt motionera vilket resulterade i mindre och mindre gedon och under några år inget alls. Det resulterade också i att jag numera är en vältränad biff som snart är färdigutbildad arkeolog och dataingenjör  :D
Kunde dock inte hålla mig borta från gedon längre när Emil fick för sig att starta upp en BB-kampanj. Så nu blir det BB å snart lite mordheim och en hel del Wif.

För övrigt är jag AIK-are och anser att Bajen bör förstöras :twisted:
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Mats

Mats heter jag, född 77. Boråsare sedan två år. Hittade till Armagedon i början av 2005.

Tycker om det mesta inom spelväg, även om jag föredrar brädspel, helst då WWII-krigsspel. I tonåren blev det dock mestadels rollspel. Kör även lite Warhammer till och från (visserligen var det ett litet tag sedan sist).

Spelar just nu mest ASL, men har även provat WiF och i hyllan finns ett skinande nytt TCS (A Frozen Hell) redo att provspelas.

När jag inte pysslar med spel, sitter jag dagtid framför en dator och slavar på ett välkänt stort svenskt företag, och kvällstid drar jag mycket gärna och mycket ofta ett eller två tunga riff på el-gitarr. Ibland sjunker jag även ned bland mina diabilder (stenålder, jag vet!) eftersom fotografi också upptar en del av min allt för korta fritid.
Mats Lintonsson
Borås

Dina

Dina då. En av fyra brudarna på Geddon (tror faktiskt vi inte är fler), jag är den som verkar argast hela tiden.

Ordförande BSK 22 och 23. Spelar antagligen minst av alla tidigare konventsordföranden. Just nu är jag med i en rollspelskampanj. Dock bör det tilläggas att jag kom på sjätte plats i SM i Maffia.
So long, suckers!