Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - Ivar

#16
Styrelsemöte för Spelföreningen Armagedon 2015-03-29

Mötets öppnande
Närvaro
   Ola, Ståhl, Karl Tatti, Anders Ivarsson, Oliver Jandermark, Unni Andrén,
Val av ordförande, sekreterare samt 2 justerare
   Oliver Jandermark väljs som ordrörande, Anders Ivarsson som sekreterare och Ola Ståhl och Karl Tatti som justerare
Uppföljning
Databasen ska flyttas. Marcus Mellqvist behöver prata med Patrik Bohlin och Robin Fredman för o kolla Getupdateds erbjudande. Anders Ivarsson Och Tomas Davidsson är villiga att ta över kostnaden för mailen och driften av den om det skulle behövas. Finns inga hinder så flytta databasen till Getupdated.
Förvaring på Bäckäng, Marcus har inte rapporterat något nytt.
Medborgarskolan hävdar att en av våra dammsugare är deras. Marcus är ansvarig.
Studieförbundet vuxenskolan. Vi vill kolla med studiefrämjandet och medborgarskolan för att se deras villkor. Marcus Mellqvist och Ola Ståhl fortsätter att kolla. dubbelkolla med Sverok väst för att hitta "best practice".
Vi frågar Andreas Carlsson om han vill ta ansvaret under 2015, Vi vill efterfråga att man lägger ut info om när man spelar och är aktiv i lokalen i facebookgruppen, men att facebooksidan används mer i marknadsföringssyfte i samband med konventet
Kioskansvarig. Karl Tatti pratar med Amanda o Marcus för att göra ett test av FOOD hemleverans innan nästa möte.
Nycklar. Unni Andrén skapar ett Kalkylblad för att bättre kunna hålla reda på skåp o nycklar. Samt endast en pärm för att hålla reda på kontrakt. Samt sätter upp en rutin för arbetsgången för kontrakten. Nya nyckelansökningsformulär och nya kontrakt. Oliver Jandermarkfixar.
Dåliga dörrar inget nytt rapporterat
Sista datum för förnyande av skåpskontrakt sätts till sista maj
Medlemskort saknas, vi lugnar oss med försäljning. Ambitioner och storslagna planer finns! Karl Tatti är ansvariga
Ljud för TV-spelshörnan. Oliver har kollat på lite priser och system och har ett förslag. Detta verkar ratas då det verkar lite för billigt och inte klarar av täcka ljudet för den ytan. Ola Ståhl går in och assisterar. Viktigt att det inte läcker för mycket ut i lokalen. Oliver kollar även på lite begagnade konsoler.
5. Aktivera Armagedon. Tomas Davidsson lämnar fram ett förslag på att utöka aktiviten med förslag på datum och aktivteter. Vill att vi ska promotea på facebook aktivteten på Facebook. Tomas mailar Anders Ivarsson.
Hemsidan vi behöver få in en kontaktdel, vad hände med styrelsen AT armagedon.se Det behöver även finnas en sida med styrelsens sammansättning. Andreas Carlsson ansvarig.
Vi godkänner nyckelansökan för Tomas Davidsson
Mötets avslutande

Ordförande            Oliver Jandermark___________________

Sekreterare             Anders Ivarsson_____________________

Justerare            Ola Ståhl___________________________

Justerare            Karl Tatti____________________________
#17
Styrelsemötesprotokoll för spelföreningen Armagedon 2015-03-01
1.   Mötets öppnande
2.   Närvaro
Oliver Jandermark, Unni Andrén, Marcus Mellqvist, Amanda Rydberg, Anders Ivarsson, Karl Tatti, David Dynefors
3.   Val av justerare
Karl Tatti och Marcus Mellqvist väljs som justerare
4.   Ansvariga
a.   Skåp o Nyckelansvarig
Som skåps o nyckelansvarig väljs Unni Andrén
b.   Kioskansvarig
Vi undersöker möjligheterna att beställa via City och Food hemleverans och avvaktar val av kioskansvarig till nästa möte.
c.   Bidragsansvariga
Kommun, ansvarig: David Dynefors
Sverok, ansvarig: Marcus Mellqvist
Distrikt, ansvarig: Marcus Mellqvist
Studiecirklar, ansvarig: Ola Ståhl
5.   Firmatecknare
Som firmatecknare väljs Karl Tatti 750816-5573, David Dynefors 791022-5551 och Oliver Jandermark 920605-3697 var för sig.
6.   Hemsida och Facebook
Marcus kommer att uppdatera hemsidan i viss utsträckning och sedan lämna över ansvaret för den till en medlem.
Facebooksidan efterfrågar fler inlägg och poster för att få föreningen att verka så aktiv som den är.
7.   Konvent
Marcus kan tänka sig att vara ansvarig men kommer att behöva fler personer som drar ett större lass! Vi behöver ha ca 7 nyckelpersoner.
Vad är konventets syfte? Diskussion om konventets syfte fördes.
8.   Uppföljning
a.   Databasen behöver flyttas
Det behöver klargöras och informeras om vad som kommer att göras och hur det kommer att påverka medlemmarna
b.   Bäckäng förvaring
Finns mycket utrymme i katakomberna på Bäckäng där vi skulle kunna förvara saker som används på BSK. Marcus utreder möjligheterna.
c.   Medborgarskolan
Medborgarskolan hävdar att en av våra dammsugare är  deras.
d.   Ungdomsverksamhet Särlaskolan
Vi fattade förra året beslut om att bedriva verksamhet tillsammans med stadsdel norr. Detta har inte utförts. Vi kontaktar dom och meddelar att vi fokuserar på verksamhet i vår egen lokal och regi under detta året.
e.   Studieförbundet vuxenskolan
Detta behöver ses över nästa möte
9.   Övriga frågor
a.   Investeringspolicy
Vi behöver under året tänka på att inte köpa något som är för hårt knutet till lokalen.
b.   Tillgång till lokalen
Ska vi investera i ett blippsystem? Kostnad: ca 35 000:- Nej inte just nu. Vi har för få nycklar och det är svårt att återfå gamla nycklar. Vad kostar det att bara trycka upp 10-15 nycklar? Unni utreder.
Dörrarna är dåliga, framförallt kioskdörren. Den behöver bytas Andreas Carlsson utreder och genomför.
c.   Kontaktperson
Karl Tatti tar på sig detta.
d.   Lägga upp användare på hitta.sverok.se så att folk kan hitta våra spelkvällar!
e.   Tänk på att medlemskorten ska fyllas i läsligt. Styrelsemedlemmar och personer med kiosknyckel har tillåtelse att sälja medlemskort. Karl kollar om det finns möjlighet att gå vidare med plastkort.
f.   Tänk på att spara alla kvitton och klargöra om man fått ut pengar eller inte.
g.   TV-spelshörnan, mer aktivitet och Oliver ser över hur man kan förnya o aktivera den. Med bland annat högtalare.
h.   Vi godkänner nyckelansökan för, Charlie Larsson, Peter Wahlström, C-G Samuelsson samt Marcus Johansson
10.   Mötets högtidliga avslutande
Mötet avslutades


Ordförande

Oliver Jandermark

Justerare

Karl Tatti

Justerare

Marcus Mellqvist
#18
Rollspel / SV: Drakar & Demoner - Cimir
juni 09, 2014, 09.07
Jag skulle gärna vilja vara med jag med.
#19
Föreningsfrågor / SV: Internet nere
februari 11, 2014, 23.11
O det vore ju najs om det är ledigt!
#20
Föreningsfrågor / SV: Internet nere
februari 11, 2014, 12.02
Jihoo!!! Gött jobbat alla inblandade!
#21
Även jag är intresserad
#22
Föreningsfrågor / SV: Årsmöte 2/2 kl14
februari 01, 2014, 01.00
på första sidan längst ner till vänster
#23
Habla MP-5 / SV: God Jul 2013
december 24, 2013, 12.24
God Jul!
#24
Figurspel / SV: Bygga Hordemachine bord!
september 26, 2013, 13.50
Jag kan komma förbi o hämta dig, men jobbar inte du typ 50m från tejpaffären Clas Ohlsson?  ???
#25
BSK 31 1-3 november 2013 / SV: Muggar
september 25, 2013, 08.16
Jag har, vad har du för mailadress?
#26
Har vi någon digitalvariant med tillhörande länk som jag kan posta?
#27
Det ligger ett antal planscher nere på klubben.
Tanken är att vi här ska spalta upp alla ställen vi tycker är bra att hänga upp dom på.
Och givetvis se till att nån hänger upp dom.

1. Gymnasieskolorna (Bäckäng, Almås, Viskastrand, fler? - nån här som är studerande på nån av dom och kan fixa detta?)
2. Butiker Borås (Hobbia, Gamestop, andra spelbutiker, vem?)
3. Butiker Gbg (GW har redan svarat ok, fler? vem?) (Hvidtfeltska?)
4. Varberg?
5. Alingsås?
6. Jönköping?
Fler?

Digitalt
1. Sverok
2. Armagedons facebook sida (båda två)
3. Kolla om severok kan lägga en länk på sin facebooksida också
4.?

Copy-paste, ja ni fattar.
#28
ASCOOL! Jag har hand om gedons Facebooksida så när ni har en reklamtext med en länk vill jag lägga upp reklam där med. Vill ni PM:a mig när det finns något?
#29
midsommarafton är dagen innan årsdagen för operation barbarossa!
#30
23/3 - Kari
24/3 - Pasi
7/4 - Carlos