Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Spel på torsdag som vanligt. Tar med Above and Below om Amanda kommer och FFFF om Joakim W kommer.
Mitt nyinköpta Steam Time följer med, liksom Via Nebula.
För PeterW tar jag med T.I.M.E. Stories för påseende (tar för lång tid att spela).
/Carl

Usually_Insane

gottans, ses på torsdag
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

mlkr

Jag skulle kunna tänka mig att spela Star Wars Rebellion idag... :P
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Star Wars Rebellion var ett riktigt bra spel! Ser fram emot fler speltillfällen. :)


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious

Usually_Insane

vill redan nu meddela att jag blir sen alternativt uteblir helt på Torsdag på grund av födelsedagsfirande.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Det blir som vanligt på torsdag, men då jag saknar bil kommer jag bara ta med mig max två spel (troligen Steam Time och Via Nebula) plus ett par småspel.
Vilka kommer?

En fråga, finns det intresse att spela TIME Stories hemma hos mig på söndag? Räkna med kl 11-18 för detta. Finns EN plats kvar.
https://www.boardgamegeek.com/boardgame/146508/time-stories

/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt på torsdag!
/Carl

Zot

Hej! Min dotter och jag hade mycket trevligt förra torsdagen och återkommer gärna. Tyvärr verkar det dock som att vi inte har möjlighet denna vecka.

globetrotter

På torsdag hoppas jag det blir lite tyngre spel. Då är det dessutom ett gäng som ska spela Scythe igen (jag avstår denna gången).
Jag tar bl a med Steam Time igen och om Amanda vill, Above and Below.

Nästa vecka har jag "tyvärr" en Bollywoodafton med jobbet, som jag komemr att prioritera, men PeterW kommer nog att hålla igång verksamheten ändå om jag känner honom rätt :-)
/Carl

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Eftersom jag är upptagen på torsdag, så ser PeterW till att brädspelskvällen funkar som vanligt.
Han har lånat: Shadow over Camelot, Above and Below och Voyages of Marco Polo.
/Carl

Usually_Insane

så prepare for a night of spelunking, sacrifices to a god and worshipping of wooden effigies (aslo kown as meeples)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag är tillbaka på torsdag och vi kör som vanligt. De spel som PeterW lånade finns tillgängliga och så tar jag med Eldritch Horror med Signs of Caracosa-expansionen, som har en ny bossmonster, 4 nya karaktärer och ett antal nya kort plus lite till. Jag låter Terra Prime och Last Will ligga kvar i väskan.
/Carl

globetrotter

Jag har just fått leverans av Terraforming Mars (från svenska FryxGames, men publicerat av Stronghold Games). Testade det i Essen och jag gillade det starkt, men vissa aggressionskort får plockas bort, då de är något frustrerande. Bortsett från Nations, så är det det bästa svenskdesignade spelet på många år.
Dessutom får jag troligen också ett exemplar av Viticulture Essential edition ikväll. Det har i alla fall kommit till Härryda i morse...
Dock det förbokade Islebound verkar vara försenat ett tag. Kanske till nästa vecka...
För övrigt har PeterW Eldritch Horror med Signs of Caracosa-expansionen i sitt skåp.
/Carl

globetrotter

Jag tar med Terraforming Mars och Viticulture på torsdag.

För övrigt kommer allt deltagande på brädspelskvällarna registreras fr o m nu, då vi har inlett ett samarbete med ett studieförbund och dessa tillställningar räknas som en workshop och vi kan få kommunala bidrag för föreningens överlevnad per tillfälle. Workshop = genomgång och sedan jobbar man efter detta. Regelgenomgångar har vi ju i stort sett alltid och sedan sitter vi där och klurar några timmar. Vill ni veta mer, så prata med Carl Tatti elelr någon annan i styrelsen.
/Carl