Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Plutonergy

Jättekul att vi blev så många senast draft is the shit, jag har vart och hämtat fler Conflux boosters, jag önskar jag kunde men denna söndag har jag inte möjlighet att spela, det är dessutom SM kval denna helgen i Göteborg.

Däremot så undrar jag redan nu om det finns intresserade för en draft söndag 14:e ?

Shards/Conflux/Reborn eller liknande.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Brain

Jag är på den 14:e!
Tomas Davidsson

pannan

Ja, den 14e ska nog funka.

Brain

Woho! Verkar som jag fick tag på en fungerande länk till DCI Reporter så nu kan vi förhoppningsvis få korrekta Tie-Breakers samt lottningar :-)
Tomas Davidsson

Plutonergy

Jippi :)...

Shit vad jag är spelsugen!
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Brain

Fick just DCI Reporter att fungera så nu kan vi få riktiga Tie-brekers när vi är många :-)

Skall bara lära mig alla sluga finesser också....

Fast som det ser ut just nu så är vi väl tre...
Tomas Davidsson

pannan

Vilken tid ska vi säga, har nog en till spelare på gång.

Plutonergy

Jag kan hela söndagen, bäst är väl om Brain bestämmer tid, han som han nyckel ;)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Brain

Citat från: "Plutonergy"Jag kan hela söndagen, bäst är väl om Brain bestämmer tid, han som han nyckel ;)

Och det var visst det enda kriteriet för att jag skall få vara med  :cry:

Vad sägs om 14.00? (Eller skall vi säga 12.00 så hinner vi med två mindre drafter ifall vi är 4-5 personer) :D
Tomas Davidsson

Xyzar

Hmm, kanske kan komma, funderar på dreamhack också. men det är ganska dyrt osv. sätt upp mig som en kanske, hör av mig senast lördag kväll
There is no IRL, there is only AFK.

Plutonergy

Det är tur att vi har dig Brain  8)

12:00 fungerar utmärkt för mig, likaså 14:00.

Xyzar var med!!!! dreamhack är inte bra för miljön, 250 megawatt plutonium rakt ut i viskan, det är bättre du är med oss och skördar lite regnskog istället
:twisted:
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Xyzar

Tänkte bara sticka dit en dag och ha kul. för det är riktigt kul där, tokigt massa att se och göra. Men får se. Det är ju inte så att vi brukar vara fullbokade på drafterna =D
There is no IRL, there is only AFK.

Brain

Citat från: "Xyzar"Tänkte bara sticka dit en dag och ha kul. för det är riktigt kul där, tokigt massa att se och göra. Men får se. Det är ju inte så att vi brukar vara fullbokade på drafterna =D

Sticker du till Dreamhack måste du hälsa på mina kollegor, de har hand om Fritidsgården där.

Fan var inne på SvM och började bjuda på auktioner igen... Fan, fan, fan...

Det positiva är ju att mellan mina Magic-vändor blir jag rikare och rikare, priset på Duals går ständigt upp
Tomas Davidsson

Brain

Btw, jag skulle gärna köra en Minimaster-turnering med direktutslag

* Alla börjar med en Booster och tillsätter två länder av varje färg
* Man har 10 liv och kan inte deckas
* Bäst av tre som vanligt
* Förloraren får får behålla valfritt kort i boostern och vinnaren bygger ut sin lek med resten
* Nästa duell är med 2 boosters så förloraren får välja två kort

* Repetera tills det finns en vinnare

Inte särdeles dyrt för några timmars nöje samt att kan ha turen att bygga ut sin samling :-)


Skall man öka liven med 5 för varje extra booster kanske?
Tomas Davidsson

pannan

Så ska vi säga 12.00?