Öppet brev till TJUVEN

Startat av carlsson, augusti 17, 2006, 00.20

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Som ni säkert redan vet så stals föreningens kioskkassa i helgen. Det var en ansenlig summa pengar som föreningen inte kommer få tillbaka, nu när vi behöver det som mest!

Jag skriver detta till dig som tog pengarna. Jag är säker på att du läser detta, eftersom du är medlem i föreningen med tillgång till lokalens nycklar såväl som kioskens.

Armagedon har under året haft problem med att ha en fungerande styrelse. Vi valde i helgen om en styrelse som jag personligen tror skulle komma att fungera mycket bra till nästa årsmöte. Men så hände då detta - du stal föreningens enda pengar. Vi hade redan usel ekonomi och nu har vi ännu sämre. Överlever vi som förening är det ren och skär tur - inte nog med att delar av styrelsen har för avsikt att hoppa av, vi har inte längre några pengar att betala hyra för!

Vi är en ideell förening och samtliga personer på föreningen och i styrelsen jobbar gratis. Vi gör det här för att vi tycker det är kul och viktigt med en spelförening i Borås. Ingen av oss tar betalt och det finns flera som har jobbat arslet av sig för att föreningen ska fungera över huvud taget. Vi har haft några tunga år, vilket vi nu hoppades att vi kunde lämna bakom oss. Iochmed ditt tilltag så kommer det ta ännu längre tid - om ens alls. Fler personer kommer bränna ut sig och föreningsandan kommer återigen hamna på bott - vi som just trodde att den började komma igång igen!

Följ mitt enkla råd - Ge tillbaka pengarna innan du börjar använda dom. Ett misstag kan alla göra. Nu har du möjlighet att göra rätt för dig utan att någon någonsin kommer få veta vem som gjorde detta. Bonusen är att du kommer sova gott om nätterna.
Du har redan dåligt samvete, gör det inte värre.

Om du beslutar dig för att behålla pengarna kommer du för resten av livet bära på en börda du alltid kommer ångra att du gjorde. Du kommer för alltid att ha dåligt samvete för ditt tilltag och dessutom kanske du blir ansvarig för att Spelföreningen Armagedon går under. Jag tror inte detta är vad du vill - Jag vet vad ditt hjärta känner iallafall. Följ ditt hjärta.

Pengarna kan sättas in på närmaste bank helt anonymt (föreningens bankgironummer är 5702-0778). Eller så lägger du dom i en påse som du ställer i styrelserummet. Ingen kommer någonsin få reda på vem du är.


Ge tillbaka pengarna och glöm att det här någonsin har hänt - det kommer både du och föreningen att må bäst av!

Andreas Carlsson,
Ledamot i Spelföreningen Armagedon

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Kalle

Estoy solo mirando!

rAWTAZ

Citat från: "Kalle"Väl talat.
Ja, precis så.

jonte

Har det uppdagats något?