Mailinglista för styrelsen?

Startat av carlsson, augusti 06, 2006, 20.09

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Tjena!

Nu när jag är med i styrelsen undrar jag huruvida det finns någon mailinglista som styrelsen kan använda sig av?

Om inte vore det bra att ordna en sådan. Att enbart använda sig av forumet är en dålig idé eftersom folk inte alltid är inne på forumet. Ett mail missar man däremot inte.
Vet inte huruvida forummotorn klarar av det, men man skulle kunna tänka sig att man har ett sub-forum för styrelsen, där alla inlägg mailas till styrelsemedlemmarna - oavsett man vill eller inte!
Det viktiga som jag anser är alltså att istället för att lägga ut informationen; "Kom hit och plocka den om och när ni har tid" så tvingar man på styrelsemedlemmarna infon!

Vad tror ni om det?

Annars är det inte svårt att sätta upp en Yahoo-lista. "armagedonstyrelsen@yahoo.com" typ...

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Citat från: "carlsson"Tjena!
Nu när jag är med i styrelsen

<sätter kaffet i vrångstrupen>

Citat från: "carlsson"
undrar jag huruvida det finns någon mailinglista som styrelsen kan använda sig av?
Om inte vore det bra att ordna en sådan. Att enbart använda sig av forumet är en dålig idé eftersom folk inte alltid är inne på forumet. Ett mail missar man däremot inte.
Vet inte huruvida forummotorn klarar av det, men man skulle kunna tänka sig att man har ett sub-forum för styrelsen, där alla inlägg mailas till styrelsemedlemmarna - oavsett man vill eller inte!
Det viktiga som jag anser är alltså att istället för att lägga ut informationen; "Kom hit och plocka den om och när ni har tid" så tvingar man på styrelsemedlemmarna infon!

Vad tror ni om det?

Annars är det inte svårt att sätta upp en Yahoo-lista. "armagedonstyrelsen@yahoo.com" typ...

När vi hade armagedon.org-adresserna hade vi mailinglists och jag antar att det går att ordna via .se-adresserna också.
Tomas Davidsson

dagle

maillista finns men den är inte uppdaterad just nu men fixas snart... Sedan något viktigt och kanske ganska odemokratiskt! (detta är inget val, alla i styrelsen måste ha en...)
alla som har/har haft en viktig roll i armagedon har en armagedonmail eftersom det är lättare att kontakta folk vi den, men vart den pekar (alltså vart mailen faktiskt kommer...) bryr jag mig inte i. Så om man vill nå någon speciell person styrelsen eller liknade så skriver man t.ex:

per.odlund@armagedon.se (alla har sina namn med små bokstäver och punkt, åäö är borta och blir a/o).

Dessa finns också:
styrelsen@armagedon.se (skall uppdateras nästa gång jag kommer ner..)
revisorer@armagedon.se
sektioner@armagedon.se

skulle egentligen kanske skapas ett bättre nätverk för bsk och liknade men då jag verkligen inte är insatt i bsk, men om folk vill ha det går det alltid att fixa..

carlsson

Per, vidarebefodrar du min armagedon-mail till adressen du fick igår är du snäll?

Edit: Förtydling

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

sebbe

när du har en lista på alla viktiga kontaktuppgifter kan du väl slänga dit den på hemsidan också. eller skicka den till mig så gör jag det, förutsatt att lösenordet till servern inte ändrats.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45