Olåst dörr

Startat av Niklas, mars 03, 2006, 18.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

Hejsan Styrelsen...

Ville bara meddela att när jag kom ner till lokalen idag vid 13-tiden så var lokalen olåst och tom. Någon som var listig (?) hade satt en borste innanför dörren så att den skulle kännas låst om någon kände... rätt så jävla fel! Någon har jävlig tur... inget verkade vara stulet men kolla gärna upp det lite närmre!!!

Är detta bra??? Skärpning ni som är där och har nyckel!!!

Mvh Nisse som hoppas någon hittar den klipska person som bara gick!

Clifford

Detta är vad jag vet:

Igår var Henk den ende med nyckel. Han gick tidigt (runt 17.00) och det var mycket folk kvar, bland annat jag. Ingen tänkte på att han kanske var den ende med nyckel, och han antog väl att jag hade med mig min. Detta resulterade i att vi sedan fann oss utan nyckel (flera timmar senare). Jag sa att vafan, jag får väl åka hem & hämta min. Sagt och gjort jag åkte hem, kom överens om att komma ner och låsa när folk var klara (typ 22.00) så alla blev nöjda. Kunde dock inte komma ner pga strul med bil. Ringde Marcus Johansson, som skulle gå förbi ändå och och han sade att han skulle låsa, samt tala med Larsson. Tydligen blev det inte så.

Niklas

Tur att man inte har sin egen dator nere på gedon och att ens egna grejor är inlåsta...

rAWTAZ

Tänk va bra d varit m webcamera nu (där filerna sparas för nåt dygn bakåt o sedan skrivs över successivt), om något blivit stulet ;))

Ewers

Tycker det låter som att styrelsen borde fundera över vilka som har nyckel. Dessutom skulle det vara bra med en list där det står vilka som har nycklar som satt uppe i lokalen.

Det som behövs göras (minst) är ju att gå igenom vilka krav som ställs på nyckelinehavare med samtliga en gång till.

Mvh /F

sebbe

en kortterminal vore ju najs, så man kan se vem som låser upp och när det är upplåst och så.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

jonte

Går det inte att trycka in nån mojäng i dörren så att den går i lås när den stängs?

sebbe

Citat från: "jonte"Går det inte att trycka in nån mojäng i dörren så att den går i lås när den stängs?
ska vi installera en ringklocka då också? =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

jonte

Nej, jag tänkte att under dagtid när det är folk där så har man inte mojängen intryckt men om det skulle uppstå situationer som den här så kan man lätt se till att dörren går i lås.

Ni vet vad jag pratar om va? En sån där liten spärr som brukar sitta på sidan av dörren som man kan flytta i olika lägen.

Barcus

okay nu ska det förklaras vad som hände.

Cliff ringde mig när jag festade men någar flickor jag hade endast druckit ett par öl och var inte jätte full så jag tänkte får väl ställa upp inga problem jag går ner till stan från festen när jag ska ut på krogen.

sa detta till larsson som kunde tänka sig att vänta 60min längre där nere själv trots att han skulle upp och jobba dagen efter (all heder till han).

men nhär jag senare insåg att vänta jag dricker sprit vilket inebär att jag har inte min stora nyckelknipa med mig där alla nyckalr till geddon till jobbet till min moroch far osv finns utan mara min enda myckel för att komma in i min lägenhet är ( jag har och kommer tappa saker när jag är packad så jag ta inte med mig den när jag sks ut).

jag kunde inte ta mig till tullen sen till geddon sen tillkrogen tyckte jag då och ingen annan styrelse medlem har bil vad jag vet iaf tyckte då helt enket till larsson att han kan regla dörren från insidan med en sopbårste eller nått lämpligt för att det skall kännas låst typ för att minimera risken.

sen gå ut genom nödutgången.

så vist jag kunne sprungit från andrasidan stan till tullen hämtat min nyckel sprungit hem igen lämnat min nyckel sprungit ner till stan.

Och missat min sista chans att gå ut med min nästan flickvän sista gången innan hon åker bort i ca 2 månader men jag valde att inte göra det.

Marcus Johansson.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Ewers

Så kan det bli ibland. Såhär i efterhand skulle det ha varit bra att haft en lista i lokalen med nyckelinnehavare för att Larsson (som var i lokalen) skulle ha kunnat ringa dit någon med nyckel.

Kram /F

Clifford

Jaja, no worries. Det löser sig.

Niklas

Det är ju bra att veta att det ibland kan vara ok att gå ifrån lokalen olåst.

Hail Sigmar

När ja lämnade lokalen vid 17tiden, så såg ja att Emil var kvar i lokalen, jag såg oxå att  Clifford var i lokalen, så ja sa inte till någon av dem att ja gick och att de var de sista i lokalen, Emil vet jag att han har nyckel, och antog oxå att clifford hade.

Så de e inte mitt fel.


Jaja! skit händer, och som tur va, hände inget.

Bra Ideè Ewers, med en lista i lokalen över Nyckelägare,  så att de här misstaget inte ska upprepas igen


Ha de gott

Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

deadbolt

Hur fan kan det vara ok att skita i att låsa?
Helt absurt då folk och föreningen har massa prylar där, då får man väl se till att någon annan pallrar sig dit och låser eller fullfölja sitt åtagande? Flickvännnen är givetvis en faktor men knappast en godtagbar ursäkt att inte få frågan ordnad.
Lista på nyckelinnehavare är gjuten ide, känns ju även som att det är ett alternativ att geddon sponsrar en taxiresa för någon med nyckel när situationer uppstår, men låta det stå olåst är inget giltigt alternativ i frågan.
bara min sura åsikt..
/Erik
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "