Brädspelsrummet - Riva vägg eller ej?

Startat av carlsson, oktober 05, 2005, 08.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Ska vi bygga ihop Gröna rummet med rummet bredvid?

Ja
16 (84.2%)
Nej
3 (15.8%)

Antal personer som röstat: 19

Omröstningen har avslutats: april 23, 2006, 08.12

Ewers

Hej!

Har tittat på Oscars "lådor" som han har sina kartor i och tycker dom är superbra. Tycker samtidigt att Geddons kartor har ett bättre laminat (som inte blänker lika mycket) och tänkte därför att det skulle vara bra att tejpa fast geddons kartor i Oscars lådor, då får man ju det bästa resultatet.  :D

/F

oscar

Jag vill inte att folk tejpar i mina "lådor". Det har kostat mig ungefär 1200 kr att få till mina kartor så jag vill helst att man är försiktig med dom. Det kan bli svårt att få bort klistermärken från ytan som är lite för mjuk för den sortens applikationer.

Tycker att laminatet på geddons kartor är jättebra. För att dom skall bli färdiga att använda måste man fixera dom på skivor av ngt slag, dels för att spara kartorna och dels för att dom skall ligga kvar.

Det är hög tid att sluta snacka om det, det är bråttom. Imorgon börjar folk sin setup. Jag har inte tid idag, hur är det med er andra?

Btw, jag vill allra helst att vi använder geddons kartor eftersom jag planerar att anordna ngn form av wiffande hemma hos mig i vår, men jag prioriterar wif på geddon...
Men, jag är ju Brekal liksom...

Heavy

Var just in och kollade i rummet (är på gedon och kollar på Alice i Underlandet med ungerna, hata bilande i betonghus så man inte kan vara i sin lägenhet ens :(), och såg att Oscars kartor ligger utlagda på bordet..
Dom funkar ju aldeless utmärkt !
Ligger stadigt som fasen..

Om nån vill ha det på nått annat sätt, så se till att fixa, precis som Oscar sa.. Det börjar bli lite bråttom..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Då bestämmer jag att följande skall användas:

Vi använder Oscars "lådor med Geddons kartor liggande i dem. Vi använder DOKUMENTTEJP (absolut ingen annan sorts tejp!!!) för att tejpa ihop geddons kartor så att de håller ihop och låter sedan tyngdlagen, friktionskrafter samt ett sunt förnuft i vårt agerande under spelningarna se till att kartorna förblir statiska.

De som sätter upp först tillser att de sammanfogar geddons kartor på rätt sätt mer rätt sorts tejp som de själva tillser att den kommer till geddon.

Punkt, slut.

Inga frågor.

Verkställ!

/F  8)

Heavy

Å andra sidan är väl det upplägget lite kass iom att det både hindrar Oscar från att använda sin kartor hemma och binder gedons kartor till spel.. Känns kass att använda 2 uppsättningar kartor för ett spel sas..

En något bättre lösning vore isåfall att tejpa gedons kartor på spånskivor som finns i drivor på gedon...


*kryper tillbaka under stenen så han inte skapar mer bekymmer*


:twisted:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Använd Geddons kartor. Pröva fästa dem med duk-klämmor eller dubbelhäftande tejp. Alternativt snöra hörnen runt bordshörnen. Småkartor=tejp

oscar

Ni får inte under några som helst omständigheter tejpa fast ngt på mina kartor!!! Jag har lagt ner åtskilliga timmar på att få till dom som jag vill och jag tänker inte låta någon tejpa på dom eftersom tejpklistret fastnar på kartorna.

Ni som tjatar om att fixa kartor kan val ta och åka ner till geddon och fixa till det.
Men, jag är ju Brekal liksom...