Armagedon: Växa eller krympa?

Startat av Clifford, oktober 06, 2004, 04.45

Föregående ämne - Nästa ämne

Armagedon: Växa eller krympa?

Armagedon ska behålla lokalen, satsa på fler unga medlemmar och ständigt försöka öka.
21 (52.5%)
Armagedon ska anpassa sig efter nuvarande medlemmar, öka deras inflytande, fokusera på det vi gillar och satsa på en kamratlig anda för kompiskretsen.
19 (47.5%)

Antal personer som röstat: 37

Omröstningen har avslutats: oktober 06, 2004, 04.45

Ekelund

Ja... jösses... originallicens till datorerna. Det har hänt endel sedan geddon var förfest (och fest) lokalen framför alla andra... Enligt mig är detta enbart av godo (även om det var kul)...

Vad röstningen i början av diskussionen anbelangar så hade jag svårt att rösta... kan inte riktigt se hur det inte går att förena de båda spörsmålen.

Ja...ja för vad det är värt... är väl inte den mest aktiva medlemen längre... men det kan vara kul att tjöta lite...
Tjoff... That was a crossbow...

dilba

Armagedons stulgiltiga mål är ju värdsheravälde och det är lättare
att uppnå med massor med minions som kan göra de små sylsorna
som te x kindnappning, utpresning och skälvmords bombare.

emil

Citat från: "dilba"skälvmords bombare.
:shock:  :lol: Jag skrattar så jag gråter! Kan knappt föreställa mig vad en sådan är för ngt - Dom där bomberna som skälver folk till döds? Måste vara sådna där snygga bondbrudar/ryska agenter med gigantiska kroppsliga attribut.

MOB

Nix. Antingen är det väl gamla Tremor cannons. Eller också de lite mer moderna Earthshaker Cannons som hänvisas till.

http://www.forgeworld.co.uk/earthshakerp.htm

Vad "de små sylsorna" är eller vad "kindnappning" eller "utpresning" betyder vågar jag dock inte svara på. Har en gissning vad avser "kindnappning" dock. Det är naturligtvis när någon blir bortförd av snälla kidnappare.
..........
MOB

emil

MOB, du är GW-skadad för livet. Och jag har bara snuskig fantasi? :oops:

Ekelund

Rahah.... vem som faktiskt är utsedd till "de små sylsorna" framgår med all önskad tydlighet...

Skälv on baby...
Tjoff... That was a crossbow...

Martin Larsson

:lol:

De e inte lätt om man inte kan stava :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Jesper Wasling

Citat från: "MOB"Så, vad har hänt med alla flajers och affischer? Nya medlemmar?

Kan inte annat än instämma i vad gubben Wasling skrev. Det var bättre förr!  :D
-- Gubben Wasling har alltid rätt ;-)


CitatSent 80-tal (med start med Armagedon Fright Night -89 om inte jag missminner mig)
-- Fast vi hade ju testfester redan 87, där några Londonresenärer återvände hem med en resväska med Acid house (Anna fnys, Saramo och co om jag inte missminner mig)
Och det funkade för vips hade vi en dröse tjejer i föreningen och
som gubben MOB säger - det blev både klirr i kassan och ännu roligare fester.
*********************************

ex-ex-ex-aktiv, och nu snackar vi 80-tal :-)

MOB

Citat från: "Jesper Wasling"-- Fast vi hade ju testfester redan 87, där några Londonresenärer återvände hem med en resväska med Acid house (Anna fnys, Saramo och co om jag inte missminner mig)
Och det funkade för vips hade vi en dröse tjejer i föreningen och
som gubben MOB säger - det blev både klirr i kassan och ännu roligare fester.

Ja, det är sant. Vi hade ju även en inflyttningsfest på Katrinedalsgatan först (1987?). Där Borås Energi spelade. Men det var ju inte temafester på det sätt som de blev senare. Jag minns också en spelning som Thomas Alms band (hette de inte Blob?) hade i vardagsrummet på sjätte våningen. Avspärrat från dansgolvet med en sån där vägbom och några gatukontorskoner med saftblandare uppe på. Det var grejer det.
..........
MOB

Martoow

Tillbaka till ämnet, erhm. :P
Visst skulle det vara kul om gedon kunde expandera, kanske få lite mer plats till warhammer, kortspel, datorspelande och allt annat man kan hålla på med nu... och kanske tillochmed lite nya grejer. :)
Då ökar dock risken ännu mer att man får in folk med lite långa fingrar.


En liten förening skulle ha sina fördelar också;
Alla känner alla, billigare hyra(?) och att det inte blir färre missförstånd(som den där olyckliga händelsen när man låste med en borste).

Det har ju snackats om att starta en ny förening och jag kommer självklart följa med dit, om det skulle bli aktuellt. :)

För mig spelar det ingen roll hur det utvecklar sig, båda alternativen verkar kul. ^^
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

carlsson

Föreningen behöver fler aktiva arrangörer! Fler personer som brinner för att vara förening! Fler personer som vill att det ska vara kul att komma till lokalen och lira!

Med fler arrangemang öppnar vi upp möjligheten för att dra dit nya personer. Fler arrangemang = fler medlemmar. Men samtidigt krävs att vi är aktiva på t ex skolor och fritidsgårdar, något som inte är helt lätt.

Just nu behövs det en Bidragsansvarig! Dvs en person som håller koll på vilka bidrag vi kan få. En sådan person skulle troligen hjälpa föreningen att stå på rätt rejäla fötter, jag är nämligen helt övertygad om att vi skulle kunna få bidrag till att t ex anställa någon. Nån som känner sig manad?  

Detta blev lite svamligt skrivet, men jag hinner inte skriva det bättre nu. Ni förstår vad jag menar! ;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com