Information om föreningslokalerna

Startat av mlkr, januari 22, 2015, 10.58

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Repostar Carlos text från FB här:

"Vi i styrelsen har blivit informerade om att vår nuvarande hyresvärd och ägare under 2015 önskar sälja byggnaden som inkluderar Armagedon. För närvarande har vi inte mycket mer information, men vi kommer att delge det vi fått reda på under årsmötet."
/Veni Vidi Vicious

Ewers

Tack för att du ser till att viktig information hamnar på forumet. Alla använder inte FB...

Med vänlig hälsning, F Ewers!

carlsson

Det är naturligtvis upp till var och en om man vill ha ett konto på Facebook. Själv är jag inte speciellt aktiv på Facebook och tycker mycket av det som skrivs är rent nonsens... Men det finns en stor fördel med Facebook och det är just möjligheten för föreningar, samfälligheten etc att kommunicera med sina medlemmar/likasinnade.

Jämför man aktiviteten på Facebook jämte vanliga forum så upplever jag - tyvärr - att Facebook har betydligt mer aktiva diskussioner. Och fler och fler hamnar där.

Min rekommendation är alltså att skaffa ett Facebook-konto. Det är ingen som tvingar någon att bli kompis med alla eller att läsa alla meningslösa inlägg. Man kan med fördel hålla sig till det man tycker är intressant.

Att skaffa ett konto enkom för att vara med på Armagedons sida är alltså ingen dum idé! ;)

/mina två cent

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Offtopic gällande FB:
Även om föreningen har en hög snittålder numera så riktar vi oss gentemot ungdomar.
Då FB har en åldersgräns utesluter vi de yngre medlemmarna en laglig väg att få information om vad som händer på/med/i föreningen om vi inte har forumet som den officiella informationskanalen.

Tomas Davidsson

Ewers