Förnyelse av skåpskontrakt 2014

Startat av mlkr, mars 04, 2014, 14.21

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Ett av styrelsen mål för i år är att få ordning på rutiner kring bl.a. Lokalerna. Nycklar, skåp osv.

När det kommer till skåpshyra har vi för 2014 tagit beslutet att de skåp som det inte skrivits nya kontrakt/betalats för när vi passerar sista April skall ställas till förfogande åt andra medlemmar.

Detta är egentligen inget nytt & vi hoppas förstås på att slippa behöva tömma skåp. Så glöm helt enkelt inte att göra rätt för er :)

kontrakt sitter tejpat på era skåp :)

Kommer vi till en punkt då vi faktiskt tömmer ett skåp kommer vi förvara innehållet under en skälig tid samt kontakta ägaren om upphämtning.




/Veni Vidi Vicious

carlsson


Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

mlkr

Vi hoppas slippa det men ja, vi tror det behövs :)


/Veni Vidi Vicious

mlkr

Styrelsen vill glatt & vänligt påminna de med obetalda skåpskontrakt att detta är sista månaden ni har chans att förnya dessa för 2014. Är inte detta gjort innan sista April kommer vi att klippa hänglås, tömma skåp & förvara innehåll en kortare period innan vi tar beslut om vad som ska göras med innehåll enligt det tidigare avtal som ingåtts av skåpshyresgäst. Detta är även informerat om via FB samt att det sitter anslag i föreningens lokaler.

Vet du som medlem om att någon ännu inte förnyat sitt skåpskontrakt så hjälp gärna oss i styrelsen att informera dessa individer.

Skåpskontrakt skall vanligtvis förnyas senast sista mars men styrelsen har valt att i år ge uppskov till sista April för att minska risken att behöva klippa upp skåp för medlemmar. Med detta beslut samt med tidigare information i ämnet anser vi i styrelsen att vi gjort vad vi kan i frågan & hoppas slippa behöva klippa upp skåp i maj.

/Vänliga hälsningar Armagedon's styrelse
/Veni Vidi Vicious

mlkr

/Veni Vidi Vicious

Kari

18 är väl mitt skåp? Föreslår att ni isf lägger ner tid på att hitta kontraktet som jag skrev på förra månaden.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Ola

Citat från: Kari skrivet april 29, 2014, 14.49
18 är väl mitt skåp? Föreslår att ni isf lägger ner tid på att hitta kontraktet som jag skrev på förra månaden.

Vem tog emot kontraktet och pengarna?  ;)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

hake

Jag förstår efter samtal från Ivar att ni har tömt mitt skåp. Var förvaras mina saker undertiden och när kan jag hämta dem?

För övrigt tycker jag att det borde gå att lösa kontrakts/betalningsfrågan på ett enklare sätt än att jag måste söka upp en styrelsemedlem. Jag är på föreningen och spelar rollspel, vissa perioder är jag där väldigt frekvent (några ggr per månad), andra perioder blir det inte alls lika ofta på grund av att de kampanjer jag spelar i har tillfällig paus. Så råkar det vara just nu och jag har inte varit på föreningen sedan i slutet av februari. Dock har jag haft mitt skåp i många år och alltid skött betalningen så det känns tråkigt att få skåpet tömt.

Jag har ett ganska så hektiskt liv just nu (köpt hus och fått en dotter i februari) så jag hänger inte på föreningen som vissa andra, det innebär dock inte att jag inte tänkt betala för skåp och mitt medlemskort.

Om det nu är så bråttom att få in de pengarna som ett litet skåp kostar per år kan man inte i så fall göra det möjligt att betala in via nätet?

//Missnöjd med att fått mitt skåp tömt! Hake.

mlkr

Hej Hake,

Ett av styrelsens mål för i år är att få ordning på rutiner kring bl.a. lokalerna - Nycklar, skåp osv.
När det kommer till skåpshyra tog vi beslutet att de skåp som det inte skrivits nya kontrakt & betalats för när vi passerar sista april skall ställas till förfogande åt andra medlemmar. Vanligtvis är det sista mars som gäller (denna info finns på skåpskontrakten) men vi sköt på detta i år för att ge alla god tid att få informationen. Vi har använt oss av forumet, FB & anslagstavlan i lokalen för att nå ut med information om detta till alla föreningens medlemmar.

Årets styrelse fann det nödvändigt att ta & verkställa ovan beslut då det inte fanns fullständig dokumentation på vilken medlem som hyr vilket skåp. Vi visste helt enkelt inte fullt ut vilka skåp som hyrdes av nuvarande medlemmar och vilka skåp som bara stod låsta & bortglömda sedan länge. Ditt skåp var tyvärr ett av de som vi saknade dokumentation på. Det har i efterhand visat sig att vi fick flertalet små och stora skåp tillgängliga för våra medlemmar vilket vi ser positivt på. Vi har även sett att inkomsterna till föreningen från skåpshyror tydligt gick upp i år - så beslutet har redan gett positiva effekter.

Det är tråkigt att ett av skåpen som tömdes hyrdes av dig. Men då avgift för året inte betalats i tid (trots förlängning på sistadatum) så öppnades och tömdes detta samtidigt som de andra skåp som var obetalda. Någonstans måste vi ju ändå ha ett slutdatum och sedan några år tillbaka är det sista mars, något som vi sköt på i år för att ge alla chansen att teckna nytt kontrakt. Du kan självklart komma in och lösa nytt medlemskap och skåpskontrakt för i år & det material som fanns i skåpet förvaras på föreningen. (Det finns vanligtvis styrelsemedlemmar i föreningslokalerna under torsdagar & lördagar)

Angående betalning över nät är det en mycket bra idé :) Jag ska ta upp förslaget om detta med övriga i styrelsen och vi återkommer om det blir förändringar för kommande år!

Hoppas detta ger svar på dina frågor och ha en fortsatt trevlig vecka!
/Marcus Mellqvist - vice ordf. styrelsen.
/Veni Vidi Vicious

carlsson

Swish, iZettle, PayPal, Bank/Postgiro är också andra typer av betalningsmedel man borde kunna använda sig av i dag. Kolla på detta!

För övrigt förstår jag inte hur du kan ha missat infon Hake! Som Marcus skriver; Forumet och Facebook är två digitala platser det har stått på länge...


Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

hake

Tack för informationen Martin. Jag förstår att det måste till ett datum och att det ska betalas för nämnda tjänst. Jag är inte emot detta, jag tycker bara att det borde gå att ordna förlängningen digitalt då det ibland finns skäl som gör att medlemmar under perioder inte är på plats lika frekvent. Det hade underlättat livet för mig i alla fall.

Och Carlsson, jag har väl inte skrivit att jag missat infon? Den har dock varit något otydlig och jag fick inte klart för mig att skåpvräkningen även gällde de små skåpen innan de faktiskt skedde. Och då försökte jag via telefon (jag var i Malmö den veckan) få dem att inte tömma mitt skåp då jag ville ha det kvar men det gick man tydligen inte med på. -Det tyckte jag var lite väl strikt...