Civilization IV

Startat av oscar, oktober 31, 2005, 11.00

Föregående ämne - Nästa ämne

oscar

Har prövat Civilization IV. Eftersom jag tycker att Civ III är ett av världens roligaste spel måste jag säga att jag är helsåld. Grafiken är uppgraderad, systemet med goverment types är omgjort, relationerna till andra civilisationer fungerar, man har lagt till ett system med religion som är grymt bra osv.... Det enda som jag tycker är lite halvkass är att det tar en stund att vänja sig vid gränssnittet. Men det beror nog på att jag är så van vid Civ III.

Rekomenderas varmt.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Clifford

Är inte lika såld...snyggt och genomtänkt men det händer så mycket att man aldrig får den där känslan av kontroll man har i Civ3. Dessutom är det svåröverskådligt på grund av för mycket info på skärmen åt gången. En miljard siffror blir bara grötigt...

oscar

Man måste ge det en chans att mogna lite grann. När man har vant sig är det riktigt mysigt. Detta är ett av de spel som faktiskt blir roligare ju mer man spelar (till skillnad från nästan alla andra spel jag känner till). Det är mycket nytt, men jag måste säga att jag tycker det är skönt att Civ IV inte är en påbyggnadsmodul till Civ III.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Clifford

Ja, du har rätt. Fan vad jag är totalt fast nu...det är superkul! Trodde inte jag skulle fastna, men nu sitter jag här och ska spela hela natten  :roll:

oscar

Förstår vad du menar. Klockan är 01:12. Börjar jobba 07:00. Kanske dax för mig att lägga av nu...
Men, jag är ju Brekal liksom...

Freij


oscar

:lol:  :lol:  :lol:
Men, jag är ju Brekal liksom...

Clifford

Varning för internetslang:
*asg*

Meldon

Jag kan ju inte spela spelet.. dom verkar ha något problem med ATI grafik kort.. :(
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Niklas

Inte bara ATI...  mitt POV geforce4 ti4200 har oxå det svårt. Måste ändra min upplösning till 800*600 och även ändra antalet färger till 16 istället för 32. Sen funkar det... ett tag. Sedan så börjar det att bli förvrängd grafik. enheterna försvinner och skärmen blir delvis svart.

Känns som om de släppte spelet för tidigt.

Meldon

Men du kommer ju iaf in i spelet.. jag kommer inte ens fram till menyn..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Clifford

Civilization 4 kommer med ett systemkrav på 100 i IQ, annars kan man inte spela sägs det. Kan det vara problemet?
:wink:

oscar

Har ett ATI Radeon 9800XT. Fungerar alldeles utmärkt för mig.

Har du kollat in nedanstående länk?
http://www.2kgames.com/civ4/support_ati.htm
Men, jag är ju Brekal liksom...

Niklas

Tror att problemet är att det bara funkar om man inte har ett orginalspel...  :wink:

Meldon

Nu har jag gjort allt som står där men de funkar fortfarande inte.. de e nog spelet som inte gillar min dator..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies