Klubbmästerskapen

Startat av dilba, augusti 10, 2005, 02.59

Föregående ämne - Nästa ämne

dilba

Då är det tid för vår årliga lekstuga.
Datumet blir den lördagen den 3 september. Om det är fett många som inte kan då så kan vi flytta fram det.
Det kostar 50 kr att vara med och man ska senast betala måndagen
den 29 augusti. Man kan betala på turnerigen men då kostar det
100 kr. Det kommer att bli fett bra priser.
Vi kan ha den kostands fri men då för ni säga det.

Man kan få 0, 5 eller 10 poäng i målning och man
kan få lika mycket poäng i komp.
K0pmen är subjektiv och bestäms av mig.
Jag kommer då att se alla listor så det vore bättre om någon
som inte var med håller i kompen men det blir svårt.

WSIVIG eller vad det heter är inte extremet noga.
Och man behöver inte ha exakta modeller. DVS man kan
ha en brettonia general som en empire general.

Gunila och Heavy kommer att hålla i det admnistativa på
turnering och reglerna kommer den berömda 4+ tärning hålla i.

Om ni har ideèr så skriv det nu.

Ewers

Jag tycker verkligen inte att vi skall ha målningspoäng!!!

Vad händer om jag skulle vinna en massa pengar och köpa en av emils arméer? Skulle vi två få mest poäng och alla andra lite mindre, eller skulle det tas i beaktning att jag inte målat själv?

Ha istället ett separat målarpris och köp emil någonting snyggt. Det är faktiskt så tråkigt med målarpoäng som blandas in i själva turneringspoängen att jag defenitivt inte kommer betala för att spela i en turnering som jag vet att jag inte kan vinna på något sätt enbart för att jag ligger fett efter redan från start.

/F

Apanpapan

Jag tänker inte betala för att vara med i en turnering. Jag skiter i priser. Jag vill bara ha Nurgle Cup.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

dilba

Jag kom på att vi alltid har samma pris på gedonmästerskapen så det kommer inte att kosta något att vara med.
Målningen och kopmen kommer att inte ha någon större betydelse
men om 2 armer kommer på samma poäng tycker jag att den
snyggaste ska vinna även om jag också hatar målnings poäng.

Apanpapan

Klart det ska vara målningspoäng. Folk som har lagt ner massa tid/pengar på figurer ska ha en fördel. Sen om man målar själv eller hostar upp massa pengar är ovidkommande.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Det gäller ju att man har god smak och känsla för stil även om man betalar för en snygg armé istället för att måla den, så man köper en snygg armé...:wink:

Med andra ord kommer Ewers inte kunna få några poäng hur han än gör....

deadbolt

Citat från: "Apanpapan"Klart det ska vara målningspoäng. Folk som har lagt ner massa tid/pengar på figurer ska ha en fördel. Sen om man målar själv eller hostar upp massa pengar är ovidkommande.

sant...
tycker inte heller turneringen skall kosta något.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Heavy

Jag vet inte.. Jag kan förstå känslan att arrangemang inom föreningen ska vara kostnadsfria, men samtidigt.. Det är kul med priser, även om man inte vinner nått. Om inte annat för att göra någon av ens föreningskamrater glada som 4-åringar över sina nya figurer/whatever.

Nånstans känner jag att folk är rädda för att göra sig av med futtiga 50 spänn, och det känns lite fånigt då vi trots allt är vuxna personer som slänger ut mer pengar i månaden (veckan?) på skit vi inte behöver..

Betalar gärna för roliga arrangemang med lite skoj happenings runt omkring, oavset om det handlar om att betala 50 pix för ett klubbmästerskap eller 2 papp för att åka på WhateverCon i en annan stad..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Patrik

Blood for the blood god.

Martin Larsson

Poängen när Emil införde komp och målningspoäng var för att få folk att vänja sig vid saker som är vardag och standard på alla turneringar om man kanske åker på. Dvs dessa poäng är alltid med(fast i större andel finns på alla turneringar) när man åker iväg och spelar, mao hör det till spelet i Sverige :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Gunilla Hellén

Jag kommer ändå alltid sist fast i år kanske jag vinner. Fast det är klart, mina små alver kommer aldrig fatta att de inte är orcer och dessutom ligger målningspoäng väldigt  långt bort med tanke att den där j-a armén aldrig blir klar. Det har ingen som helst koppling till mig eller min ovilja att måla just  dom figurerna, jag lovar.

dilba

Det blir den 3 september. Det kostar inget att var med.
Måling och komp poäng blir som jag har sagt.
Jag kollar på alla armer utom magic items och assaisns mm och
sätter kopmen. Skulle en arme ha får mycket ost prylasr så sänker vi kompen direkt.
Jag kommer räkna med att te x undead dpelar med boken och staven.

Martin Larsson

Citat från: "dilba"Det blir den 3 september. Det kostar inget att var med.
Måling och komp poäng blir som jag har sagt.
Jag kollar på alla armer utom magic items och assaisns mm och
sätter kopmen. Skulle en arme ha får mycket ost prylasr så sänker vi kompen direkt.
Jag kommer räkna med att te x undead dpelar med boken och staven.

Eh...vilken jävla stav då :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dilba

Inte fan vet jag ved det är. Den med flytta på enheter.
OST kanske den heter.

Robin

Det är också en bok, ditt sär.

Han menar Cursed book (-1 to hit) och Book of Arkhan (flytta enheter). Bra om man har koll, Dyne.... Särskilt om man skall sätta subjektiv komp, DOH.

Sen vore det märkligt om du fick glo på allas armélistor först men ändå skulle deltaga...
Jag vann combat med 13.