40K-skirmish

Startat av Barcus, maj 25, 2004, 00.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Citatså Fredrik du borde spela nu snart så jag kan dö som jag brukar göra när jag lagt ut en massa pengar på att skaffa mig en ass cool model att spela med....

En gång är ingen gång...

Som det ser ut nu kommer jag vakna bakfull i gräbbestads härad på söndag och kommer komma till borås lagom tills att gå till jobbet. Det kommer alltså inte att bli en spelning i skrivande stund. Får bli helgen efter det i så fall. En helg i taget... 8)

BaBOOM

Tycker hela grejen är väldigt intressant o funderar starkt på att joina spelkretsen, med min space marine sniper scout.

Men när jag satt o kollade på vilken gubbe jag eventuellt skulle lira med, kom jag att tänka på ett annat spel detta liknar, nämligen inquisitor. Hur kommer det sig att ni inte lirar det? Där finns det ju befintliga regler o ett bra mkt större utbud av konverteringsvänliga modeller?

Iofs, kanske man inte får skjuta bolter i power armour, men... :)


OBS detta är ingen kritik, utan endast en (eller ett par) fråga(/frågor).
the car\'s on fire and there\'s no driver at the wheel
and the sewers are all muddied with a thousand lonely suicides
and a dark wind blows

/Godspeed you black emperor - Dead flag blues

sebbe

Citat från: "BaBOOM"Tycker hela grejen är väldigt intressant o funderar starkt på att joina spelkretsen, med min space marine sniper scout.

Men när jag satt o kollade på vilken gubbe jag eventuellt skulle lira med, kom jag att tänka på ett annat spel detta liknar, nämligen inquisitor. Hur kommer det sig att ni inte lirar det? Där finns det ju befintliga regler o ett bra mkt större utbud av konverteringsvänliga modeller?

Iofs, kanske man inte får skjuta bolter i power armour, men... :)


OBS detta är ingen kritik, utan endast en (eller ett par) fråga(/frågor).
visst finns det ett bra utbud, men att skaffa sig en modell för närapå 200 kronor är inte så intressant för de flesta medverkande då sannolikheten för att ens karaktär får bita gruset är överhängande, när man istället kan låna modeller av spelledaren eller använda sina egna befintliga modeller istället.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Dessutom är föreningens terräng strikt 28 mm skala. Tror inte det finns mer än ett fåtal prylar som funkar i Inquisitor skalan, om inte baBOOM vill bygga dem då ;)

BaBOOM

terrängen ja. jo det var något jag inte tänkte på.

jaja, var bara en idé då jag tycker modellerna är snygga.

min scout får visa vägen istället då.

när är nästa speltillfälle då?
the car\'s on fire and there\'s no driver at the wheel
and the sewers are all muddied with a thousand lonely suicides
and a dark wind blows

/Godspeed you black emperor - Dead flag blues

Ewers

Det blir spel söndagen 27/6 kl 13.30

Vet att jag skrev att det roligen inte skulle bli spel men det blev ändring på det.

Ses förhoppningsvis imorgon!  8)

Barcus

Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Niklas

Regeringen hälsar att du ska få en spark på baken... Jag kommer förbi!  8)

Ewers

SL rapporterar att det gick väldigt bra för gänget senaste spelningen och att det smiskades en stor hord orchstjärt. Max Xp delades ut av en inpregnerad SL.

Vad jag vet så är jag ledig på fredag kväll och skulle kunna lira. Är det en bra dag för mina små lamm?
/F   8)

Niklas

Kan nog kanske vara med om det inte blir lir på lördag för vår del...

Meldon

Fredag e nog den enda dagen jag kan vara med på så de låter helt utmärkt.. bara de e efter kl 17.00
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Barcus

helt räser kass juh kan köra nån gåmg efter 21:00 i så fall men det är bara om det spelas så länge....
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Ewers

Jag kommer vara på geddon under kvällen och kör ett scenaroi om det finns folk som vill spela. Det blir tidigast 17.00 och kommer inte bli alltför sent. Jag kommer dessutom inte att kolla här mer idag.

/F   8)

Lobotommie

Krig!?!?!?!?! :twisted:
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Ewers

Blev inget i fredags då jag istället for på födelsedagsmiddag. Ibland blir det så när man verkar ha ett liv också...  :oops:

Får se när det blir nästa gång.

/F   8)