Ny Skirmish-kampanj WFB

Startat av Dale, december 30, 2004, 19.34

Föregående ämne - Nästa ämne

Dale

Jag har för avsikt att dra igång en ny kampanj. Denna gång kommer karaktärerna att dyrka chaos, och samtliga är magiker.  Jag tänkte ha en liten samling på söndag 2/1 vid c:a 15:00 för de som är intresserade. Kom och ha åsikter!

/Dale

Huggorm

T 2, S 2, Ld 5... Man ska vara jävligt fragil i början tycker jag. Tyvärr kommer nog inte jag kunna vara med så mycket :( Kan du inte starta en forumsbaserad kampanj istället  :lol:
Död åt Tengil!

sebbe

jag spelade lite vampire: masquerade på datorn häromdan och man kan ju sno lite av deras upplägg där man har humanitypoäng, vilket man lätt kan översätta till demondyrkan eller dylikt. kan jämföras med starwars där man kan bli dum jedi/god jedi lite grann
hur besatt är man, hur lätt blir man avslöjad? ju mer onda saker man gör, desto ondare blir man och sen kommer meddling cleric och försöker ha ihjäl en osv.

tyvärr kan jag inte vara med på söndag, min pappa fyller år.
dessutom är jag i fjällen.
kanske nästa söndag om det blir någonting då. eller söndagen efter det.
eller fredag om en vecka, det kanske går.

förresten, hur kommer karaktärsskapandet vara upplagt? är det mycket tyngd på karaktärer, ska man ha någon slags "fasad", något riktigt yrke eller dylikt? helt enkelt, om man inte kan vara med på söndag och ändå vill fundera på en karaktär, vad ska man tänka på?

edit: kommer det finnas möjlighet att designa sin egen magi, det vore kul. isåfall ska min karaktär kunna förvandla sig till en fisk. typ en senapssill eller något.

kanske dags att gå och lägga sig nu =/
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Tja, olika skolor av demonmagi finns ju, det man behöver är summon-spells, mindcontrolspells och annat "typiskt ondskefullt" som inte täcks av WHFB-spells.

Ewers

Jag vill vara med jättemycket!!!

Dessutom är jag ju den ende i gänget som har lång erfarenhet av att spela en magiker i WFB-skirmish...   :wink:

/F   8)

Huggorm

När ska det spelas?
Jag kommer hem imorrn o stannar till den 16e
Död åt Tengil!

Dale

Det blev ingen genomgång i söndags, så jag vill ha en genomgång/ karaktärsskapande på fredag och eventuellt kanske ett första uppdrag. Alla karaktärer är Chaos sorcerer, och kommer från Chaos Wastes upp i norr. De skall tillsammans bege sig till Empire för att samla ihop ett par beastmen-gäng för att koordinera dessa att attackera olika ställen samtidigt. Man kan välja att tillhöra vilken gud man vill utom Khorne, eller man kan vara undivided om man vill. Mer info på fredag runt 18:00.

/Dale

Huggorm

vad tycker du om chaosnecromantiker :) resa skelett av de som dödats under striden. (lite som skillen revived i diablo).
Död åt Tengil!

Meldon

Jag vill nog oxå vara med.. kommer ner på fredag om jag blivit frisk tills dess..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

sebbe

blev det något i fredags eller?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Huggorm

jepp, vi slet en empire armé i stycken.
Död åt Tengil!

Kalle

har ni redan börjat med att spela eller kan jag vara med? :roll:
Estoy solo mirando!

Kalle

dum fråga föresten... omformulerar... kan jag vara med?
Estoy solo mirando!

Ewers

När är det tänkt att lira nästa gång?

/F

Dale

Till helgen är tanken, men jag återkommer med vilken dag det blir. Man kan göra karaktär och hoppa in då.

/Dale