DATUM för 40K-turneringen, 22/1 2005 (2 Lördagar efter Egon)

Startat av Robin, december 23, 2004, 13.02

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

Nej nej nej....


"Woo! Guard today! Target rich environment!"

'That Armoured Company just deployed nine telephone poles behind that hill.'

"Telephone poles?"

'And now they all caught fire.'

"INCOMING!!!!!!"


Nånting i den stilen i alla fall :).

Jaja, om jag vinner i år så får jag ju skryta i alla fall, om inte IG vinner så vet jag inte vad jag gör.... Då får fanimig IG-spelarna ta och överväga att sluta spela 40k helt (eller köpa nya tärningar.... :) )
Jag vann combat med 13.

emil

Vad är det med Icke Godkänd som gör att dom måste vinna? Är det alla menlösa barns dag eller vad?

Martin Larsson

Citat från: "Robin"Vad är det som är oklart, din sege jävel? :)

Det som e oklart är om du skulle kunna ta och bli mer organiserad än innehållet i en mixer som gått en kvart, dvs ge f*n i att byta datum varannan vecka, hur det än bestämms så kommer turneringen att krocka med minst en annan grej, live with it, och sluta vela :evil:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Jag skall måla hela världen i ljusblåt med vattenfärg och se till att Tyraniderna vinner!!! Om jag får tummen ur...  :roll:

Annars kommer Emperor´s Ghosts att rocka fett, sno bucklan och hånskratta åt er andra loooosers.  :twisted:


/F

Martin Larsson

Citat från: "emil"Vad är det med Icke Godkänd som gör att dom måste vinna? Är det alla menlösa barns dag eller vad?

Nja, Ordnance Weapons har blivit sjukt mycket bättre i 4:ed (numera AKA Ostbrickor) och IG brukar ju vara nedlusade av dessa vapentyper :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

De arméerna som finns på Geddon (i.e. Black Templars, Blood Angels, Marängs of the Gös, Army of Huttihutt etc) har allihop blivit lite sämre, förutom IG som blivit bättre.
Jag vann combat med 13.

Ewers

Kanske skulle jag damma av mina gamla IG och återuppleva fornstora dagar då helgat dess namn flög över universum...  :roll:

/F  8)

Hail Sigmar

Tjena gott folk!
Jag kan inte delta i 40k tuneringen i år, då jag ska spela rollspel. Hade kunnat delta nån gång av de andra 2 utsatta datumen som kommit och gått, trist!
Hoppas att en IG spelare vinner

Lycka till allihopa.

Mvh
Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Martin Larsson

Spännande och se vad folk prioriterar, geddons KM i 40k eller ett rollspelspass :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Hail Sigmar

Absolut, WIF gick ju iallafall före & ett födelsekalas oxå för den delen, hmm... I det här fallet är det lättprioriterat.

Mvh
Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

emil

Fan va trist! Vem ska man då häckla när det går kasst?  :wink:

Ewers

Regelfråga: Tyranidernas "lobba sporemines krokofant", använder den samma regler som övriga Ordnance-vapen?

Dvs man placerar ut minan och scattrar 1D6 (slår två väljer högsta om man skjuter indirekt)

/F

Ewers

Då det inte kommit upp några tider eller så tar jag mig nu friheten att bestämma tiderna. De är dessutom ärligt stulna från Egon cup och borde därför fungera utmärkt!

Schema för turneringen:
LÖRDAG
09:00 – 10:00 Samling och förberedelser.
10:00 – 13:00 Kriga.
13:30 – 16:30 Kriga mer!
16:30 – 17:30 Mat för hungriga. Pizzabeställning eller Armagedonkiosken.
17:30 – 20:30 Kriga ännu mer!?
21:00 – 24:00 Kriga mest!!!


Hoppas du inte tar illa vid dig Robin.

/F   8)

Martin Larsson

Citat från: "Ewers"...

Hoppas du inte tar illa vid dig Robin.

/F   8)

Det borde han inte göra, nu slapp han ju anstränga sig själv :idea:

Citat från: "Ewers"Regelfråga: Tyranidernas "lobba sporemines krokofant", använder den samma regler som övriga Ordnance-vapen?

Dvs man placerar ut minan och scattrar 1D6 (slår två väljer högsta om man skjuter indirekt)

/F

Det klarnade väl inte helt igår men tipset är att det som står i codexen gäller före regelboken i specialfall...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

I is da best :)

I is da best :D

I is da best :twisted:


Till nästa år kommer allt vara mycket bättre ordnat så det så och jag kommer vinna igen :roll:


..."Lady, what shall we do with the Eldar captives?"...
..."Take their soulstones as souveniers, then give their pityfull lives to glorious slaanesh
" :twisted: ...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.