Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Zebulon

Citat från: "carlsson"Någon annan får gör pinsamma djupdykningar i mitt ställe!  :roll:


Det är lugnt, jag täcker för dig.... :D
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

Kort resumé:

tis 16/8: Avreser, i flera fall lätt bakfulla, från byn Niepolomice. Har med tre personer från byn som skall några mil uppåt floden. Släpper av byfolket.
Blir någon timme senare beskjutna från östra stranden men Junk reagerar snabbt och ger effektiv nedhållande eld. Mot kvällningen blir båten beskjuten från en mindre stuga. Rp svarar med välriktad kulspruteeld samt en spränggranat från grk'n. Går i land och samlar information, tar en fånge och reser sedan vidare några km. Fången tillhör "regeringstrupper" utsända från Lublin, vilket är huvudstad för den sovjetuppbackade polska regeringen.

ons 17/8: Fången släpps iland tidigt på morgonen. Fletch lagar en god amerikansk frukost. Styrman Uller frågar Rp om de vill färdas tillbaka till Krakow, Rp avböjer. Regnar en ordentlig skur på fm. Passerar en plundrad by.
Kommer fram till den halvtrasiga bron vid Szczucin och kommer fram till att den måste sprängas bort. Några timmar senare är bron riggad för sprängning.

Tors 18/8: Tidigt på morgonen sprängs bron till höga hurrarop och glada tjut. på em ser Rp två små motorbåtar som kommer i mötande kurs. De vänder tvärt och åker iväg. Det blir en hätsk diskussion om huruvida man borde ha skjutit eller ej.
Passerar byn Gawluszowice som är plundrad och öde. Butch opererar en skadeskjuten besättningsman med assistans av Guttan och Loverman.

fre 19/8: Vaknar av att regnet öser ner. Regn hela fm, båten ligger still.
Fortsätter på em, kommer till byn Baranow Sandow som anfallits och plundrats av flodpirater. Undersöker byn med omgivning, rastar hästarna och träffar civilister från grannbyn som vill idka byteshandel.
Finner en smal dold tunnel som leder till grottrum. Junk blir attackerad av 100 panikslagna råttor och blir illa biten/riven. När Rp håller på med att förbinda henne anfalls de av "civilisterna från granbyn". En mycket intensiv eldstrid senare är fienden nedkämpad och flera av Rp skadade.
Rp tar med värdesakerna från grottan ner till båten och lägger sig för ankar mitt på floden.

/F

Zebulon

Ni hittar en dagboksanteckning!

"Kära mor och far,

jag fattar inte varför Ivan var så mån om att lägga vantarna på östeuropa; när regnet inte står som spön i backen är det så varmt att hjärnan kokar. Det är inte bra för moralen. Och inte blir det bättre när Pawel skakar hand med ena handen och knivar oss i ryggen med den andra. Vi är ett gäng som har tagit oss en bit på väg nu, och än så länge mår vi bra. En är flottist förresten. Vi har kommit på en båt nu så övriga är väl också flottister antar jag. Vet inte vad vi är i morgon. Inte flygvapnet i alla fall! Dagarna går långsamt när vi inte måste slåss. Jag har börjat uppskatta de långsamma dagarna. Det är inte som i sydamerika. Vi gör ingen nytta längre. Men vi fick spränga en bro i går. Mazel tov! Annars är det mest andra som står för förödelsen. Oy vey! Inte för att jag tycker särskilt synd om Pawel. Måste sluta, vi ska snart lägga till vid en by. Den ser lugn och fin ut. 205 kulor kvar. Hoppas Pawel sköter sig
"
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

carlsson

Meddelande från SL:
Nästa spelning söndag 5/9 kl 13-2130.

Vilka kan?
Carlsson kan inte

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Den Gamle

Jag börjar jobba i Götet vid 22 men kan vara med fram till 19-20 snåret.

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Tamara

Hej

jag tror jag kan.
Min mama är på besök men jag tror det funkar ändå!

Gobbos Spider

I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Niklas

kanske kan en stund. ska på kalas under dagen

Zebulon

Kan ej. Åker till KD för att fira av farsans pensionsgång.[/url]
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Torbjörn


Manfred Fisk

Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Ewers

Hej!

SL är åter från Kreta och full av energi. Vi kör sagda datum med dem som kan.

Kram!

Ewers

Hej igen!

På söndag smäller det igen. SL är full av idéer och har hunnit tänka på en massa regelfrågor. Kommer inleda med nya regler för läkning och vård. Sjukdomar är också intressant...

Kommer finnas möjlighet till hjältemod, tuffa manövrar och fläskig action om så önskas. Dessutom listighet och lömskhet.

Kram /F 8)

Manfred Fisk

Dumdristighet och idioti då?
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Ewers

kort resumé av spelning 15

Drottningen seglar vidare lördag morgon och når nästa ort vid lunchtid. Här blir båten beskjuten av fyra kulsprutor i lika många värn samt av en 30mm grk. Macrostridsregler prövades med 30sek stridsrundor och en heroisk strid utkämpas. Hard lastar iväg ca 4500 skott med sin DShK, Junk ungefär lika mycket med sin M2HB och några granater med er grk. Loverman skjuter fem skott och sänker fem motståndare. Efter att ha nedkämpat allt motstånd på stranden bedömer Rp att fienden är bruten och landstiger. En kort kontakt med lokalbefolkningen tas och Rp konstaterar att ännu en polsk tätort är räddad från marodörer. I staden plockar Rp upp en amerikansk sjöman som hållits fånge av busarna (Nisse har en ny karaktär).
Cleatus tar med en liten motorbåt på släptåg.

Nästa stad drottningen kommer till har ett litet varv och Adam vill genomföra reparationer i docka. Staden har en organiserad ORMO (militärpolis) och det finns en god administration. Väl valda Rp tar sig en bläcka på stan och Cletus spelar bortamatch med springnota.

På söndagen blir staden attackerad och med krigslist luras stadens ORMO att vända sitt försvar mot fel håll. Rp uppmärksammar anfallets sanna riktning och blir beordrade att hjälpa stadens ORMO (vilket dom inte har något emot då de vill skydda Drottningen).
Rp använder Cletus nya motorbåt för att ta sig över till andra sidan floden i en lömsk kringgående manöver. En snabb plan fastställs efter att läget värderats, därefter börjar framryckningen. Plötsligt stöter tätmannen Guttieres på en fiendepatrull och en vild eldstrid utbryter. 30 sekunder, två handgranater och ett hundratal skott senare är fienden nedkämpad eller driven på flykt.

Samtidigt som alla ser sig om efter en eventuell skadad kamrat hör de med radio hur Hard ropar "För helvete, det är ju ett helt jävla kompani ute på fältet!!!".


Nästa spelning kommer bli en tärningsrullarspelning med strid från första sekunden. Rollpersonerna är mitt uppe i en stor strid med flera olika enheter inblandade och det kommer vara en farlig spelning.
Därför ser jag gärna att så många som möjligt är med på nästa spelning och funderar på att lägga den på en lördag för att veta att man kan köra klart en eventuellt utdragen invecklad strid.

Kram /F