Tågspel?

Startat av Beast, juli 23, 2006, 12.49

Föregående ämne - Nästa ämne

Beast

Med tanke på att jag har semester v. 31 och 32 så skulle det vara roligt att spela något kul spel på Geddon. Det som skulle vara mest intressant är tågspel. På Lincon passade jag ju på att köra 1826 och 1870, så det som är intressant nu är 1856 - den variant som spelas i Upper Canada, dvs den del av Kanada som ligger i nedre delen av Kanada.

Antal spelare: 3-6. Det är mer intressant ju fler man är. Regelgenomgång kommer att hållas vid behov.

Någon intresserad?
War is justice,
death to all kinds of humans

Daniel

Är mycket intresserad, har inte spelat någt spel 18xx-serien men vill gärna prova på. Jag har själv semester v. 32 men kvällar i andra veckor fungerar fint för mig med (Om det nu går att köra på 4-5h).

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

sebbe

Citat från: "Beast"Upper Canada, dvs den del av Kanada som ligger i nedre delen av Kanada.
jag fattar ingenting.

men tågspel är kul vill jag minnas, var ett tag sen jag spelade, kommer inte ens ihåg vilken sort det var.

om vi inte kommer hålla på alltför sent så kan jag vara med nästan närsomhelst de närmaste fyra veckorna förutom mån-tors v31 och 33.
då räknar jag med att vecka 30 börjar imorgon.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Daniel

Citat från: "Daniel"Är mycket intresserad, har inte spelat någt spel 18xx-serien men vill gärna prova på. Jag har själv semester v. 32 men kvällar i andra veckor fungerar fint för mig med (Om det nu går att köra på 4-5h).

// Daniel

Tyvärr ser det ut som att jag endast kan ett par dagar i v. 32 så blir det då, får jag återkomma med besked om jag kan deltaga!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

soulreaper

aldrig spelat 18xx spel, men såg roligt ut när jag kollade lite på lincon. Veckor håller jag inte koll på bättre med datum, nu kommer jag dessutom inte jobba jättemycket mer, säg ett datum om jag är ledig så kan ni räkna med mig
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Brain

Jag vill! Har bara ont om lediga dagar....

Vad sägs om Söndagen den 13? Lördagen är ASL-dag och tar upp, i alla fall min, tid (kostar att ligga på topp)
Tomas Davidsson

Beast

Citat från: "Brain"Jag vill! Har bara ont om lediga dagar....

Vad sägs om Söndagen den 13? Lördagen är ASL-dag och tar upp, i alla fall min, tid (kostar att ligga på topp)

Den 13e går bra för min del. Men eftersom det är arbetsdag på måndagen så får vi väl köra igång hysat tidigt. Det kan ju ta lite tid.
War is justice,
death to all kinds of humans

soulreaper

Jag vill jättegärna spela!!!  men jag har kassa arbetstider och kan börja spela runt 16:20 på söndagen men jag antar att detta inte går så bra för folk med 7-16 jobb
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Beast

Citat från: "soulreaper"Jag vill jättegärna spela!!!  men jag har kassa arbetstider och kan börja spela runt 16:20 på söndagen men jag antar att detta inte går så bra för folk med 7-16 jobb

För mig är det inga problem, eftersom jag börjar kl. 15.45 på måndagen.
Och det går väl att köra ett parti på sex timmar. Engelsmännen klarar ju det på typ fyra timmar. Har man bara haft regelgenomgång innan, så att man kan göra igång typ direkt så borde 16.20 kunna gå.

Men jag får väl göra ett upprop och se hur många vi kan bli på söndagen.

UPPROP!
War is justice,
death to all kinds of humans

soulreaper

Kan efter 16:20 behöver regelgenomgång
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun