Dioramabyggarworkshop

Startat av Dale, juni 20, 2004, 20.55

Föregående ämne - Nästa ämne

Björn

Citat från: "Ewers"Sebbe: Det är ok om du inte kan komma även om du anmäler dig för det finns ju ingenting viktigare än den svenska värnplikten!!!

/F

:lol:

sebbe

jag kommer. jag vet inte när, bara. björn sa att det började 11:00, men det låter lite väl tidigt, så jag chansar väl på att ringa ner och kolla hur det står till när jag vaknar, sen får vi se.
eller nåt.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

13.00 imorgon lördag

Ewers

Första kursdagen var givande och rolig! Jag lärde mig en massa och de med mer talang lärde sig nog mer ändå. Vill tacka mr L för en bra början.
Har klurat lite på scenariot och kommer att bolla ideerna under nästa pass.
För dem som missade första passet så är det bra att veta att man kan vara med på andra helgen ändå. Dock uppskattas om man anmäler sig via nätet som tidigare (om man inte var med förra gången alltså).

Mvh /F   8)

Martin Larsson

Det här känns som en görbra grej för föreningen.
Det är inte speciellt svårt att bygga terräng till olika saker, och nu lär sig massa folk det, förhoppningsvis leder detta till snygga dioramor, samt mer schysst terräng till figurspel, samt tillhörande skirmishkampanjer.
Keep up the good work :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Hur har det gått egentligen med det hela :?: Kommer det att finnas något snyggt diorama på BSK i år...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

vad jag vet har vi en kulle och några hus, vi behöver lite modeller, ett scenario, lite gräs, samt smådetaljer.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Ivar

Nåja, det är väl lite mer som behöver göras...
Men i stort...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Martin Larsson

Men är det något som kommer att göras, vore kul med ett snyggt diorama :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Judas


Martin Larsson

Tja, vi i WHFB sekten såg ju iaf till att bygga 10 nya bord, 40k oxå, vad det gäller diorama-grabbarna så kan de säkert tala för sig :roll:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Det har ju snackats en hel del om att åtminstånde bygga fler kåkar i 40k anda, a´la Ewers deviser. Det vore enligt mig skitkul om vi hade typ terräng till en 4-5 bord iaf med motsvarande terräng, som ju dessutom skulle kunna tjänstgöra som terräng till en mycker mer stadsrelaterad skirmishkampanj med mer 3d spel pga våningar och hus man kan ränna runt i.
För att detta dock ska kunna bli verklighet så borde vi se över ett datum då man skulle kunna se till att få det hela genomfört...

Hur finns det med intresse från folks sida att genomföra ovan nämnd manöver :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Ja. Framförallt vill jag ha frigolit, så jag kan bygga lite spacehulkinteriör....kanske

Ewers

Jag är på att tillverka terräng tillsammans med andra glada människor. Alla vet vi ju vilket kulturarv orchbyn har blivit på föreningen...

/F

sebbe

jag gillar också att bygga och jag är ambitiös(8)) men inte direkt den som drar igång och håller ett projekt levande
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45