Games Day I 2006 28/1

Startat av Ewers, november 29, 2005, 23.05

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Trevligt! Då har jag två nu...  :wink:

Be någon styrelsemedlem lägga den i styrelserummet så hittar jag den där.

/F

cracked_open

Ett nytt chapter ser dagens ljus och jag tycker att GamesDay är en fin introduktion för de nya grabbarna  :lol: Dvs att jag lirar Marines istället för IronWarriors
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Hej!

Snart är det dags för årets första Games Day och för att underlätta dagen ber jag samtliga spelare spana in länken om övergripande riktlinjer för games day.

Mvh /F

Ewers

Rankinglistan från förra Games day såg ut som följer.
Observera att denna rankingen är uträknad efter andra statuter än vad som kommer gälla detta året så den reglerar enbart motståndare första matchen första Games Day. Alla nytillkomna får vi helt enkelt lotta.

Mvh igen /F

1. Eldar Robin 11 0
2. CM Jerry 10 0
3. Guards Cliff 7 1
4. Orks Patrik 5 3
5. Tyranids Evers 4 0
6. Guards Henk 4 2
7. Marines Dale 4 5
8. WH Brain 4 6
9. Marines Anders 2 6
10. Tyranids Christian 1 5
11. Tau David 1 9
12. CM Glenn 0 5
13. Eldar Marcus 0 11

Brain

Kommer antagligen resa bort under gamesday helgen så jag kommer antagligen inte medverka
Tomas Davidsson

Ewers

Detta innebär att vi är ojämt antal spelare och det är inte bra.

Jag ber alla spelare att försöka finna en till spelare så att vi är jämt antal spelare.

Alternativen är att vi lottar som om Brain var med och de som får honom som motståndare missar en match (ganska tråkigt för tre spelare), eller så missar sist anmälda spelare hela dagen (jättetråkigt för den spelaren och för hela arrangemanget).

Snälla, hitta en till spelare!

/F

Ewers

Hej igen!

Bestämmelser Games Day 1 060128

Tider
Samling och lottning 11:00
Spelstart match 1 11:30
Spelstart match 2 16:00
Spelstart match 3 20:30

Utrustning
Egen armé (med färdig och lättläst armélista), egen codex, tärningar (som är lättavlästa!), templates, (regelbok), kontanter (kiosken i föreningslokalen tar inte kort).
Eftersom vi inte har skor i lokalen rekomenderas att ni tar med någon form av tofflor, slippers el dyl.
Ladda med ett enormt glatt humör!  :D  :D  :D

Jag kommer fixa ett reference sheet till varje spelare.

Väl mött på lördag!  :D

PS. Vill man vara med att påverka spelbordens utformning är man på föreningen redan kl 10:00 för då kommer vi att arbeta hårt i en kort stund för att sammanställa sju spelbord med varierande terräng. DS

/F  8)

Robin

Fredrik, jag måste hoppa på lördag. Mamma kommer upp, så jag kommer att umgås med henne halva dagen...

Tyvärr för mig, men bra för turneringen  :?
Jag vann combat med 13.

Ewers

Ok, Då är vi 12 spelare och en stormästare mindre. Ger oss andra större möjligheter att få bra poäng men mindre möjligheter att lära av en av de stora mästarna.  :shock:

Bra att ni säger till i tid.

/F  8)

Bonne

Räcker det att ta med sig lista när man kommer?
David Carlen
Tyranids

Ewers

Självklart, skälet till att du har med listan är att motståndaren skall kunna titta på den efter slaget om han vill.

Har för övrigt provspelat med "Games Day Victory Margins" några ggr och kan konstatera att det är väldigt svårt att få massor av poäng. Dessutom känns det som om mission objektivs har blivit viktigare.

Mvh /F

Morkeleb

Måste tyvär meddela att jag kan inte vara med pga en sjuk liten son

Hälsningar Marcus

Ewers

Tråkigt att höra. Hoppas den lille blir bättre snart.

Har lyckats att hitta en ersättare i Robert Näsström som kommer lira med en Ad Hoc Space Marinearme.

Mvh /F   8)

Bonne

Så vart blir det hela nu då? På armagedon eller?
David Carlen
Tyranids

Ewers

På geddon.

Förlåt att jag inte varit tydlig med det.

/F