Games Day I 2006 28/1

Startat av Ewers, november 29, 2005, 23.05

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Games Day I

2006 28/1

Hej alla glada 40k gamers!

Vi inleder året med att ha en Games Day redan i januari. Det fina sammarrangemanget mellan M-Wolf (Kinna) och Armagedon (Borås) fortsätter i allt mer ambitiös anda.

Vi hade tänkt att ha en Games Day varannan månad, dvs 6 st under året vilket kommer ge en fin träning inför diverse konvent, turneringar mm.
Självfallet kommer vi ha en rankinglista som visar vem som är vem i 40k-sammanhang.

Då det visat sig vara dumt att vara ojämt antal spelare kommer det bara vara jämnt antal platser vid varje speldag. Detta innebär att anmälningsordning kommer bli lite viktigare detta år. Är man tex den elfte anmälda (och sista) kommer man inte få plats förrän det blir ytterligare en (dvs tolv) spelare.

Blir det 14 spelare eller mindre vid första speldagen kommer vi vara hos M-Wolf i Kinna. De har väldigt mysiga lokaler och en väldigt bra kiosk. :wink:
I händelse av mer än 14 spelare (dvs 16 st eller fler) kommer vi vara i Armagedons lokaler.

Regler:1750 poäng
-Endast "rena" armeér, dvs följ din codex.
-Hyffsad WYSIWYG (Inga colaburkar som representerar en Carnifex )
-Spela för att det är roligt, inte för att vinna till varje pris
-Medvetet/överlagt fusk innebär omedelbar förlust av match

Tid: Lördagen den 28/1
     Samling 10.00
     Spelstart 11.00

Ewers

Fredrik Ewers (Space Marines) anmäler sig.

/F   8)

cracked_open

If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Martin Larsson - Emperors Children - änmäler sig också, det borde kunnas gå att ordna när man har lite tid på sig i förväg :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

Brain - Witchhunters alternativt Deamonhunters
Tomas Davidsson

lt pain

Patrik-orks

anmäler sig

WAAAAAAGH :twisted:

Lord Black

Kristian - Tyranider

Får se om det går bättre den här gången.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Ewers

Trevligt, redan 7 anmälda spelare.

Ewers - Space Marines
Jerry - Chaos Marines
Martin L - Chaos Marines
Cliff - Imp Guards
Brain -  Wich/Deamon Hunters
Krisitan - Tyranids

Finns det spelare där ute som vill vara med men inte har arme så kan man låna en arme av mig förutsatt att man är normalt rädd om figurerna. Jag har en eldararmé, en starkt tankbasserad Imp Guard arme, en Tyranidarme samt en tråkigt basic Orcarme.

PS. Den som har lånat mina Codex Space Marines samt Codex Tyranids får väldigt gärna lämna tillbaka dem. Jag har glömt vem du är så jag vädjar till din goda vilja. DS  :cry:

Robin

Jag skall försöka vara med då, det borde inte vara några problem.... :)

Om jag vinner 10.000+ SEK på lotto så lovar jag att spela Grey Knights :)

Ewers: Jag har inte din SM-bok, men om du behöver låna en så har jag en egen i mitt skåp.
Jag vann combat med 13.

Hail Sigmar

Ja e me oxå, ska inte gnälla allt för hårt på Tyranider, ja lovar  :P
All makt åt Tengil. Vår befriare!

BigDave

David - Tau anmäler intresse...

Clifford

Jag avanmäler mig, visar sig att jag har möte den helgen.

Ewers

Glenn e me! Han spelar äckliga nurgle chaos marines igen

Beach

Hur är det VDR/Imp-armour och andra sådan saker. Tillåts de?
Rasmus Strand
- 40k
- FB
- mycket mycket annat.

Ewers

Vi spelar för att ha kul så varför inte. Så länge det är "officiella" regler så kör på!  :D

/F