Målardagar på Gedon..

Startat av Heavy, oktober 22, 2005, 00.41

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

...

Hallå..

Snart är det dags att börja göra iordning diorama/målarrummet på riktigt med dragskåp och airbrush osv..

Vi är några som pratat (främst jag och vår Ärade och Högvördige Ledare for figurspelssektionen) att ha en dag i veckan (eller snarare kväll) som lite granna målarkväll..

Sitta och måla ihop, fika lite gôtt, snacka skit, hjälpas åt, och framför allt få kidsen att vara med också..

Låter det som en galen ide, eller nått att ta fasta på och göra "på riktigt" ??

Kommer DU att komma nån gågn då och då, eller kommer du komma vajre xxxdag du kan för att det är så roligt att måla ihop ??

Eller är det en kass idé som kommer att självdö ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Apanpapan

Risken att det självdör är väl som vi säger på gedon "rätt så stor" men jag ser ingen anledning att inte försöka. Jag kan säkert inte vara med varje gång men det skulle ge mig ett ypperligt tillfälle att måla ihop en del figurer i trevligt sällskap. Klart vi försöker! Bra dag blir nog knivigt. Den dagen jag tänker på är söndag. Då finns det tid och ork.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

soulreaper

jag har iofs inte köpt mina figgar än men kan mycket väl tänka mig att det är roligare att åka in till gedon och måla, så jag är på, men som det sagts tidigare dagen är lite svår att bestämma...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Clifford


cracked_open

Låter roligt...jag är på den mån jag kan  :lol:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

sebbe

sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Kul, då är vi ju ett gäng :)

Dag..

Ja, det är lite svårt.. Söndagar blir perfa för mig med, dock kan jag inte varannan dock (barnen).. Annars är väl kanske onsdagen ett ok alternativ ?? Det är ju "traditionellt" ett figurspelsdagen iallafall så det kan lura med lite mer folk med lite tur ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Jag vart nere på geddon idag (löradag) o målade lite.. bara de blir en dag på helgen så kan jag komma ner o vara med..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

jonte

Jag var också nere idag och målade, det var trevligt faktiskt. Alltid roligare att måla med sällskap.

Heavy

Lite uppdatering är att det finns några intresserade kids som vill måla figurer med..

Tänkte lite på fikat.. ska figurspel stå för det, eller ska vi sala ihop till det varje gång.. Tänker mest på kidsen, och oss andra med för den delen, vore gött om det kunde finnas nått bullaktivgt varje gång utan en massa fippel med cash och handla varannan gång osv..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Om kiosken köpte in muffins igen så kanske Armagedon kunde bjussa på säg 10 muffins i veckan... (kostnad typ 30:- för föreningen....)

Meldon

Muffins är en bra ide.. inte så dyrt heller..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy

Muffins låter bra.. Likaså är väl kanelsnäckor eller vad fan de nu heter också både billiga och har otroligt långt bäst-före??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

soulreaper

bäst före datumet brukar ingen bry sig om då bullarna oftast har som du sa j-ligt långa bästföre datum...men bullarna är ju alltid slut innan dess ändå..
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun