World in Flames (Regler for Dummies!)

Startat av Daniel, september 22, 2005, 11.56

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Tack, då vet vi det...det innebär att det är först när ITALY är i krig med någon annan MP som de kan göra en Search and Seizure i exempelvis Europa. Det innebär 70% att USA blir sura, men lika stor chans att de blir "glada" när CW överraskar ITALY med en schysst portattack :wink:

I Asien kan ju med andra ord JAPAN göra en Search and Seizure mot CW/USA konvojer som är ämnade åt CHINA, redan från start i stora drag (USA måste göra någon option först innan vi får ge R & OIL).

Sammanfattningsvis kan man ju säga att chansen för en Search and Seizure i Medelhavet är försvinnande liten, men om man "retar" spagettiätaren med några CWCP får ju jänkaren 20% chans att senaten blir piss-förbannade?? Jag, menar ett entry chit är ju ändå ett entry chit? Har själv erfarenhet som jänkare att lyckas flera gånger få entry genom ondskefulla axelmakter konfiskerar kontraband  :D

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Tally ho!

Vill bara få det bekräftat att det som står i Scenarios Booklet s.5 och i vänstra spalten, högt upp:

"...If the set up gives you some latitude (e.g. Europe or Burma), you can set up the unit in any hex you or a co-operating major power controls in that place..."

Det tillsammans med det som står i 24.1.6 tolkar jag som att jag, utifrån set up, får sätta upp var jag vill som ex. CW? Det vill säga de rutor jag kontrollerar.

CW reinforces Pacific - Allied land and aircraft units can't enter Hong
Kong or any CW controlled territory on the Pacific map until:
• you have chosen this option; or
• Japan is at war with the Commonwealth; or
• an Axis land unit has entered Hong Kong or any CW Pacific
map territory
.


Tolkningen jag gör av detta är att jag exempelvis kan sätta en garnison på Singapore (tillhör asia map) från start OCH förstärka det NÄR jag vill? Jag behöver inte vänta på någon jä*** senat i US of A för att försvara MITT IMPERIE  :wink:  :wink: mot de onda krafterna? Har helt missat detta innan  :shock: skall försvara Singapore i från min BUNKER  :wink:  :wink:  :wink:

Kan jag sätta upp på Rabaul (pacific map territory) från början, men inte förstärka det efter sept/oct -39? Vet att vi har diskuterat detta mycket med rabaul, men jag har inte spelat CW på tre år  :cry: och Rabaul är en sjuhelsikes strategisk punkt i Stilla Havet...

L

Nära nu... 8)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Clifford

Citat från: "Lindbergh"Tally ho!

Vill bara få det bekräftat att det som står i Scenarios Booklet s.5 och i vänstra spalten, högt upp:

"...If the set up gives you some latitude (e.g. Europe or Burma), you can set up the unit in any hex you or a co-operating major power controls in that place..."

Det tillsammans med det som står i 24.1.6 tolkar jag som att jag, utifrån set up, får sätta upp var jag vill som ex. CW? Det vill säga de rutor jag kontrollerar.

CW reinforces Pacific - Allied land and aircraft units can't enter Hong
Kong or any CW controlled territory on the Pacific map until:
• you have chosen this option; or
• Japan is at war with the Commonwealth; or
• an Axis land unit has entered Hong Kong or any CW Pacific
map territory
.


Tolkningen jag gör av detta är att jag exempelvis kan sätta en garnison på Singapore (tillhör asia map) från start OCH förstärka det NÄR jag vill? Jag behöver inte vänta på någon jä*** senat i US of A för att försvara MITT IMPERIE  :wink:  :wink: mot de onda krafterna? Har helt missat detta innan  :shock: skall försvara Singapore i från min BUNKER  :wink:  :wink:  :wink:

Kan jag sätta upp på Rabaul (pacific map territory) från början, men inte förstärka det efter sept/oct -39? Vet att vi har diskuterat detta mycket med rabaul, men jag har inte spelat CW på tre år  :cry: och Rabaul är en sjuhelsikes strategisk punkt i Stilla Havet...

L

Nära nu... 8)

ja du, bra fråga. Jag tror du kan ha rätt baserat på att optionen heter "reinforce Pacific", inte "militarizes Pacific". Det föranleder mig att tro att det finns nån militär på plats från början som ska reinforcas, inte att det helt saknas militär.

oscar

Jag är ute på hal is nu men jag skulle nog sälla mig till tolkningen att CW får sätta upp trupper i Pacific från början, men får inte förstärka med mer trupp förrän tidigare nämnda villkor är uppfyllda.

Tittar man i setup:en för Global War kan man snabbt konstatera att det inte är drösvis med trupper som CW kan sätta upp i Asien från början; en INF som är specifikt designerad samt en INF som CW får sätta upp var som helst. Dvs. CW får sätta upp hur många kårer som helst i Asien från början men kan inte.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Martin Larsson

Citat från: "oscar"Jag är ute på hal is nu men jag skulle nog sälla mig till tolkningen att CW får sätta upp trupper i Pacific från början, men får inte förstärka med mer trupp förrän tidigare nämnda villkor är uppfyllda.

Tittar man i setup:en för Global War kan man snabbt konstatera att det inte är drösvis med trupper som CW kan sätta upp i Asien från början; en INF som är specifikt designerad samt en INF som CW får sätta upp var som helst. Dvs. CW får sätta upp hur många kårer som helst i Asien från början men kan inte.


Låter väl som en rimlig tolkning tycker jag, sen är ju frågan vad Winston Lindbergh har tänkt sig iofs...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.