hemsidan

Startat av sebbe, september 11, 2006, 13.54

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

jag ska tydligen bygga den =p

-vad ska den innehålla?
--nyhetsscript?
--möjlighet för utvalda att via databas ändra/lägga till text?
--anmälningssystem?
--vi har en databas med arrangemang, går den att översätta till/lägga in i mysql?

-hur ska den se ut?
--stil, rent allmänt
--vem gör loggan?

andra  tips och trix mottages gärna
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

Kanske en färdig CMS och trycka in bsk designen i den?? Dupral är ganska nice (PP använder den..)

sebbe

inte det som tar tid eller är jobbigt att göra iofs.
får jag bara en logga så är det inga problem
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Ewers

Logga tillverkas i all ahst av Marie och koderna skickar jag till dig i ett PM. Då min dators hårddisk skall in på service (borta två veckor) så kommer jag nyttja föreningens dator i huvudsak.

Jag skickar dig ett mail med mer instruktioner ikväll.

Mvh /F

sebbe

jag kommer inte åt sveroks ftp-server, den verkar inte ens finns.
nån som vet vad som kan vara problemet eller vem man ska kontakta?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle


sebbe

jag kommer inte in med ftp-klient iallafall.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Använd internet Explorer som ftp klient, det var jag tvungen att göra om jag minns rätt.

Dina

Man måste ha ett program som jag inte minns vad det heter. Ring Sveroks support (det finns nån snubbe med oändligt mycket tålamod), de hjälper dig gärna.
So long, suckers!

Clifford

Citat från: "Dina"Man måste ha ett program som jag inte minns vad det heter. Ring Sveroks support (det finns nån snubbe med oändligt mycket tålamod), de hjälper dig gärna.


Winscp, men det funkade sådär. IE´s egna funkar faktiskt ok också.

sebbe

argh, drygt att installera IE.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

installera lftp (funkar till mac..), lftp kan allt nästan (iaf som du kommer att du behöva.) klara alla typer av sftp (DSA,SSH etc..) och har ett trevligt interface, annars kan du ju alltid ssh till burken (mac har openssh installerat..) och scp till den.

sebbe

när jag ssh:ar så får jag connection closed direkt.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

har du valt ssh v 2?? Såg nämligen att de bara accepterar ssh protocollet version 2 då version 1 har en bugg (det är den som trinity hackar datorerna i matrix med :) ) så testa att forca -v2 genom. ssh -2 user@ftp.sverok.net , borde funka bra... (22/tcp   open     ssh          OpenSSH 3.8.1p1 Debian-8.sarge.4 (protocol 2.0)  är nämligen svaret du får tillbaka från ftp.sverok.net)

rAWTAZ

Vart det nån sorts superduperdomän eller kör ni bsk.sverok.se eller vad det var?