Behöver hjälp till koventet.

Startat av dilba, juni 06, 2012, 13.39

Föregående ämne - Nästa ämne

dilba

Jag behöver minst 6 pers som kan bära bord och terräng under fredagen samt söndagen.
Då menar jag 6 extra personer så jag räknar inte med de som alltid hjälper till.
Vi kommer nog att börja runt ett på fredagen och vara klara runt sex. På söndagen börjar vi runt ett och är klara runt tre.

Behöver även folk som kan hjälpa till med 40k biten för annars blir det inget i år.

Robin

#1
Pratade med Pär Hylander som var ansvarig för 40k-turneringen förra året, och de har tänkt sig att om vi inte får ihop något så filar dem på att arrangera en lagturnering i november, vilket ju skulle suga upp alla 40k-besökare som vi möjligen kan få.

Problematiken med 40k-turneringen de senaste åren är att vi inte haft personal till alla små runtomkring-grejer (typ bära bord) tillgängligt, vilket gjort att de som kör bord till konventet blir lagom nöjda när de får (i vissa fall) bära grejer helt själva, och då är de inte så sugna att komma igen. Man behöver alltså ha en sådär 8 man (till) dedikerade under fredag eftermiddag och söndag middag-eftermiddag som kan bära bord och terräng åt både Fantasy och 40k för att det ska funka ordentligt. Sen vore det bra med mer frekvent städ och en extra incheckning, men just bärgrejen är en viktig punkt.

Man kan väl säga att det är en fråga precis som alla andra grejer med konventet, vill vi ha ett så pass stort konvent som vi haft de senaste åren så får folk från föreningen ställa upp i större utsträckning. Jag tar ett sabbatsår i år, och kan nog tänka mig att hjälpa till att bära stuff och ring mig om det är några frågor om hur det gått till organisatoriskt sett innan för figurspelen, men kommer inte rodda något organisatoriskt.

Det är alltså så här, om inte vi gör en vettig lagturnering på BSK så kommer Varbergarna att skissa på att fixa det, eftersom flera av dem är lärare så kommer de lägga det i slutet av novemberlovet, som generellt sett är den helgen som BSK är på, för att de behöver ha tid att organisera upp sin grej. Detta kommer att göra att vi tappar alla 40k-spelare till konventet eftersom de kommer att vara på den 'stora' lagturneringen. ~160 pers.
Jag vann combat med 13.

Getsen

#2
Om skola osv inte kommer i vägen så kan jag hjälpa till att bära båda dagarna.
Kan eventuellt rekrytera 1d3 klasskamrater att hjälpa till också, men det får jag nog fråga när det börjar närma sig.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

KOBOLDKUNGEN

Kan troligen vara med och kånka.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Ivar

Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Barcus

Dyne vi får ta ett snack så får vi styra upp så att vi sätter ihop en stark grupp som kan bära saker till figurspel.

Vi får avsätta personal till detta för att få brädspel att fungera är en viktig del i konventet.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

dilba

Ska dra ditt idag vid sex Marcus så vi kan träffas då om du har tid. Stannar väll någon timme.