Lanordförande sökes

Startat av dagle, februari 28, 2008, 14.09

Föregående ämne - Nästa ämne

dagle

Som topic säger så söker vi en ordförande för det kommande lanet. Intresse visas i tråden eller via mail (per.odlund[snabel]armagedon.se)

Beroende lite på hur intresset ser ut så ut utlyser jag möte söndag nästa vecka eller om 2 veckor.

PS. Ingen ordförande, inget lan :(

Greger

Var det inte någon på medlemsmötet som var lite på? Eller är det dig jag tänker på, Dagle? :)

dagle

Citat från: "Greger"Var det inte någon på medlemsmötet som var lite på? Eller är det dig jag tänker på, Dagle? :)
Det var kanske mig du tänker på, iof så var det ganska många som hade mycket att säga men få som verkligen vill göra saker när det kommer till kritan.

För att förklara vad ordförandeskapet går ut på så är det att: ringa/mail folk, att skaffa folk/arrangörer, skriva på papper, delegera etc. Alltså man behöver mer eller mindre ingen datorkunskap, dock skadar det inte om man vet hur man sätter i en sladd ;)

dagle

Möte söndagen den 16/3 15:00.

Dagordning:

1. Val av Ordförande.

2. Övriga frågor.

Greger

Citat från: "dagle"Möte söndagen den 16/3 15:00.

Dagordning:

1. Val av Ordförande.

2. Övriga frågor.


Kan tyvärr inte komma på detta mötet. :(

Frivillig LAN-ordförande kan räkna med stöd från styrelsen, så man behöver inte känna sig helt själv i båten... :)

/Greger

Edit:

Som jag har fattat det hela så vill Högskolan stå för el och nätverk, samt alla infrastruktursgrejor och vill att vi fixar själva arrangemanget - dvs få dit besökare och folk som jobbar, fixa reklam för det innan och allt sånt.

Alltså slipper vi hela teknik-problematiken! :D
Vi gör bra reklam för Armagedon och kan värva fler medlemmar! :D
Fler medlemmar betyder att vi kan behålla vår lokal och får bättre ekonomi! :D

dagle

Citat från: "Greger"
Alltså slipper vi hela teknik-problematiken! :D
Nej.

Fluff

ät en makaron till!

Greger

Citat från: "dagle"
Citat från: "Greger"
Alltså slipper vi hela teknik-problematiken! :D
Nej.

Kan du vara vänlig och förklara vad det är för teknik vi inte slipper? :)
Ett "nej" säger inte så mycket...

Greger

Hur gick mötet igår?

:)

dagle

Det var 3 personer som visade intresse. Ganska snabbt så märkte vi att det inte fanns mandat för att göra ett större lan och bestämde oss för att hålla ett mindre lan för ca 50 deltage i föreningens lokaler den 1/5-4/5.

Är väll den korta versionen typ. Slänger upp ett riktigt protokoll senare.

biggabush

Eh? Hade velat komma om jag visste att det var möte. Varför har inte jag informerats/styrelsen borde informerats på styrelsemöte. Man kan inte lägga upp en tråd på ett forum (vars autovarna, förvarna funktioner dessutom inte alltid funkar) och förvänta att detta som enda åtgärd når alla med säkerhet.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Clifford

Citat från: "biggabush"(vars autovarna, förvarna funktioner dessutom inte alltid funkar)

Gör de inte? Hmm, det vore i så fall den första konkreta anledningen att byta.

Jag kan verkligen rekommendera att använda funktionen
"view posts since last visit" för det snabbaste sättet att få överblick över vad som pratas om.

carlsson

Citat från: "Clifford"
Citat från: "biggabush"(vars autovarna, förvarna funktioner dessutom inte alltid funkar)

Gör de inte? Hmm, det vore i så fall den första konkreta anledningen att byta.

Jag kan verkligen rekommendera att använda funktionen
"view posts since last visit" för det snabbaste sättet att få överblick över vad som pratas om.

Använder själv alltid den tjänsten och den funkar klockrent.

fwiw

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

biggabush

funkar nästan alltid för mig too. men inte alltid.

men det var inte min poäng.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Greger

Citat från: "dagle"Det var 3 personer som visade intresse. Ganska snabbt så märkte vi att det inte fanns mandat för att göra ett större lan och bestämde oss för att hålla ett mindre lan för ca 50 deltage i föreningens lokaler den 1/5-4/5.

Ett mindre lan på Geddon låter också som en bra idé! :)

Vi kommer att prata om möjligheterna till ett större lan på nästa styrelsemöte hursomhelst, så får vi se vad vi kommer fram till. Känns som att vi missar en bra grej om vi måste tacka nej till högskolan och det är ju lite synd, i så fall. Speciellt eftersom föreningen behöver fler medlemmar.

Kanske går det att samarbeta med några gymnasieskolor, dataföreningar, eller liknande. Utredning pågår...

:)